Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenGaan volgens mij zeer goeie banden zijn, alle tests zijn daar lovend over. De Gert is daar ook content van.
After reading the reviews here, I ended up replacing my Eco-focused Pirelli P7s with these Vortis. However, right after I left the shop, I felt the car more heavy, requiring more accelerator pedal in order to go. These tyres do have a terrible rolling resistance. Keep in mind these weigh 11.5Kg vs. 9Kg of the Pirelli P7s. It's a huge difference, speccially in 18" wheels.
I ended up not liking the tyres because of this. I lost 10kmh of max speed, and I lost 5% of acceleration.
However, the grip is great but not phenomenal, and overall feedback is very good, I do feel the stiffer sidewall is very communicative.
Road noise is OK, and they are similarly comfortable as the Pirellis, so nothing special.
Just keep in mind this tyre is meant to go with very powerful cars, +300hp, or else, they will eat away your acceleration, top speed, and of course fue economy. In my Giulietta with only 140hp, there was a very noticeable hit on performance.
Make sure you read the owners car, when reading these testenominals, that will put you in perspective. People with 400hp subarus will sure tell a different story than someone with a 140hp Diesel car.
There are other great alternatives and I regret no having chose one of them, lighter tyres, such as the Dunlop Sportmaxx RT, or the GoodYear Assymetric 2, or even the new Hankook V12 evo 2.
Comment
-
Kan wel kloppen wat hij zegt, toen ik begon te lezen dacht ik direct van 't zal ene zijn met weinig peekaas. Heb hetzelfde zo eens voorgehad op m'n Corsa'ke, had er zeer sportieve Dunlops opgelegd en was echt klote.
Die Vorti zit inderdaad in de 'max performance' branche. Maar het is dan zeer raar dat kefkie er zo lovend over is. Hij heeft de voorganger van de Vorti, en ook 'maar' 163 paardjes...
Nu kan het natuurlijk wel dat ik minder last van bovenstaand probleem zou hebben tov u, aangezien we toch dik 70 pk verschillen...
Misschien toch dan Hankook's kiezen dan in uw geval, om zeker te zijn. Daar merkte ik bovenstaand probleem niet bij op, en was op 136 pk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenGohja, heb nu die 245/40/18 met Bridgestone Potenza's en dat valt mee op dat spoorgevoeligheid na.
Mijn gevoel zegt ook die Hankooks omdat die Vorti's idd te performance gericht zijn.
Btw 225/40/18 is niet meer gelijk aan die 245/40?
Nee, 225 gaat niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenPerformance gericht is good .
Ik denk niet dat mijn boot trager is geworden in acceleratie.
En qua topsnelheid haalt die nog altijd 250 dusja..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenChippen? Wat is dat?
Mss de 170pk software, maar das al. En ook totaal geen prioriteit.
Dan wordt u illegale software opgedate naar een andere software.
op het blauwe scherm zie je dan 2 witte vlakken van uw software!BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door namaz Bekijk Berichtenwelke maat heb je steken?
235/45-17 94yBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichtenheb 3 weken geleden deze banden laten monteren op de Corolla van mijn vader
GoodYear Vector 4 Seasons
heel geluidloze band die zeer soepel rijdt
bijna zelfde profiel als een winterband
Comment
-
Heb in het voorjaar een andere auto gekocht en ik heb besloten om te proberen zonder winterbanden te rijden komende winter.
Ik rijd niet zo veel, geen woon-werk en voornamelijk voor uitstapjes tijdens het weekend wat minder gebeurt in de winter. Het is echt een beetje te gek om een extra velgenset en dure banden te gaan kopen die ik nooit zal verslijten.
Heb altijd graag met winterbanden gereden, zalig hoe zacht die dingen zijn.
Ik speculeer op een zachte winter. Koop zelf enkel Michelin maar op mijn auto zit nu Continental Sportcontact, achteraan 255-30-19". Compleet waardeloos bij regenweer, sneeuw is vast rampzalig.
Hoop dat ik er geen spijt van krijg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk zit met 255 ahteraan en dat valt goed mee met spoorgevoeligheid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenIk zit met 245 rondom en dat is een ramp.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenHeb in het voorjaar een andere auto gekocht en ik heb besloten om te proberen zonder winterbanden te rijden komende winter.
Ik rijd niet zo veel, geen woon-werk en voornamelijk voor uitstapjes tijdens het weekend wat minder gebeurt in de winter. Het is echt een beetje te gek om een extra velgenset en dure banden te gaan kopen die ik nooit zal verslijten.
Heb altijd graag met winterbanden gereden, zalig hoe zacht die dingen zijn.
Ik speculeer op een zachte winter. Koop zelf enkel Michelin maar op mijn auto zit nu Continental Sportcontact, achteraan 255-30-19". Compleet waardeloos bij regenweer, sneeuw is vast rampzalig.
Hoop dat ik er geen spijt van krijg.
Remweg is altijd belangrijk. Ongeacht hoeveel je rijd.
Comment
Comment