mijn winterbanden Continental Wintercontact 4x4 235/60R18 107H gaan er in november op, meestal in tweede helft van november tot begin maart !
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk BerichtenDus je bent iemand dieovertuigd is van de werking van winterbanden. Maar nu je wat minder rijd ga je ze niet aanschaffen. Rare redenering. Ik speculeer op zachte winter. Het is niet omdat er geen sneeuw ligt dat je geen nut kan hebben van winterbanden he.
Remweg is altijd belangrijk. Ongeacht hoeveel je rijd.
Ik vind het toch erg duur om een paar duizend kilometer maar op te rijden en al zeker als het dan nog niet zou vriezen. Als blijkt dat het toch koud wordt schaf ik natuurlijk alsnog een winterset aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenIk was toch blij met mijn winterset vorige winter..
En opzich valt dat toch mee van prijs?
je spaart u zomerbanden op ondertussen he
Dat is ook de reden waarom ik tot op heden nooit voor winterbanden banden heb gekozen.
Nu ga ik de CrossClimate d'r op laten zetten, eens zien wat dat gaat geven.
(Tenzij de C4 last minute toch nog vervangen gaat worden door iets anders)Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMet een FWD hoef je in het vlakke gedeelte van België geen winterbanden.
Als je dagelijks genoeg km's moet maken (naar je werk toe of andere), is het toch wel een grote meerwaarde.
Ja natuurlijk, er zijn misschien niet altijd zoveel dagen op een jaar/in een winter waarop je het hard voelt, maar ze zijn er altijd wel. En ik moet nog altijd op mijn werk geraken. Dat doe ik dan toch nog altijd liefst zo veilig mogelijk.
Verschil in banden maakt niet zoveel uit, tot je ze nodig hebt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMet een FWD hoef je in het vlakke gedeelte van België geen winterbanden.
Of herinner je je de winter 2009-2010 en 2010-2011 niet meer??
D'r is daarna nog eentje geweest, maar minder fel.
Ik tijdens die winters nooit problemen gehad met mijn zomerbanden, maar heb er velen met voorwielaandrijving vast zien steken.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Bwaa, als het zoals vorig jaar was kan ik u gelijk geven, maar ik heb eens zo'n winter meegemaakt met mijn fwd op 18" zomerwielen.
En dan heeft het toch vééél moeite gekost om daar uit te geraken en vooral om te remmen.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenHangt er maar vanaf hoeveel waarde je hecht aan je eigen veiligheid. het verschil is wel degelijk enorm in slechte omstandigheden.
Als je dagelijks genoeg km's moet maken (naar je werk toe of andere), is het toch wel een grote meerwaarde.
Ja natuurlijk, er zijn misschien niet altijd zoveel dagen op een jaar/in een winter waarop je het hard voelt, maar ze zijn er altijd wel. En ik moet nog altijd op mijn werk geraken. Dat doe ik dan toch nog altijd liefst zo veilig mogelijk.
Verschil in banden maakt niet zoveel uit, tot je ze nodig hebt.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichtenveilig op je werk geraken is 1 ding, veilig op de baan zitten tijdens je werk nog een ander, en het valt mij op dat er nog veel bedrijven zijn die daar blijkbaar niet aan denken. Want de grote meerderheid van de camionetten rijd het hele jaar door op zomerbanden. (soms zelfs banden die bijna tot op de draad versleten zijn)
Of redeneer ik hier nu fout?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHangt allemaal van de winter af en van de voorraad zout.
Of herinner je je de winter 2009-2010 en 2010-2011 niet meer??
D'r is daarna nog eentje geweest, maar minder fel.
Ik tijdens die winters nooit problemen gehad met mijn zomerbanden, maar heb er velen met voorwielaandrijving vast zien steken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenTot je plots moet remmen omdat iemand anders aan het sukkelen is in de sneeuw..
Comment
-
Ik heb enkel en alleen winterbanden gekocht omdat ik een goede deal kreeg met velgen erbij :pThat's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenJa oké. Schaf dan ook meteen alle wagens af die op B en C merkbanden rijden, die geen ABS hebben, geen tractiecontrole hebben,... . Er is tot op heden nog niet bewezen dat winterbandrijders minder brokken veroorzaken.
Winterbanden zijn veiliger in winterse omstandigheden. Dat is toch heel simpel. Dat jij tevreden bent met je gewoon stevig aan te passen aan de omstandigheden, ok. Maar ik snap niet waarom je met deze quatch afkomt?
Dat een auto met ABS ed. veiliger is, is toch een goede keuze om hier voor te kiezen? Als jij kiest om wat rustiger te rijden, te anticiperen en pompender te remmen, mij ook goed. Neemt niet af dat het de veiligheid vergroot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenNu ben je toch ook maar aan het zeveren om te zeveren? Je haalt andere bewezen technologiën aan, en waarom?
Winterbanden zijn veiliger in winterse omstandigheden. Dat is toch heel simpel. Dat jij tevreden bent met je gewoon stevig aan te passen aan de omstandigheden, ok. Maar ik snap niet waarom je met deze quatch afkomt?
Dat een auto met ABS ed. veiliger is, is toch een goede keuze om hier voor te kiezen? Als jij kiest om wat rustiger te rijden, te anticiperen en pompender te remmen, mij ook goed. Neemt niet af dat het de veiligheid vergroot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenTuurlijk zijn die veiliger in winterse omstandigheden, ik heb ook een wintersetje klaarliggen voor mijn RWD hoor. Ik geef gewoon mee dat het niet persé moet/hoeft om je zonder brokken voort te bewegen op een winterse dag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichtenveilig op je werk geraken is 1 ding, veilig op de baan zitten tijdens je werk nog een ander, en het valt mij op dat er nog veel bedrijven zijn die daar blijkbaar niet aan denken. Want de grote meerderheid van de camionetten rijd het hele jaar door op zomerbanden. (soms zelfs banden die bijna tot op de draad versleten zijn)1988 renault super 5 baccara (weekend oldie)
1987 volvo 340 GL (daily oldie)
2006 seat altea (daily)
Comment
-
Ik werkte in mijn vorige job in een bedrijf met een 100tal techniekers.
we mochten winterbanden monteren, ik heb dit nooit gedaan. het viel me wel op dat diegenen met winterbanden dan ook diegenen die afbelden omdat het te gevaarlijk was op straat.
en ik met mijn zomerbandjes ging stad brussel door en nam hun klanten over. terwijl het verkeer vastzit op alle grote aders in brussel, nam ik alle dunne straatjes waar de sneeuw nog mooi lag. buiten eens een occasionele velg in de greppel, heb ik zelf nooit iets voorgehad in die 10jaar dat ik op de baan heb gereden
Comment
Comment