Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 1e afspraak die paste voor bandenboer en voormij: Maandag 16 Mei. Verdorie zeg, 3 weken ver was alles volzet...

Pirelli Sottozero voor de Maserati.

Comment

• Van de mini komen ze er op 7/11 op. De mijne liggen in de garage en zal voor vantweekend zijn
      BMW X5 45e

Comment

• Temperaturen zijn de komende dagen nog te warm. Zal midden november worden.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Kga er geen steken Denk ik :p

Comment

• Gij hebt dan ook maar fietsbandjes steken als banden eh
            BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              Gij hebt dan ook maar fietsbandjes steken als banden eh
              Tis ni da banden noodzakelijk zijn voor nen boot e:cool:

Comment

• Moh
                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  Moh
                  Zelf gezocht eh:p

Comment

• Was net aan het kijken voor de nieuwe banden voor de C4 en viel me iets op.
                    De lettercode die staat voor de snelheid moet bij mij minimum V zijn (< 240 km/h), maar de max snelheid van de C4 is 192 km/h, dus zou H (< 210 km/h) ook nog ruim voldoende zijn.
                    Waarom moet het dan toch V zijn??
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• 1 code lager mag je zakken voor de keuring zolang uw max snelheid maar onder die nieuwe code ligt

ik rijd al jaren zo met de 607 op een code lager en nog nooit een opmerking gehad op de keuring daarover
                      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        1 code lager mag je zakken voor de keuring zolang uw max snelheid maar onder die nieuwe code ligt

ik rijd al jaren zo met de 607 op een code lager en nog nooit een opmerking gehad op de keuring daarover
                        Ah, wist ik niet. (vind ik ook nergens terug)
                        Wist alleen dat dat mocht voor winterbanden, maar dat je dan een sticker op het dashboard moest hebben met de max snelheid van de banden.

Nu ja voor de CrossClimates die ik ga laten plaatsen maakt het toch niks uit, die moet ik zelfs in 94V nemen ipv de 91V (die standaard erop ligt)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Sticker is mi inderdaad verplicht

.
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• sticker moet enkel als de banden een snelheidsindex hebben die lager is dan max snelheid van de auto

en nogmaals: je mag 1 index zakken tov de normale tenzij je daarmee onder de max snelheid van de auto komt
                            www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              sticker moet enkel als de banden een snelheidsindex hebben die lager is dan max snelheid van de auto
                              Dit is een uitzondering dacht ik voor winterbanden tussen 1 oktober en 30 april (zie artikel 34 §3 1° van het Koninklijk Besluit houdende het algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen van 15 maart 1968.)

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              en nogmaals: je mag 1 index zakken tov de normale tenzij je daarmee onder de max snelheid van de auto komt
                              Heb je daar enige verwijzing van naar een (officieel) document of zoiets want dit is de eerste maal dat ik dit lees.
                              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                Heb je daar enige verwijzing van naar een (officieel) document of zoiets want dit is de eerste maal dat ik dit lees.
                                Ik vind daar dus ook niks van terug.
                                Al lijkt het mij wel logisch dat het in orde is als de snelheidsindex hoger ligt dan de max snelheid die de auto kan doen.

Comment

• je mag zelfs meerdere indexen zakken mits sticker...

Comment

• Bij m'n stealer organiseren ze "pitstop days" om snel je banden te wisselen. Mijne staat gepland op 28/10. Wou eerst de dag in november, maar die was al direct volzet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      Bij m'n stealer organiseren ze "pitstop days" om snel je banden te wisselen. Mijne staat gepland op 28/10. Wou eerst de dag in november, maar die was al direct volzet.
                                      Tja, bij de mijne duurt zo'n "pitstop" gemakkelijk een uurtje... Uitgebreid de tijd om de showroom te bezoeken, een babbeltje te slaan met de baas of de verkoper, een kopje koffie en een "pipistop" ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        Tja, bij de mijne duurt zo'n "pitstop" gemakkelijk een uurtje... Uitgebreid de tijd om de showroom te bezoeken, een babbeltje te slaan met de baas of de verkoper, een kopje koffie en een "pipistop" ;-)
                                        Ik maak me ook geen illusies over de duur van zo een pitstop, maar zoals je zegt : even in alle auto's gaan zitten en wat koffie en gebak binnen kegelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                          ik heb dit van mijn bandenboer en was ook vrij argwanend toen hij me dit aankaartte. Toch gekozen voor banden met lagere index en op de keuring nooit problemen mee gehad terwijl dat wel degelijk goed werd nagezien.

ik zal eens kijken op de site van goca of ik er iets over terug vind
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X