Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
1988 renault super 5 baccara (weekend oldie)
1987 volvo 340 GL (daily oldie)
2006 seat altea (daily)
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMet een FWD hoef je in het vlakke gedeelte van België geen winterbanden.
Weer typische oogkleppen reactie
In mijn ogen zijn winterbanden niet om op te trekken maar om sneller stil te staan.
Het is maar wat je belangrijk vind als er ineens een kind overloopt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk BerichtenWeer typische oogkleppen reactie
In mijn ogen zijn winterbanden niet om op te trekken maar om sneller stil te staan.
Het is maar wat je belangrijk vind als er ineens een kind overloopt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk BerichtenWeer typische oogkleppen reactie
In mijn ogen zijn winterbanden niet om op te trekken maar om sneller stil te staan.
Het is maar wat je belangrijk vind als er ineens een kind overloopt
Hiermee wil ik dus niet zeggen dat winterbanden niet hun nut kunnen hebben maar men moet steeds de situatie bekijken zoals die zich voorstelt en de plaatselijke weerverwachtingen, de kust is anders dan laag-, midden- of hoog België, en nog helemaal anders dan bijvoorbeeld de Alpen...Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
The 2015 Auto Bild all season tyre test is here, and it's the first test to include the new Michelin CrossClimate and Goodyear Vector 4Seasons Gen 2.
Interesting, eindelijk een goede review met de CrossClimate van Michelin.
De Goodyear is wel beter op sneeuw en nat; wat ik persoonlijk belangrijker vind dan op het droog want daar haal je toch nooit de limiet (woon-werkverkeer).
Iemand ervaring met 4 seizoensbanden en waarom ik het niet zou doen? 1x de kosten betalen en in principe zeker 4 jaar gerust en dus ook geen bandenwissels betalen = serieuze besparing.
En in de regen zijn ze evengoed dan zomerbanden en als het af en toe sneeuwt of ijzelt remt het toch beter
Vroeger waren 4 seizoensbanden brolbanden maar de laatste 2 generaties is er precies serieuze vooruitgang geboekt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door P3ImuS Bekijk Berichtenhttp://www.tyrereviews.co.uk/Article...-Tyre-Test.htm
Interesting, eindelijk een goede review met de CrossClimate van Michelin.
De Goodyear is wel beter op sneeuw en nat; wat ik persoonlijk belangrijker vind dan op het droog want daar haal je toch nooit de limiet (woon-werkverkeer).
Iemand ervaring met 4 seizoensbanden en waarom ik het niet zou doen? 1x de kosten betalen en in principe zeker 4 jaar gerust en dus ook geen bandenwissels betalen = serieuze besparing.
En in de regen zijn ze evengoed dan zomerbanden en als het af en toe sneeuwt of ijzelt remt het toch beter
Vroeger waren 4 seizoensbanden brolbanden maar de laatste 2 generaties is er precies serieuze vooruitgang geboekt.
Maar zoals andere winterbanden, maken ze wel hoorbaar meer rolgeluid, niet op het storende af, maar ik merkte het wel toen ik zomerbanden opnieuw oplegde na een paar jaar met de Vectors te hebben gereden.
Comment
-
Okay thx voor info.
Mss zijn de nieuwe merkbaar stiller? De Michelins zijn even stil dan gewone zomerbanden volgens de review.
Als ik even bereken komen 4-seizoensbanden wel een pak goedkoper uit.
2 * 40€ om te wisselen elk jaar (investeren in extra velgen is al helemaal duur)
Volgende zomer 2 nieuwe zomerbanden (120€)
Volgende winter 4 nieuwe winterbanden (240€)
Anders is het gewoon 4 4-seizoensbanden en 4 jaar geen zorgen meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenOmgekeerd kan net zo gesteld worden hé, hopelijk is het dan geen 15 graden als dat kind overloopt want dan verliezen winterbanden ook weer veel van hun voordelen, en ja dat kan best voorkomen in België (zeker aan de kust) dat we dagen hebben in de winter (november tot april) dat de maximum temperatuur oploopt naar 15 graden. Het is en blijft een eeuwige discussie of het in België noodzakelijk is om winterbanden te hebben (en dan nog kijken naar de streek in België want de kust is niet vergelijkbaar met Limburg of de Ardennen). Je aanpassen aan de situatie op de weg zal nog altijd de belangrijkste factor zijn, en dan kunnen banden inderdaad soms nog wat helpen...
Hiermee wil ik dus niet zeggen dat winterbanden niet hun nut kunnen hebben maar men moet steeds de situatie bekijken zoals die zich voorstelt en de plaatselijke weerverwachtingen, de kust is anders dan laag-, midden- of hoog België, en nog helemaal anders dan bijvoorbeeld de Alpen...
tests hebben al meermaals aangetoont dat een winterband bij zomertemperaturen slechts een kleine verlenging kent van de remweg tov een zomerband. Omgekeerd is het in winterse omstandigheden vaak het dubbele.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenBeste, je moet eens lezen wat ik neerpen. Als je je snelheid aanpast, kan je ook zonder brokken en op een veilige manier de winter doorkomen, en kan je ook op tijd stoppen voor dat kind. Nog eens, omdat je 't niet kunt of wilt lezen omdat uw oogkleppen het misschien beletten. Er zijn geen bewijzen dat winterbandrijders in minder ongevallen betrokken zijn bij winterse toestanden op de weg dan hun collega's met zomerbanden. En zoals ik ook al wist te zeggen, als je zo redeneert als u, dan moeten ze vanaf morgen alle wagens die de weg opkomen maar verplicht gaan uitrusten met enkel de beste banden op de markt, 4x4, ABS, TC,... enz... . Ah ja, want het zal uw kind maar zijn dat door het ontbreken van die snufjes onder die auto terechtkomt. Onaangepaste snelheid en rijgedrag zijn de voornaamste oorzaken van brokkenpiloten, in alle vier seizonen. Niet dat zomerbandje in de winter hoor.
Aangepast rijgedrag is idd het allerbelangrijkst. Maar je schrijft daarvoor neer dat je met een fwd geen winterbanden nodig hebt. Het enige dat ik wilde bedoelen is dat de remweg mijn belangrijk punt is. Optrekken wat ik niet belangrijk vind is dit aangepast rijgedrag.
De remweg die ik bedoel is het kind dat overloopt omdat dit een factor is buiten je wil om. En dan kunnen winterbanden zeker hun nut hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtendat is niet juist
tests hebben al meermaals aangetoont dat een winterband bij zomertemperaturen slechts een kleine verlenging kent van de remweg tov een zomerband. Omgekeerd is het in winterse omstandigheden vaak het dubbele.
...You see, once temperatures are steadily above 7C, winter tires (which are designed to stay soft in cold conditions) start to lose their grip and control. That means you need a lot more distance to come to a complete stop than you do with all-season or summer tires.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk BerichtenRustig jongen. Je moet je niet zo aangevallen voelen.
Aangepast rijgedrag is idd het allerbelangrijkst. Maar je schrijft daarvoor neer dat je met een fwd geen winterbanden nodig hebt. Het enige dat ik wilde bedoelen is dat de remweg mijn belangrijk punt is. Optrekken wat ik niet belangrijk vind is dit aangepast rijgedrag.
De remweg die ik bedoel is het kind dat overloopt omdat dit een factor is buiten je wil om. En dan kunnen winterbanden zeker hun nut hebben.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenjammer dat de winterbanden in canada niet dezelfde zijn als hier...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenDe Vorti is 108EUR in 235/40/18. Zal die maar nemen
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Hebben op de vorige wagen winterbanden gehad. Is toch een groot verschil. Heeft zo toen een paar keer goed gesneeuwd in die periode. Vriendin kon vlot vertrekken, ik met mijn zomerbanden stond 5 minuten te klooien tot ik weggeraakte. Remmen idem dito.
Groot voordeel vond ik ook dat winterbanden een enorm nat wegdek beter konden "verteren". Het profiel van de winterband leidt water veel beter af, waardoor het gevoel was dat je precies op een quasi droog wegdek aan het rijden was. Deed ik dit met mijn eigen wagen, zonder winterbanden, had ik op dergelijke momenten enorm veel last van aquaplanning en voelde je de wagen meer "glijden" over de weg en was het noodzakelijk om je snelheid te verminderen. ( niet dat er zo brede banden op mijn wagen liggen, 215-ers).
spijtig dat het steeds een redelijke investering is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenNochtans is het praatje van die 7°C ook hier van toepassing, beste flappy.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenandere rubbersamenstelling 'beste'
Btw, de geteste Michelin Latitude X-Ice Xi2 is ook hier verkrijgbaar.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenveel succes met uw winterband van hier bij -40°C
Comment
Comment