Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Die cup2 slijten sneller of?

    Swiftfox hoe bedoel je wennen?

    Comment


    • Ik rij nu ook met PSS in 255 achteraan en 225 vooraan. Het is inderdaad een goede band, en hij presteert naar mijn mening en gevoel ook goed bij nat weer tussen 0 en 7°C.

      Over die winterbanden. Ik had op de E91 Continental TS810SS RFT winterbanden (toch een winterband die uit de testen toch altijd goed tot zeer goed uitkwam), die deden het super bij echt winterweer. Maar bij +0°C natte toestanden waren dat ook dweilen. En niet enkel het typische zweverige gevoel van een winterband (door de flexibele blokken), nee letterlijk wegschuiven bij sneller bochtenwerk en vlotte lastwissels. Binnenkort de Pirelli's erop, ik ben benieuwd.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
        Ik heb die pirelli s in 18 inch 225 voor en achter. M'n zomerbanden zijn 225 en 255.

        Is jouw porsche een AWD?

        Gisteren had ik vooral last bij harder accelereren vanaf lagere snelheden.
        EUh?.... Boxster is nooit AWD
        Mijn vorige 997 was dat wel en het was maar een merkbaar verschil op ijs of sneeuw, niet in de regen (of dan bij aquaplanning)

        Waren jouw banden wel op temperatuur?
        En vooral waarom zo smal achteraan als je veel breder gaat in de zomer.... zoek niet verder waarom je grip problemen heb bij acceleren hé

        Voor mij is accelereren absoluut geen teken, maar wel de grip in bochten zeker op nat.
        Last edited by blue8300; 29/11/2015, 12:54.
        2014 Porsche Boxster 981
        2015 BMW serie 2 Cab 220d

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
          En vooral waarom zo smal achteraan als je veel breder gaat in de zomer.... zoek niet verder waarom je grip problemen heb bij acceleren hé
          Originele wintersets bij BMW staan rondom altijd op dezelfde maat. En winterwielen dienen ook niet om het hoogst mogelijk rendement uit je kar te halen. Die dienen om je veilig voort te bewegen in echt winterweer.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
            EUh?.... Boxster is nooit AWD
            Mijn vorige 997 was dat wel en het was maar een merkbaar verschil op ijs of sneeuw, niet in de regen (of dan bij aquaplanning)

            Waren jouw banden wel op temperatuur?
            En vooral waarom zo smal achteraan als je veel breder gaat in de zomer.... zoek niet verder waarom je grip problemen heb bij acceleren hé

            Voor mij is accelereren absoluut geen teken, maar wel de grip in bochten zeker op nat.
            Ik antwoordde zonet via Tapatalk en zag je signature dus niet waar in stond dat je met een Boxster rijdt.

            De 330d staat standaard op 225 rondom, pas als je de 19 inch M velgen neemt, heb je 255 achteraan. De wintersets zijn standaard 225 rondom.

            Misschien is de combinatie van vettige straten + winterbanden + regen + veel koppel onderin gewoon niet zo ideaal.

            Comment


            • De CrossClimate's doen het heel goed op nat wegdek.
              Nu nog afwachten wat ze gaan doen als het echt koud gaat worden (bij sneeuw en ijzel)
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Dat was zeker echt behelpen met "maar" een 30i?

                Heb je dan betere ervaring met andere winterbanden?
                Nokian WR A3 na die Pirelli's, enorm groot verschil.
                Ik zweer echt bij Nokian, maar dat wist ge wel al
                Heb trouwens nu de nieuwe Nokian D4 besteld voor de V70.
                PSS als zomer op de 330i was ook subliem.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  De CrossClimate's doen het heel goed op nat wegdek.
                  Nu nog afwachten wat ze gaan doen als het echt koud gaat worden (bij sneeuw en ijzel)

                  Vind jij de Crossclimate ook zo stil? J komt van Michelin Energy saver dacht ik? dan zullen de meesten wel beter zijn bij nat en/of koud weer.

                  Verbruik daarentegen zal iets hoger liggen.

                  Comment


                  • Ze zijn inderdaad wel heel stil.
                    En ja, ik kom van de Energy saver, en moet zeggen dat ik nooit gripproblemen heb gehad, altijd winter en zomer met die banden gereden.
                    Eerst met een Citroën Saxo, dan met de huidige Citroën C4.
                    Wat het verbruik betreft zal ik nog moeten zien.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Wat het verbruik betreft zal ik nog moeten zien.
                      benieuwd, al zal het moielijk 1 op 1 vergelijken zijn want het is alweer kouder en het verbruik gaat alleen al door meer koude naar boven

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        benieuwd, al zal het moielijk 1 op 1 vergelijken zijn want het is alweer kouder en het verbruik gaat alleen al door meer koude naar boven
                        Ahja? Da's nieuw. Uw bandenspanning gaat wel naar beneden, maar daar moet ge voor corrigeren eh. Hier is het nog 10 graden dus dat zal het niet maken. Ge verliest iets van een 10% druk voor 30 graden verschil.
                        30 jaar Mr Yuge!

                        Comment


                        • We zullen wel zien he.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • ben ni helemaal mee capri over de bandenspanning, maar als ik vertrek sochtends bij 3° (heb geen warme garage, buitenslaper) op mijn 32 km traject...scheelt het al makkelijk +0.5 liter tov 10°

                            ik zou moest ik vandaag de crossclimates steken, zou ik dat op de banden durven steken, maar het is zuiver de buitentemp

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              ben ni helemaal mee capri over de bandenspanning, maar als ik vertrek sochtends bij 3° (heb geen warme garage, buitenslaper) op mijn 32 km traject...scheelt het al makkelijk +0.5 liter tov 10°

                              ik zou moest ik vandaag de crossclimates steken, zou ik dat op de banden durven steken, maar het is zuiver de buitentemp
                              Ah, niet gedacht aan buitenstaan. De koude werkt op verschillende zaken: bandentemperatuur(lagere druk), lucht naar de motor(meer zuurstof, meer vermogen), en koudere motor(tijdelijk minder efficient). Eens de boel warm is doet de starttemperatuur er niet meer toe, maar zou daar het verschil niet zitten? Of de chauffage met airco vollen bak?
                              30 jaar Mr Yuge!

                              Comment


                              • airco staat uit zodra er niet meer hoeft gekoeld te worden, maar pakweg eerste 10 km zuipt de auto bij constante 50 ongeveer 70% extra tot watermeter op 85° staat, dan loopt het terug gelijk
                                (die eerste 10 km op een traject van 35 km wegen zwaar door )

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                                  Ah, niet gedacht aan buitenstaan. De koude werkt op verschillende zaken: bandentemperatuur(lagere druk), lucht naar de motor(meer zuurstof, meer vermogen), en koudere motor(tijdelijk minder efficient). Eens de boel warm is doet de starttemperatuur er niet meer toe, maar zou daar het verschil niet zitten? Of de chauffage met airco vollen bak?
                                  Ge blijft extra verbruiken bij koud weer. de luchtmassa is groter, waardoor de effectieve luchtweerstand groter is. Met een benzine hebt ge meer pompverliezen, want ge moet de gasklep meer sluiten om dezelfde snelheid aan te houden.

                                  Comment


                                  • ik heb het zelf nog niet gemerkt ook al omdat ook weer de airco de eerste km's roet in het eten gooit

                                    kerel in de buurt is trucker, die beweert hoe warmer hoe beter voor het verbruik, bij 30+ is zijn truck het zuinigst

                                    Comment


                                    • gisterennamiddag net voor de regenbuien ze er ook nog opgesmeten.
                                      Zomervelgen nog kunnen reinigen en liggen in garage nu, te wachten op hun laagje Gyeon Q2 Rim.

                                      terug met Goodyear ultragrip 8 performance 235/40 18 inch.
                                      Zalig om niet te moeten inboeten aan looks in de winter
                                      2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

                                      Comment


                                      • M'n winterbanden monteren, 't zal niet meer voor dit jaar zijn peins 'k... .

                                        HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

                                        Comment


                                        • Ik rij ook nog steeds op mijn zomerbanden rond
                                          Benzine
                                          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                          '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                          '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                          Diesel
                                          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                          Comment

                                          Working...
                                          X