Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nokian dus. Die hebben verschillende modellen zie ik. Weet iemand wat de verchillen zijn en welke modellen aan te bevelen zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
      Nokian dus. Die hebben verschillende modellen zie ik. Weet iemand wat de verchillen zijn en welke modellen aan te bevelen zijn?
      A3 voor sportieve rijstijl / wagens, D4 voor 'normale' rijstijl / wagens.

Comment

• Ik heb die A3's onder mijn Mercedes in de winter, super tevreden van. Veruit beste winterrubber/prijs dat ik ooit gereden heb. Sportief rijden op nat!
        sigpic

Comment

• Geluidsproductie van de A3's is iets hoger dan die van de D4's.

Comment

• Ik ging daarnet de winterbanden uit het tuinhuis halen om ze te kuisen.
            Groot was mijn verbazing dat de zomerbanden er nog in lagen.
            Ik moet ze nu niet meer wisselen zeker?
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Misschien je sneeuwkettingen stilaan demonteren nu ?

Comment

• Heb er vorige week nog eens opgelet hoeveel mensen er op winterbanden blijven rijden gedurende het hele jaar.
                Vorige maand in Rhodos eens de autobanden daar in de gaten gehouden.
                Makkelijk 50/50 te verdelen daar tussen zomer/winterbanden terwijl de min temp daar in putje winter toch 6° bedraagt, het vriest er nooit! Hoe komen ze erbij!
                2013- Volvo V60 D3 R-Design
                2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Ok, thanks voor de reacties. Sportief is zeker niet nodig, dus de gewone volstaan.

Edit: wat is er speciaal aan die Hakkapeliitta banden?
                  Last edited by Vitus; 20/09/2015, 19:39.

Comment

• Hier is dat altijd in november. Auto's worden opgehaald op de firma en met andere sloefkes terug gebracht. Vorig jaar was het zelfs niet nodig geweest.
                    Dit jaar leg ik ze eind oktober op, want vertrek 3/10 naar Oostenrijk voor ne lekkere short-ski.

Comment

• Mijn Saab kreeg onlangs Michelins CrossClimate voor zijn verjaardag...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                        Ok, thanks voor de reacties. Sportief is zeker niet nodig, dus de gewone volstaan.

Edit: wat is er speciaal aan die Hakkapeliitta banden?
                        Spijkerband.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                          Spijkerband.
                          Hoeft niet perse, je kan ze zonder bestellen.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Buren hadden vrijdag een lekke band dus toen de buurvrouw zaterdag naar de bandencentrale ging heeft ze haar winterbanden al maar laten opleggen. Ah ja, anders moest ze nog eens teruggaan. 't Was ook maar 17°C. Ik snap die bandencentrale niet, dan hebt ge toch geen beroepseer?
                            Op zo'ne grote Mercedes viano, halverwege de winter gaan die winterbanden dan weer op zijn en leggen ze nieuwe zomerbanden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                              Hoeft niet perse, je kan ze zonder bestellen.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                              Feitelijk als we volledig willen zijn, dan is de R en R2 een gewone winterband (dewelke jij het op hebt) en de 8 een spijkerband (waar ik het op had).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                Buren hadden vrijdag een lekke band dus toen de buurvrouw zaterdag naar de bandencentrale ging heeft ze haar winterbanden al maar laten opleggen. Ah ja, anders moest ze nog eens teruggaan. 't Was ook maar 17°C. Ik snap die bandencentrale niet, dan hebt ge toch geen beroepseer?
                                Op zo'ne grote Mercedes viano, halverwege de winter gaan die winterbanden dan weer op zijn en leggen ze nieuwe zomerbanden.
                                Klant is koning. Enige wat ge kunt doen is dat eens even zeggen, maar als ze die reden geeft dan zijde best dat ge gewoon luistert naar de klant.

Comment

• Maar dan legt ge toch even uit waarom ge dat beter niet doet. Ze hebben ne Viano omdat ze 4 kinderen hebben, dan wilt ge toch optimaal onderweg zijn. Tijd heeft ze trouwens genoeg.

Waarschijnlijk had ze geen goesting om nieuwe achterbanden te kopen maar dat moeten ze toch na de winter... en geld is zeker geen probleem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                    Maar dan legt ge toch even uit waarom ge dat beter niet doet. Ze hebben ne Viano omdat ze 4 kinderen hebben, dan wilt ge toch optimaal onderweg zijn. Tijd heeft ze trouwens genoeg.

Waarschijnlijk had ze geen goesting om nieuwe achterbanden te kopen maar dat moeten ze toch na de winter... en geld is zeker geen probleem.
                                    Ja, ge weet niet hoe het exact ging he. Als ik advies geef ivm schilderwerken, en een klant wil iets anders dat totaal niet 'goed' is qua methode, dan leg ik ook maar 1 keer uit hoor waarom onze methode beter is. De rest is de klant zijn verantwoordelijkheid, al genoeg meegemaakt in't begin dat ze er 'over gaan nadenken' en dat er dan plots een andere schilder staat.
                                    Qua 'eergevoel' snap ik dat je de klant zo goed mogelijk moet proberen overtuigen, maar in de praktijk is het anders... We gaan geen werk verliezen omdat de klant absoluut niet naar ons wil luisteren.

Comment

• Bwah, als ze haar hadden gezegd dat die banden minder veilig zijn bij warmere temperaturen en ook nog eens veel sneller slijten zou ze daar toch wel naar geluisterd hebben denk ik. Ik ga't hun vanavond eens aan hun verstand proberen te brengen, desnoods leg ik ze zelf om

Comment

• Donderdag 29/10 om 8.30 - afspraak ligt vast.
                                        Gevraagd om Goodyear 9 onder te steken, hij ging zijn best doen bij de lease-bobo's.

.
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Nieuw wintersetje ligt klaar. Het mag beginnen sneeuwen.

Comment

Working...
                                          X