Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bandenspanningssysteem werkt echt 100 procent correct. En mijn spanning is altijd netjes zoals voorgeschreven. Ik heb zo'n scheurtjes ook nog nooit gezien. Externe beschadiging is het zeker niet. Want heb nog nooit een borduur of zo geraakt en ben enige chauffeur. Ben heel zuinig op de velgen dus... Rij ook nooit in steentjes of zo.
    Cupping is inderdaad meer stukken rubber die uit het loopvlak springen. Heb dat ooit gehad met Michelins. Dit lijkt inderdaad op oude banden die barsten beginnen vertonen. Nochtans is de auto maar 1 jaar oud.
    In ieder geval ga ik er niet meer overdreven snel mee rijden want vertrouw het niet echt. (zijn trouwens enkel de voorwielen die het hebben). Garage moet het maar voorleggen aan Continental. Ergens vind ik dat ik recht heb op een tussenkomst bij aankoop van 2 nieuwe banden.

Comment

• En hoe oud zijn de banden? (code die op de band staat)
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Awel... na al die jaren weet ik nog niet welke code dit is. Kan je me helpen?
        Ik zou ook denken aan oude banden die verduren als ik ernaar kijk... Zijn wel nog de fabrieksmontagebanden. Zouden die zolang in stock liggen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Awel... na al die jaren weet ik nog niet welke code dit is. Kan je me helpen?
          Ik zou ook denken aan oude banden die verduren als ik ernaar kijk... Zijn wel nog de fabrieksmontagebanden. Zouden die zolang in stock liggen?
          Is code die begint met DOT .
          laatste 4 cijfers zijn belangrijk. Bv 1209 wil zeggen, gemaakt in 12de week van 2009.

Comment

• Ik ga seffens kijken...

Comment

• Hier liggen de winterbanden er ook nog onder, heb een hekel aan het lawaai van die zomerbanden. Maar denk dat ik volgende week de wissel ga doen.
              www.skodaforum.eu

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten
                Hier liggen de winterbanden er ook nog onder, heb een hekel aan het lawaai van die zomerbanden. Maar denk dat ik volgende week de wissel ga doen.
                Hier ook op de vrouw haar auto.
                'S morgens tussen vriezen en 5°.
                Nu zal het weer wel beginnen beteren dus zullen ze er binnenkort wel opliggen.

Sent from here
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Vandaag een afspraak gemaakt, donderdag gaan de zomerbanden er terug onder.
                  2018 BMW X1 18d

Comment

Bizar, alles is ok. Bandenspanning is altijd goed geweest (bandenspanningscontrole die ik regelmatig bekijk), cupping meer rechts dan links. Maar niet in het loopvlak. Is op de zijkant van de band meestal op de rand van waar het loopvlak met de zijkant begint. trilling op stuur heb ik niet. Stuurt perfekt recht, sleet is mooi gelijk over loopvlak,... Kortom, ik zien niets eigenaardigs. Op de foto's ziet het er niet erg uit, maar het zijn echt veel van die scheurtjes waarvan enkele grotere. Ik rij ook nooit tegen de stoeprand of over de stoepramp (moet amper parkeren). Snelheid op de snelweg, kan dat een rol spelen door het gewicht van de auto?
                    [ATTACH=CONFIG]107989[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]107990[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]107991[/ATTACH]
                    Ik had net hetzelfde toen ik met banden snelheidsindex C aan 130km/u op autostrade had gereden met aanhangwagen. Had er niet bij stilgestaan dat vorige eigenaar er zulke banden had opgestoken Dit zal nu bij u wel niet het geval zijn.

Is uw lastindex van uw banden de juiste?

Comment

• Ja, is eerste montage. Snelheidsindex is W, en ik kan maar iets sneller dan 200... Lastindex ook, netjes zoals het moet zijn, 225 55 17 102 W
                      De banden zijn volgens de dot code van januari 2014.
                      Conti heeft mij de foto's opgevraagd, ben benieuwd naar hun uitleg.

Comment

• Dat zijn idd de juiste banden. Is zeer raar en niet echt geruststellend als je dat ziet.

Comment

• Ik moet zeggen dat ze bij Continental blijkbaar wel ernstig zijn. Eergisteren gemaild, direct antwoord met vraag naar foto's en deze morgen een mail met de vraag naar mijn telefoonnummer om vandaag nog een afspraak te maken.
                          Als hier een eerlijk voorstel uitkomt (ik moet het onderste niet uit de kan hebben, als ik een tussenkomst krijg in verhouding tot het nog resterende profiel en zij de montagekosten nemen, lijkt me dat eerlijk) dan krijg ik groot respect voor die invoerder!

Haha, zit me juist te bedenken dat, indien ze hier ook lezen, ze me nu nooit twee nieuwe banden gratis gaan aanbieden lol omdat ik al zei waarmee ik tevreden was. Dom he

Comment

• Haha, Mogelijk wil je met deze post wel twee nieuwe banden verkrijgen

in ieder geval ben ik nieuwschierig hoe dit gaat aflopen hopelijk in een eerlijke afhandeling, succes.
                            www.skodaforum.eu

Comment

• Pfff, moet natuurlijk lukken dat de persoon van Conti net kon komen terwijl ik bij de dokter zat. Maar uit begrip voor mijn situatie (dat ziek zijn) komt hij volgende week bij mij thuis zodat ik me niet speciaal hoef te verplaatsen. Als dit nu nog eerlijk opgelost geraakt, maak ik reclame voor hen.

Comment

Keek gisteren eens naar de banden van m'n Espace en zag dat de voorbanden beginnen cuppen. 15k gereden, nog veel profiel en zijn Conti's. Waardoor komt dit eigenlijk? Ik rij meestal snelweg.
                                Ik heb hetzelfde probleem bij mijn Espace. Mijn zomerset (Uniroyal) heeft het maar 1 seizoen (15k) volgehouden, de winterset (Continental) gaat 15-20k kunnen meegaan.
                                Binnenkort gaan de winterbanden eraf (ik werk en rij vooral 's nachts waardoor ze er nog op staan).
                                De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                                1990 Volvo 344
                                1991 Mercedes W124 230CE
                                2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                                1980 Volkswagen Derby CLS
                                1990 Mercedes W124 230CE
                                2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Pfff, moet natuurlijk lukken dat de persoon van Conti net kon komen terwijl ik bij de dokter zat. Maar uit begrip voor mijn situatie (dat ziek zijn) komt hij volgende week bij mij thuis zodat ik me niet speciaal hoef te verplaatsen. Als dit nu nog eerlijk opgelost geraakt, maak ik reclame voor hen.
                                  Ik heb enkele jaren geleden een gelijkaardig voorval gehad met Uniroyal banden en daar heb ik een aardige tussenkomst gekregen (2 banden kopen en 2 banden gratis incl montage) Ze hebben de slijtage van de banden in rekening gebracht en kwamen met dat voorstel.
                                  Ik denk dat Uniroyal een onderdeel is van Continental, dus ziet er goed uit voor u.

Comment

• Ik doe met een set banden 50.000 of meer kms...

Jullie vreten nogal banden !
                                    Benzine
                                    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                    Diesel
                                    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
                                      Ik heb hetzelfde probleem bij mijn Espace. Mijn zomerset (Uniroyal) heeft het maar 1 seizoen (15k) volgehouden, de winterset (Continental) gaat 15-20k kunnen meegaan.
                                      Binnenkort gaan de winterbanden eraf (ik werk en rij vooral 's nachts waardoor ze er nog op staan).
                                      Awel, dat is heel raar..daar reed mijn vrouw meestal mee. Die banden konden ook maar 20 K mee. Waren Michelins. Nu heb ik met e nieuwe Espace dus 17k gereden en je ziet haast geen sleet op de voorbanden. Volgens mij komt het door de manier van optrekken. Heb nu een automaat waardoor je niet zo echt altijd dat volle koppel loslaat op de voorwielen. Mijn vrouw trok altijd goed door, je weet wel, zo echt optrekken op koppel. Volgens mij is dat in combinatie met het gewicht erg sletig. De remblokken vooraan gingen bvb dan wel weer 80k mee.
                                      In ieder geval qua slijtage ben ik echt wel tevreden, enkel jammer dat ze voortijdig eraf moeten door die scheurtjes. Want ik blijf er in ieder geval niet mee rijden, vind dat veel te gevaarlijk om nog hoge snelheden mee te doen. Zelfs aan 120 is een knalband al geen cadeau...
                                      Ik beschreef het als cuppen, maar at is het eigenlijk niet he. Is eerder iets wat je verwacht van erg oude banden...
                                      Hopelijk is het zoals Beeimwee zet dat ze soepel zijn om tot een oplossing te komen, zijn toch bandjes van dik 200 euro zonder montage.
                                      Ik hou jullie zeker op de hoogte. Eerst maandag expertise van de scenic. Bestek is 2200 Euro btw in. Benieuwd wat de expert eraf zal peuteren... Had gehoopt dat fotoexpertise ok zou zijn... (als je niet herstelt zijn ze tegenwoordig toch verplicht van je de btw ook te betalen toch?)

Comment

• Mijn Uniroyal winterbanden zijn na 30' km kapot-gecupt.

.
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• ik heb nog nooit banden versleten, doe altijd mijn velgen/ auto's weg voor de banden versleten zijn
                                          Alhoewel het deze keer wel anders zal zijn
                                          2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Working...
                                          X