Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
    Hier zijn de dunlops (winterbanden) toch beduidend luider qua rolgeluid dan de conti's die er in de zomer ondersteken. Wel geen RFT dus.. , het kan maar ik vond het raar aangezien het meestal de winterbanden zijn die luider zijn
    'T was niet veel ze, vooral eigenlijk op autostrade hoorde ge het verschil wat, gewone wegen was het minder merkbaar.
    Nokian is blijkbaar 72db, en de Bridgestone 71db volgens de sticker.
    Misschien dat de diameter van de velg er iets toe doet, don't know.

Comment

• Ik vergelijk met de winterbanden die erop zaten. Die waren versleten en heb ik laten vervangen. Het merk van de vorige weet ik niet, veel kans dat het ouder model Conti's waren. Heb er eigenlijk niet naar gekeken.
      Qua geluid tov de zomerbanden (ook Conti's) kan ik niets zeggen omdat ik weinig met die auto rij. Viel mij op omdat ik nu direct kon vergelijken, naar de garage op oude banden en terugkeren met nieuwe. Het verschil is echt heel groot. Quasi geen bandengeluid meer in het interieur, zelfs niet op betonbaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
        Hier zijn de dunlops (winterbanden) toch beduidend luider qua rolgeluid dan de conti's die er in de zomer ondersteken. Wel geen RFT dus.. , het kan maar ik vond het raar aangezien het meestal de winterbanden zijn die luider zijn
        Mijn vrouw had origineel conti zomerbanden op haar golf VI. Toen die versleten waren zijn die vervangen geweest door dunlop zomerbanden (volgens de sticker ook met minder db).Toch hoor je de dunlops veel meer in de wagen dan de continental banden .Dus die sticker ? best met een grote korrel zout nemen .

Comment

• Wellicht speelt de toonhoogte van het afrolgeluid ook veel rol.

Comment

• Of de bandenmaat?

Comment

• Blijft toch frisjes de komende weken, ondanks dat het even wat warmer was;

Comment

• Ja, maar 't is toch dikwijls zo dat de winter pas echt begint in januari tot zelfs februari...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Ja, maar 't is toch dikwijls zo dat de winter pas echt begint in januari tot zelfs februari...
                  Ja dat heb ik ooit wel eens willen uitpluizen maar dat is nooit gebeurd: De koudste dagen volgen gemiddeld meer dan een maand na de kortste dagen. De kortste dagen zijn gemiddeld verre van de koudste.
                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Ja de meesten denken dat eind december de winter zo goed als voorbij is, maar meestal begint hij dan nog maar. Kan tot midden maart slecht zijn op de baan dan.

Comment

• Keek gisteren eens naar de banden van m'n Espace en zag dat de voorbanden beginnen cuppen. 15k gereden, nog veel profiel en zijn Conti's. Waardoor komt dit eigenlijk? Ik rij meestal snelweg.

Comment

• Slechte uitlijning?
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Cuppen wordt veroorzaakt door onregelmatig bandenslijtage. Op de randen van het loopvlak vindt zaagtandslijtage plaats. Lees hier hoe cuppen voorkomt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            Hm, dat artikel lijkt een beetje op 'we hebben geen idee dus schrijven we maar alles op wat we weten'. Normaal gezien moet een uitleg een idee geven over wat de meest voorkomende oorzaken zijn.

En een stukje anamnese(informatie over de patient) helpt misschien ook. Cupping symmetrisch linker-rechterwiel? Symmetrisch linker-rechterkant van wiel? Symmetrisch rondom het wiel? Is de sleet van de wielen symmetrisch? Uw bandendruk kunt ge nagaan.
                            Slecht gebalanceerd wiel bv: trilling in't stuur aan bepaalde snelheid kunt ge op letten en de sleet gaat niet hetzelfde zijn op de twee wielen.
                            30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Vandaag toch twee auto's met winterbanden gezien.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Er zijn er genoeg die gans 't jaar met winterbanden rijden.

Comment

• Ik kijk heel vaak naar de banden, en het is toch wel een kleine minderheid.
                                  Maar d'r zijn er zeker.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Was vandaag met de scenic in de garage en heb enkele foto's getoond van die scheurtjes. Ze vonden het ook abnormaal en gingen er met de vertegenwoordig van Continental over spreken. Heb elk scheurtje moeten fotograferen en doormailen. We zullen zien... Echt geruststellend is het niet om hoge snelheden mee te doen vind ik. Volgens mij heb ik recht op een procentuele tussenkomst voor 2 nieuwe banden in verhouding tot het aanwezige profiel. Hetgene ik al versleten heb zal ik wel betalen...
                                    Last edited by ; 08/04/2015, 20:09.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten

En een stukje anamnese(informatie over de patient) helpt misschien ook. Cupping symmetrisch linker-rechterwiel? Symmetrisch linker-rechterkant van wiel? Symmetrisch rondom het wiel? Is de sleet van de wielen symmetrisch? Uw bandendruk kunt ge nagaan.
                                      Slecht gebalanceerd wiel bv: trilling in't stuur aan bepaalde snelheid kunt ge op letten en de sleet gaat niet hetzelfde zijn op de twee wielen.
                                      Bizar, alles is ok. Bandenspanning is altijd goed geweest (bandenspanningscontrole die ik regelmatig bekijk), cupping meer rechts dan links. Maar niet in het loopvlak. Is op de zijkant van de band meestal op de rand van waar het loopvlak met de zijkant begint. trilling op stuur heb ik niet. Stuurt perfekt recht, sleet is mooi gelijk over loopvlak,... Kortom, ik zien niets eigenaardigs. Op de foto's ziet het er niet erg uit, maar het zijn echt veel van die scheurtjes waarvan enkele grotere. Ik rij ook nooit tegen de stoeprand of over de stoepramp (moet amper parkeren). Snelheid op de snelweg, kan dat een rol spelen door het gewicht van de auto?
                                      IMG_1410.jpgIMG_1412.jpgIMG_1414.jpg
                                      Last edited by ; 08/04/2015, 20:09.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Vandaag toch twee auto's met winterbanden gezien.
                                        Ik heb ze er nog op liggen. Het vroor toch de laatste twee ochtenden!
                                        Dit weekend wissel ik, ik beloof het jullie.
                                        1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
                                        2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
                                        2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Bizar, alles is ok. Bandenspanning is altijd goed geweest (bandenspanningscontrole die ik regelmatig bekijk), cupping meer rechts dan links. Maar niet in het loopvlak. Is op de zijkant van de band meestal op de rand van waar het loopvlak met de zijkant begint. trilling op stuur heb ik niet. Stuurt perfekt recht, sleet is mooi gelijk over loopvlak,... Kortom, ik zien niets eigenaardigs. Op de foto's ziet het er niet erg uit, maar het zijn echt veel van die scheurtjes waarvan enkele grotere. Ik rij ook nooit tegen de stoeprand of over de stoepramp (moet amper parkeren). Snelheid op de snelweg, kan dat een rol spelen door het gewicht van de auto?
                                          [ATTACH=CONFIG]107989[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]107990[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]107991[/ATTACH]
                                          Da's toch niet wat ik onder cupping versta. Cupping of scalloping is een min of meer repetitief patroon van kalende plekken. Dit zijn barsten.
                                          Moest het in de looprichting zijn zou ik aan oude banden en te lage spanning denken maar dit lijkt meer van externe beschadiging te komen. Ge gaat het moeten vragen aan iemand die iets van banden weet

[edit] nog iets, dat bandenspanningscontrolesysteem is dat iets nauwkeurig? Dat kunt ge ook nagaan door eens aan de naftepomp te meten.
                                          Last edited by Den Paarse Capri; 08/04/2015, 22:38.
                                          30 jaar Mr Yuge!

Comment

Working...
                                          X