Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik ga ze dit jaar es online kopen....

banden boer geeft me altijd serieuze korting (42 procent of zo) en toch is mijn rekening elke keer rond de 700 euro voor 4 nieuwe winterbanden, geplaatst (225/45/17)

als ik nu op internet kijk heb ik mijn banden voor 440 euro, geleverd.
    tzal moeten lukken dat het 260 euro voor de plaatsing is zeker?
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Ik lees hier altijd on-line, of bandencentrale als het aankomt op kopen van nieuwe banden.
      Maar zijn er eigenlijk ook mensen die hun banden kopen bij de dealer?
      Of bij zo een Midas of Auto5?
      Ik. Ik zeg ze wat het online kost (inclusief de 15 euro installatie) en ze zoeken naar een aanbod dat daar niet te ver boven zit. Dan hebben ze er ook iets aan en betaal ik een redelijke prijs.
      30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Ik tot nu toe meestal bij de dealer. Ben nu wel aan't twijfelen om als volgende set een geen runflats te nemen, ik weet niet of de BMW-dealer die heeft?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Ik lees hier altijd on-line, of bandencentrale als het aankomt op kopen van nieuwe banden.
          Maar zijn er eigenlijk ook mensen die hun banden kopen bij de dealer?
          Of bij zo een Midas of Auto5?
          Waarschijnlijk wel. Anders zouden die geen banden aanbieden hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
            Ik tot nu toe meestal bij de dealer. Ben nu wel aan't twijfelen om als volgende set een geen runflats te nemen, ik weet niet of de BMW-dealer die heeft?
            Ga gewoon naar een plaatselijke bandencenrale, veel goedkoper.

Comment

• Probleem is alleen dat ze vanvoor nog niet op zijn en ik lees dat enkel runflat vanvoor niet zo verstandig is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                Probleem is alleen dat ze vanvoor nog niet op zijn en ik lees dat enkel runflat vanvoor niet zo verstandig is.
                Ideaal is dat misschien niet. Maar volgens mij is dat naar veiligheid toe geen probleem.

Comment

• Ik doe er niet meer aan mee en blijft met zomergrief rijden. Twee jaar geleden voor niets gestoken, vorig jaar 1 dag de auto laten staan met zomerbanden. Ik heb het alternatief als het echt niet te doen is thuis te werken dus dat maakt het alleen nog maar makkelijker te beslissen. Heb ook geen velgen en banden liggen door omwisseling auto.

Comment

• België (vooral Vlaanderen) is idd een twijfelgeval of het wel de moeite is of niet.
                    Voor mij wel, maar ik zit in de winter dan ook veel in de sneeuwgebieden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      België (vooral Vlaanderen) is idd een twijfelgeval of het wel de moeite is of niet.
                      2015 has been called the year of the all season tyre, and Auto Express have just confirmed it with their first ever all season tyre test. Testing six all season tyres, and a class winning summer and ...

Of wachten of de Michelin CrossClimate echt zo goed is als ze zelf zeggen.

Bij onze Focus zitten winterbanden bij maar geen idee of ik ze ga monteren voor die paar dagen/weken.
                      Ik ga met fiets werken en vriendin rijdt niet in de sneeuw/vries

Comment

• Mijn vriendin heeft all season's op haar wagen, das toch niet dat ze.
                        Dan investeer ik liever in 2 aparte sets.

Comment

België (vooral Vlaanderen) is idd een twijfelgeval of het wel de moeite is of niet.
                          Met een FWD zou ik hier ook gans de winter met zomerbanden rijden. Maar met een RWD op ijzel en in de sneeuw, echt niet interessant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Met een FWD zou ik hier ook gans de winter met zomerbanden rijden. Maar met een RWD op ijzel en in de sneeuw, echt niet interessant.
                            Mss wel, maar als het op remmen aankomt dan staan FWD en RWD gelijk op het gebied van zomerbanden op sneeuw/ijzel. Dan is een winterband wel de juiste oplossing.

Comment

Mss wel, maar als het op remmen aankomt dan staan FWD en RWD gelijk op het gebied van zomerbanden op sneeuw/ijzel. Dan is een winterband wel de juiste oplossing.
                              Ja, dat klopt ook.

Comment

• edit: raar forum....
                                Last edited by Jakkel; 22/09/2015, 11:58.

Comment

• Wat de keuze voor winterbanden betreft, als je louter binnen Vlaanderen blijft dan zijn all seaons voor de grote meerderheid van de plaatsen binnen Vlaanderen eigenlijk voldoende voor de Vlaamse winteromstandigheden, wat men er ook van zegt. Het probleem is dat velen in de winter willen rijden zoals in de zomer, vol op het gas en strak in de bochten, en zich niet aan de omstandigheden aanpassen. Dan is het niet moeilijk natuurlijk.

Wie in de winter vaak richting Ardennen of gebieden met kouder weer of met frequenter ijzel/sneeuw moet rijden, kan beter resoluut voor winterbanden gaan.

Comment

Klopt op mijn ex rwd wagens had ik steevast een winterset en was er ook geen twijfel. Voor remmen is idd aandrijving niet zo van belang.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                      Klopt op mijn ex rwd wagens had ik steevast een winterset en was er ook geen twijfel. Voor remmen is idd aandrijving niet zo van belang.
                                      Heb op mijn W204 en voordien W203 nooit winterbanden gehad. En tenzij op die 5 dagen per jaar dat het sneeuwt nooit gemist.. en zelfs dan... Op die dagen is het dan meestal nog maar enkele uren dat het echt moeilijk rijden is tot er gestrooid is.

Heb al die commotie rond winterbanden in Belgie nooit begrepen eigenlijk. Integendeel, met winterbanden creeër je van die gekken die denken dat ze met winterbanden nog steeds even snel als bij droog weer kunnen rijden op gladde wegen.

Comment

• Maar die gekken zijn ook meestal gek met zomerbanden hoor.
                                        www.skodaforum.eu

Comment

Bandendiscussies zijn van alle tijden en 't is een materie die heel subjectief is, persoon x vindt een bepaalde band super, persoon y vindt diezelfde band een kutband. Je kan er best wel vanuit gaan dat alle A-merkbanden goede banden zijn. Merken als Pirelli, Dunlop, Michelin, Bridgestone,... weten heus wel hoe ze een goede band moeten maken hoor. Dat de ene een tikkeltje beter scoort op een bepaald vlak dan de andere, zal de andere dan compenseren met beter te zijn op een ander vlak. En niet dat alles wat BMW doet heilig en super is, maar ze gaan van de fabriek uit geen brolbanden op hun auto's monteren hoor.
                                          Zo is het. Zo vind ik die Sottozeros brol, terwijl kefkie die goed vind. Ik vind mijn huidige contisportcontacten dan weer goed terwijl kefkie dat brol vind D
                                          Enige waar we het over eens zijn is dat Michelin PSS'en super zijn

Comment

Working...
                                          X