Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik rij nu ook met PSS in 255 achteraan en 225 vooraan. Het is inderdaad een goede band, en hij presteert naar mijn mening en gevoel ook goed bij nat weer tussen 0 en 7°C.
Over die winterbanden. Ik had op de E91 Continental TS810SS RFT winterbanden (toch een winterband die uit de testen toch altijd goed tot zeer goed uitkwam), die deden het super bij echt winterweer. Maar bij +0°C natte toestanden waren dat ook dweilen. En niet enkel het typische zweverige gevoel van een winterband (door de flexibele blokken), nee letterlijk wegschuiven bij sneller bochtenwerk en vlotte lastwissels. Binnenkort de Pirelli's erop, ik ben benieuwd.
Ik heb die pirelli s in 18 inch 225 voor en achter. M'n zomerbanden zijn 225 en 255.
Is jouw porsche een AWD?
Gisteren had ik vooral last bij harder accelereren vanaf lagere snelheden.
EUh?.... Boxster is nooit AWD
Mijn vorige 997 was dat wel en het was maar een merkbaar verschil op ijs of sneeuw, niet in de regen (of dan bij aquaplanning)
Waren jouw banden wel op temperatuur?
En vooral waarom zo smal achteraan als je veel breder gaat in de zomer.... zoek niet verder waarom je grip problemen heb bij acceleren hé
Voor mij is accelereren absoluut geen teken, maar wel de grip in bochten zeker op nat.
En vooral waarom zo smal achteraan als je veel breder gaat in de zomer.... zoek niet verder waarom je grip problemen heb bij acceleren hé
Originele wintersets bij BMW staan rondom altijd op dezelfde maat. En winterwielen dienen ook niet om het hoogst mogelijk rendement uit je kar te halen. Die dienen om je veilig voort te bewegen in echt winterweer.
EUh?.... Boxster is nooit AWD
Mijn vorige 997 was dat wel en het was maar een merkbaar verschil op ijs of sneeuw, niet in de regen (of dan bij aquaplanning)
Waren jouw banden wel op temperatuur?
En vooral waarom zo smal achteraan als je veel breder gaat in de zomer.... zoek niet verder waarom je grip problemen heb bij acceleren hé
Voor mij is accelereren absoluut geen teken, maar wel de grip in bochten zeker op nat.
Ik antwoordde zonet via Tapatalk en zag je signature dus niet waar in stond dat je met een Boxster rijdt.
De 330d staat standaard op 225 rondom, pas als je de 19 inch M velgen neemt, heb je 255 achteraan. De wintersets zijn standaard 225 rondom.
Misschien is de combinatie van vettige straten + winterbanden + regen + veel koppel onderin gewoon niet zo ideaal.
De CrossClimate's doen het heel goed op nat wegdek.
Nu nog afwachten wat ze gaan doen als het echt koud gaat worden (bij sneeuw en ijzel)
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Heb je dan betere ervaring met andere winterbanden?
Nokian WR A3 na die Pirelli's, enorm groot verschil.
Ik zweer echt bij Nokian, maar dat wist ge wel al
Heb trouwens nu de nieuwe Nokian D4 besteld voor de V70.
PSS als zomer op de 330i was ook subliem.
Ze zijn inderdaad wel heel stil.
En ja, ik kom van de Energy saver, en moet zeggen dat ik nooit gripproblemen heb gehad, altijd winter en zomer met die banden gereden.
Eerst met een Citroën Saxo, dan met de huidige Citroën C4.
Wat het verbruik betreft zal ik nog moeten zien.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
benieuwd, al zal het moielijk 1 op 1 vergelijken zijn want het is alweer kouder en het verbruik gaat alleen al door meer koude naar boven
Ahja? Da's nieuw. Uw bandenspanning gaat wel naar beneden, maar daar moet ge voor corrigeren eh. Hier is het nog 10 graden dus dat zal het niet maken. Ge verliest iets van een 10% druk voor 30 graden verschil.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
ben ni helemaal mee capri over de bandenspanning, maar als ik vertrek sochtends bij 3° (heb geen warme garage, buitenslaper) op mijn 32 km traject...scheelt het al makkelijk +0.5 liter tov 10°
ik zou moest ik vandaag de crossclimates steken, zou ik dat op de banden durven steken, maar het is zuiver de buitentemp
ben ni helemaal mee capri over de bandenspanning, maar als ik vertrek sochtends bij 3° (heb geen warme garage, buitenslaper) op mijn 32 km traject...scheelt het al makkelijk +0.5 liter tov 10°
ik zou moest ik vandaag de crossclimates steken, zou ik dat op de banden durven steken, maar het is zuiver de buitentemp
Ah, niet gedacht aan buitenstaan. De koude werkt op verschillende zaken: bandentemperatuur(lagere druk), lucht naar de motor(meer zuurstof, meer vermogen), en koudere motor(tijdelijk minder efficient). Eens de boel warm is doet de starttemperatuur er niet meer toe, maar zou daar het verschil niet zitten? Of de chauffage met airco vollen bak?
airco staat uit zodra er niet meer hoeft gekoeld te worden, maar pakweg eerste 10 km zuipt de auto bij constante 50 ongeveer 70% extra tot watermeter op 85° staat, dan loopt het terug gelijk
(die eerste 10 km op een traject van 35 km wegen zwaar door )
Ah, niet gedacht aan buitenstaan. De koude werkt op verschillende zaken: bandentemperatuur(lagere druk), lucht naar de motor(meer zuurstof, meer vermogen), en koudere motor(tijdelijk minder efficient). Eens de boel warm is doet de starttemperatuur er niet meer toe, maar zou daar het verschil niet zitten? Of de chauffage met airco vollen bak?
Ge blijft extra verbruiken bij koud weer. de luchtmassa is groter, waardoor de effectieve luchtweerstand groter is. Met een benzine hebt ge meer pompverliezen, want ge moet de gasklep meer sluiten om dezelfde snelheid aan te houden.
gisterennamiddag net voor de regenbuien ze er ook nog opgesmeten.
Zomervelgen nog kunnen reinigen en liggen in garage nu, te wachten op hun laagje Gyeon Q2 Rim.
terug met Goodyear ultragrip 8 performance 235/40 18 inch.
Zalig om niet te moeten inboeten aan looks in de winter
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Comment