Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
    Correct, maar zijn dan ook duurder, en de vraag is of die de meerprijs waard zijn.
    Zelf ben ik tevreden van slijtage van Nokian.
    Weet dat er een meerprijs is, maar heb de prijs van de D4 wel niet gevraagd. Ik meen mij eerder een verschil van rond de 20 euro per band te herinneren voor een D3 (was wel online prijs).
    Als hij minder snel slijt, zal ik hem ook minder snel moeten vervangen.

Probleem is dat ik geen bandentests met een directe vergelijking tussen de Conti's en de D4 vond, vermoedelijk omdat die laatste vrij recent is, dus mee daarom heb ik hem niet genomen.

Comment

• Hoe dan ook, met geen enkel van beide doet ge een slechte koop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        Ging ook eerst voor Nokian gaan, maar de Conti 850TS zijn net iets beter op droog wegdek en slijten minder snel (was wel vergelijking met D3).
        Op sneeuw ging het gelijk op.
        Ben dan voor de Conti's gegaan.
        Heb momenteel die ts850. En vind die niet zo lang meegaan

Comment

• Zonet de banden op de GL gezet. Verdomme die wegen veel. Als je dan niet correct heft heb je het zo in je rug

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
            Zonet de banden op de GL gezet. Verdomme die wegen veel. Als je dan niet correct heft heb je het zo in je rug
            18 of 19 inch, 265/60 banden. Dat zal 25-30 kg zijn per wiel.
            30 jaar Mr Yuge!

Comment

• nu niet overdrijven hé.
              mijn golf wiel is iets van 8-10kg. een groot autowiel zal max iets van 20kg zijn, en das al verdikke zwaar om omhoog te tillen en voor u uit te duwen
              mijn dodge 16.5" staalwiel met grote 245/70r16.5 banden erop was maar 37kg. en dat kreeg je amper van de grond als je op u knieen zat.
              Last edited by ; 22/10/2015, 13:21.

Comment

• Watjes

Comment

• Woon aan de kust, fwd + sper + pss dus winterband no thx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                    nu niet overdrijven hé.
                    Tiens, het gebeurt niet veel dat gij van mij iets kunt bijleren Een wiel van 18x8.5 gaat 10-15kg wegen, alleen de speciallekes wegen minder. Zie deze tabel bv.

De band gaat een goede 15kg wegen, vind niet meteen een link dus 25-30kg is toch een goede range.

[edit] hier hebben ze gewichten
                    Last edited by Den Paarse Capri; 22/10/2015, 14:53.
                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                      Tiens, het gebeurt niet veel dat gij van mij iets kunt bijleren Een wiel van 18x8.5 gaat 10-15kg wegen, alleen de speciallekes wegen minder. Zie deze tabel bv.

De band gaat een goede 15kg wegen, vind niet meteen een link dus 25-30kg is toch een goede range.

[edit] hier hebben ze gewichten
                      Klopt.

Ik heb de sets die ik hier liggen heb eens gewogen
                      9x19 velg = 12,7 kg. Met 255/35 niet runflat band (PSS) = 24 kg.
                      8,5 x 18 OEM BMW wiel met 255/40 RFT band = 26,1 kg
                      8x18 OEM BMW wiel met 225/45 RFT band = 23,9 kg.
                      8x18 OEM BMW gesmeed wiel met 225/45 RFT winterband = 21,1 kg.

Comment

• Nog niet.

Comment

• Vraagje omtrent winterbanden: ik heb mijn seat leon 5F ingeruild voor een superb combi. Voor de Leon had ik een set winterbanden op stalen velg 195/65/R15 91T. Zou ik deze op de superb mogen gebruiken? Superb heeft ook 5x112 steek. De ET waarde is 4mm lager maar wordt gecompenseerd door het feit dat de band ook 5mm minder breed is aan elke kant tov de 205/55/r16 van de superb. Redeneer ik correct ?

Laad en snelheidsindex lijkt mij ook ok (zal wel sticker moeten kleven want topsnelheid is hoger dan de snelheidsindex T). Enige dat ik mij afvraag is of dat problemen kan geven vermits conformiteitscertificaat enkel velgen/banden vanaf 16" vermeld en het dus 15" velgen/bandenzijn ...

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
                          Seat Leon SC FR 1.4 TSI - Seat Ibiza 1.4 TDI
                          Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

• Vergeet dat maar, 15 is veel te klein voor een superb en 185 veel te smal

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• 16" is de minimum op een superb.
                              BMW X5 45e

Comment

• Inderdaad, 15" zal gewoon niet passen aangezien de remmen in de weg gaan zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                  Vergeet dat maar, 15 is veel te klein voor een superb en 185 veel te smal

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                                  Het is 195 en uiteindelijk is de diameter "slechts" 2,54 cm kleiner ...
                                  "Veel te klein" ?
                                  Seat Leon SC FR 1.4 TSI - Seat Ibiza 1.4 TDI
                                  Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

• is nochtans wel een redelijk verschil hoor van 2,5cm..

Mijn auto zou standaard op 15" kunnen rondbollen, nu zitten er remmen onder van een zwaardere motor en is 16" de minimum want anders passen de wielen niet over de remmen

op de schijven zit nochtans maar een verschil van amper 2,8cm..
                                    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Novastar Bekijk Berichten
                                      Het is 195 en uiteindelijk is de diameter "slechts" 2,54 cm kleiner ...
                                      "Veel te klein" ?
                                      Yap!

Comment

• Zo hier de bandjes ook op de superb geplaatst staat weer wat hoger op zijn poten en is stiller bij het rijden dan de zomerbanden.
                                        www.skodaforum.eu

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                                          18 of 19 inch, 265/60 banden. Dat zal 25-30 kg zijn per wiel.
                                          275/50/20. Misschien nog ne kilo zwaarder 😄

Comment

Working...
                                          X