tuurlijk wel, die geraakten niet weg aan het rode licht toen de bergop begon
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtentuurlijk wel, die geraakten niet weg aan het rode licht toen de bergop begon
Comment
-
Michelin is de enige die nu een band heeft die zowel zomer als winter is gehomologeerd.
Het is geen 4 seizoenen band.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIk rij hier al een tijdje met Vredestein winterbanden, wat zijn die dingen ongelofelijk slecht in natte, warme omstandigheden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenKlopt, zelf ooit meegemaakt. Vanaf toen ben ik met winterbanden beginnen rijden.
Alleen, heb ze er nog niet opgelegd voor dit jaar
Comment
-
Eerste jaar zonder winterbanden voor mij en toch al één van de vier maanden waarin ik er normaal mee reed achter de rug en ik beklaag het me nog niet, integendeel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenOk die pirelli sotto zeros trekken op geen hol als het nat ligt.
Zonet in de gietende regen was het precies dancing on ice.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenOk die pirelli sotto zeros trekken op geen hol als het nat ligt.
Dat is toch vrij raar en vermoedelijk afhankelijk van de auto en rijstijl....
Want voor mij is het juist het tegengesteld op de Porsche (voor de BMW kan ik het niet zeggen want ik heb nog niet met de nieuwe winter set gereden)
Ik rij nu al 10 dagen terug op mijn Sottozero N 18' (op 80%)en in de actuele omstandigheden zijn ze op alle vlakken beter dan mijn Michelin Pilot Sport N 20' (op 50%)
Zeker op nat is de limiet bvb in de bochten véél verder.
Natuurlijk zijn de banden speciaal voor mij auto ontwikkeld en ik heb niet dezelfde velgen maat, misschien is dat ook het groot verschil (en op de juiste bandendruk ook)
Voor wintervelgen kan men altijd best een kleine velgenmaat nemen zo kan het band beter 'bewegen', dus beter "aan de baan kleven" zonder verlies van grip.
Bij slippen voel je alles veel beter en is het momentum minder van gripverlies minder brutaal..... maar bepaalde mensen zullen het verschil van gevoel als minder baanvast bestempelen omdat je minder de baan "voelt" maar het is het tegengeld.2014 Porsche Boxster 981
2015 BMW serie 2 Cab 220d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk BerichtenDat is toch vrij raar en vermoedelijk afhankelijk van de auto en rijstijl....
Want voor mij is het juist het tegengesteld op de Porsche (voor de BMW kan ik het niet zeggen want ik heb nog niet met de nieuwe winter set gereden)
Ik rij nu al 10 dagen terug op mijn Sottozero N 18' (op 80%)en in de actuele omstandigheden zijn ze op alle vlakken beter dan mijn Michelin Pilot Sport N 20' (op 50%)
Zeker op nat is de limiet bvb in de bochten véél verder.
Natuurlijk zijn de banden speciaal voor mij auto ontwikkeld en ik heb niet dezelfde velgen maat, misschien is dat ook het groot verschil (en op de juiste bandendruk ook)
Voor wintervelgen kan men altijd best een kleine velgenmaat nemen zo kan het band beter 'bewegen', dus beter "aan de baan kleven" zonder verlies van grip.
Bij slippen voel je alles veel beter en is het momentum minder van gripverlies minder brutaal..... maar bepaalde mensen zullen het verschil van gevoel als minder baanvast bestempelen omdat je minder de baan "voelt" maar het is het tegengeld.
Is jouw porsche een AWD?
Gisteren had ik vooral last bij harder accelereren vanaf lagere snelheden.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenEerste jaar zonder winterbanden voor mij en toch al één van de vier maanden waarin ik er normaal mee reed achter de rug en ik beklaag het me nog niet, integendeel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenVolledig mijn ervaring, en dat was dan nog maar op een E46 330i.
Heb je dan betere ervaring met andere winterbanden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk heb die pirelli s in 18 inch 225 voor en achter. M'n zomerbanden zijn 225 en 255.
Is jouw porsche een AWD?
Gisteren had ik vooral last bij harder accelereren vanaf lagere snelheden.
Heb je ervaring met een ander type winterband die in dergelijke omstandigheden beter presteert?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenIk sta nog op de zomer banden, Michelin PSS. Want zo koud is het nog niet en winter banden presteren onder deze omstandigheden niet per se beter. Gisteren lag het er gewoon vettig bij, aan 170 per uur kwam de tractiecontrole er nog effe tussen.
Heb je ervaring met een ander type winterband die in dergelijke omstandigheden beter presteert?
Comment
Comment