Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• tuurlijk wel, die geraakten niet weg aan het rode licht toen de bergop begon

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
      tuurlijk wel, die geraakten niet weg aan het rode licht toen de bergop begon
      Klopt, zelf ooit meegemaakt. Vanaf toen ben ik met winterbanden beginnen rijden.

Comment

• Raden jullie all season banden aan voor een evoque 2WD, dit is enkel voor belgie.
        Onze garage geeft ons dit type: Vredestein all season M+S 235/60 R18 suv Quartrac 3 met FSL wangbescherming en sneeuw symbool.

bedankt!

Comment

• hoe je het draait of keert, een allseason is altijd een compromis.. Als je puur 100 % voor veiligheid wil gaan, sowieso wissel zomer winter...

als er andere zaken meespelen kan het een alternatief zijn...

Comment

• Michelin is de enige die nu een band heeft die zowel zomer als winter is gehomologeerd.
            Het is geen 4 seizoenen band.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• die doet het alleszins zeer goed bij dit weer. lijkt wel warm en droog...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                Ik rij hier al een tijdje met Vredestein winterbanden, wat zijn die dingen ongelofelijk slecht in natte, warme omstandigheden.
                Ik heb ook vredestein winterbanden, en inderdaad in het nat zijn die niet zo goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Klopt, zelf ooit meegemaakt. Vanaf toen ben ik met winterbanden beginnen rijden.
                  Ik ook, sta je daar mooi voor l.l, Heb toen besloten om een 4 x 4 te kopen met winterbanden als extra.
                  Alleen, heb ze er nog niet opgelegd voor dit jaar

Comment

• Ok die pirelli sotto zeros trekken op geen hol als het nat ligt.

Zonet in de gietende regen was het precies dancing on ice.

Comment

• Eerste jaar zonder winterbanden voor mij en toch al één van de vier maanden waarin ik er normaal mee reed achter de rug en ik beklaag het me nog niet, integendeel.
                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Ok die pirelli sotto zeros trekken op geen hol als het nat ligt.

Daarom rij ik nu nog met zomerbanden.

Comment

Dat is toch vrij raar en vermoedelijk afhankelijk van de auto en rijstijl....
                          Want voor mij is het juist het tegengesteld op de Porsche (voor de BMW kan ik het niet zeggen want ik heb nog niet met de nieuwe winter set gereden)

Ik rij nu al 10 dagen terug op mijn Sottozero N 18' (op 80%)en in de actuele omstandigheden zijn ze op alle vlakken beter dan mijn Michelin Pilot Sport N 20' (op 50%)
                          Zeker op nat is de limiet bvb in de bochten véél verder.

Natuurlijk zijn de banden speciaal voor mij auto ontwikkeld en ik heb niet dezelfde velgen maat, misschien is dat ook het groot verschil (en op de juiste bandendruk ook)

Voor wintervelgen kan men altijd best een kleine velgenmaat nemen zo kan het band beter 'bewegen', dus beter "aan de baan kleven" zonder verlies van grip.
                          Bij slippen voel je alles veel beter en is het momentum minder van gripverlies minder brutaal..... maar bepaalde mensen zullen het verschil van gevoel als minder baanvast bestempelen omdat je minder de baan "voelt" maar het is het tegengeld.
                          2014 Porsche Boxster 981
                          2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                            Dat is toch vrij raar en vermoedelijk afhankelijk van de auto en rijstijl....
                            Want voor mij is het juist het tegengesteld op de Porsche (voor de BMW kan ik het niet zeggen want ik heb nog niet met de nieuwe winter set gereden)

Ik rij nu al 10 dagen terug op mijn Sottozero N 18' (op 80%)en in de actuele omstandigheden zijn ze op alle vlakken beter dan mijn Michelin Pilot Sport N 20' (op 50%)
                            Zeker op nat is de limiet bvb in de bochten véél verder.

Natuurlijk zijn de banden speciaal voor mij auto ontwikkeld en ik heb niet dezelfde velgen maat, misschien is dat ook het groot verschil (en op de juiste bandendruk ook)

Voor wintervelgen kan men altijd best een kleine velgenmaat nemen zo kan het band beter 'bewegen', dus beter "aan de baan kleven" zonder verlies van grip.
                            Bij slippen voel je alles veel beter en is het momentum minder van gripverlies minder brutaal..... maar bepaalde mensen zullen het verschil van gevoel als minder baanvast bestempelen omdat je minder de baan "voelt" maar het is het tegengeld.
                            Ik heb die pirelli s in 18 inch 225 voor en achter. M'n zomerbanden zijn 225 en 255.

Is jouw porsche een AWD?

Gisteren had ik vooral last bij harder accelereren vanaf lagere snelheden.

Comment

Volledig mijn ervaring, en dat was dan nog maar op een E46 330i.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                Eerste jaar zonder winterbanden voor mij en toch al één van de vier maanden waarin ik er normaal mee reed achter de rug en ik beklaag het me nog niet, integendeel.
                                gere, tart het lot niet, jou kennende...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                  Volledig mijn ervaring, en dat was dan nog maar op een E46 330i.
                                  Dat was zeker echt behelpen met "maar" een 30i?

Heb je dan betere ervaring met andere winterbanden?

Comment

Ik heb die pirelli s in 18 inch 225 voor en achter. M'n zomerbanden zijn 225 en 255.

Is jouw porsche een AWD?

Gisteren had ik vooral last bij harder accelereren vanaf lagere snelheden.
                                    Ik sta nog op de zomer banden, Michelin PSS. Want zo koud is het nog niet en winter banden presteren onder deze omstandigheden niet per se beter. Gisteren lag het er gewoon vettig bij, aan 170 per uur kwam de tractiecontrole er nog effe tussen.

Heb je ervaring met een ander type winterband die in dergelijke omstandigheden beter presteert?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                      Ik sta nog op de zomer banden, Michelin PSS. Want zo koud is het nog niet en winter banden presteren onder deze omstandigheden niet per se beter. Gisteren lag het er gewoon vettig bij, aan 170 per uur kwam de tractiecontrole er nog effe tussen.

Heb je ervaring met een ander type winterband die in dergelijke omstandigheden beter presteert?
                                      Ik hoor zoveel goeds over die PSS banden. Zijn die nog steeds de referentie? Er komen toch quasi elk jaar nieuwe types banden uit?

Comment

• Blijven onklopbaar. Of je moet voor cup 2 banden gaan
                                        BMW X5 45e

Comment

• Hier ook bijna alles gehad, pss beste ooit, je krijgt echt een andere wagen hierdoor. In het begin moest ik even wennen.

Comment

Working...
                                          X