Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hier ook tot nu toe altijd de auto weg voor de banden moesten vervangen worden.
Nu zijn de voorste van de C4 ook aan vervanging toe, en altijd gedacht dat die langer zou blijven. Maar begin er toch wel aan te twijfelen met de "problemen" de laatste tijd.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
zijn toch bandjes van dik 200 euro zonder montage.
als je niet herstelt zijn ze tegenwoordig toch verplicht van je de btw ook te betalen toch?)
je banden kosten 140€ excl montage en ja je moet de btw krijgen, maar de expert kan ook de beschadigde onderdelen opeisen als verzekering tegenpartij dat wilt ( ze zijn dan immers hun eigendom) dus hou daar rekening mee...
Hier net gebeurd zondagnamiddag de Ds5 op zijn 18" zomersloffen gezet ipv 17" winterrubber. En dan maandagnamiddag de Ds3 op zijn orginele 17" wielen met Bridgestone's gezet ipv de Conti winterbanden. Je bent daar toch effe mee bezig zeker als je daarna de gebruikte wintervelgen nog eens een grondige beurt geeft om ze netjes weg te leggen voor het volgende seizoen.Het valt mij trouwens op dat er behoorlijke verschillen in de kwaliteit van de velgen zit, de wintervelgen van de Ds3 zijn maar zozo (Enzo) de originele Citroënvelgen met winterbanden van de Ds5 zijn al wat beter (ATS is hier de fabrikant) maar imo nog verre van top. Dat zij de de originele Ds3 velgen echter wel, die zijn afkomstig van Ronal en die kawaliteit is echt verduiveld goed en ze zijn zelfs aan de binnenzijde zo mooi en dik gelakt als aan de buitenkant, chapeau Ronal!
Hier net gebeurd zondagnamiddag de Ds5 op zijn 18" zomersloffen gezet ipv 17" winterrubber. En dan maandagnamiddag de Ds3 op zijn orginele 17" wielen met Bridgestone's gezet ipv de Conti winterbanden. Je bent daar toch effe mee bezig zeker als je daarna de gebruikte wintervelgen nog eens een grondige beurt geeft om ze netjes weg te leggen voor het volgende seizoen.Het valt mij trouwens op dat er behoorlijke verschillen in de kwaliteit van de velgen zit, de wintervelgen van de Ds3 zijn maar zozo (Enzo) de originele Citroënvelgen met winterbanden van de Ds5 zijn al wat beter (ATS is hier de fabrikant) maar imo nog verre van top. Dat zij de de originele Ds3 velgen echter wel, die zijn afkomstig van Ronal en die kawaliteit is echt verduiveld goed en ze zijn zelfs aan de binnenzijde zo mooi en dik gelakt als aan de buitenkant, chapeau Ronal!
Verkeerde topic.😉
Sent from here
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
je banden kosten 140€ excl montage en ja je moet de btw krijgen, maar de expert kan ook de beschadigde onderdelen opeisen als verzekering tegenpartij dat wilt ( ze zijn dan immers hun eigendom) dus hou daar rekening mee...
Ik betaal 220 euro voor die banden (allé in Michelin, van conti weet ik het niet). Die banden ga ik zeker laten vervangen, dus de oude mogen ze gerust hebben. Morgen komt de expert langs, benieuwd wat hij zal vertellen.
Het ongeval van de scenic.. expert is langsgeweest en ging terugkomen als hij gedemonteerd was. Maar vermits ik hem niet laat herstellen (is de moeite niet) weet ik niet wat er nu zal gebeuren. uiterlijk was hij akkoord met het bestek van de garage. Zal wel een pak minder krijgen dan het bestek wellicht?
Die man van Conti is net weg... Hij zag dat er op het loopvlak ook 2 soort van bulten stonden. Heel bizar. Ik moet nu 2 nieuwe banden kopen, ze gaan de banden die erop lagen onderzoeken en dan zien of ik een tussenkomst krijg. Hij vroeg zich af of ik ooit een noodstop gemaakt heb. Maar dat is zeker het geval niet. En heb nog nooit gehoord dat je banden hierdoor stuk kunnen gaan.
Had eigenlijk wel liever het omgekeerde gezien, nl dat ze me een voorstel tot tussenkomst doen en dat ik me dan nieuwe banden koop. Nu nemen zij alle touwtjes in handen. Ben ik niet akkoord heb ik niets meer te zeggen en hebben zij mijn banden mee. Dus ook het bewijs van schade is weg. Moet dus volledig rekenen op de goedwil van de invoerder...
Voor de winter getwijfeld of ik nog nieuwe winterbanden ging kopen. toch gedaan, al was de auto jaar oud. Natuurlijk nu toch een nieuwe auto gekocht waar die bandenniet onder passen. Zou de bandencentrale (ben daar wel goei eklant) daar nog iets mee kunnen doen. Of anders geformuleerd, zouden die me daar nog iets voor geven? Iemand ervaring met zoiets?
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Voor de winter getwijfeld of ik nog nieuwe winterbanden ging kopen. toch gedaan, al was de auto jaar oud. Natuurlijk nu toch een nieuwe auto gekocht waar die bandenniet onder passen. Zou de bandencentrale (ben daar wel goei eklant) daar nog iets mee kunnen doen. Of anders geformuleerd, zouden die me daar nog iets voor geven? Iemand ervaring met zoiets?
Ik heb indertijd m'n zomersloefen aan de BC overgelaten toen ik winterbanden kocht, krijg ge ze goed als niets meer van ze... Beter op internet zetten.
denk het ook, bandencentrales hebben sowieso al geen plaats, om dan nog banden over te nemen van klanten
Mijn banden liggen daar sowieso al na het verwisselen hé
Ik weet begot niet of ze daar iets mee kunnen doen, zal wel horen uit welke richting de wind blaast.
Aan de andere kant, mijn garagist kan het niet aten af en toe door te steken dat zij ook goeie deals kunnen maken ivm banden. Dat kan ik ook eens doorsteken in de BC.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
peugeot doet inderdaad goede deals als het op winterbanden aankomt
vooral als ge gaat voor combinatie band + velg zijn hun prijzen beter dan gelijk waar (internet inclusief)
Comment