Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Is inderdaad geen winter, maar misschien komt het nog terug.
    ieder jaar leg ik ze wel nog op, maar de periode wordt korter gewoon.
    we gaan nog gaan skiën en daar komen de winterbanden dus wel nog van pas

Comment

• is er sneeuw geweest in belgie? niks van gemerkt
      lets have some more member berries

Comment

• ikookni

Comment

• Toch wel heeeel eventjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
            is er sneeuw geweest in belgie? niks van gemerkt
            Ge bedoelt "Vlaanderen"...

Comment

• Hier in Ranst was m'n straat 2 dagen ijzig ja.

Voor mensen zoals ik, die hun banden bij de dealer liggen hebben, is het niet eenvoudig te bepalen wanneer je de winterbanden laat steken. Het kan op enkele dagen veranderen en voor lange tijd vriezen en sneeuwen. Ik zie het niet zitten om telkens een bandenwissel te laten doen. De mijne staan er op van oktober/november tot ergens in maart.

Comment

• Bij mij blijven ze erop tot begin maart, ook al heeft het misschien totaal geen zin meer.

Comment

• Ik twijfel nog.

Ga eind volgende week de nieuwe afhalen bij dealer.

Nog op winterset laten afleveren of gewoon de zomerset pakken.
                  BMW X5 45e

Comment

• In dat regenweer ben ik toch nog content met m'n Nokian's. Presteren nog altijd merkelijk beter dan m'n Conti's.

Comment

• Ik laat die van mij er toch ook nog even op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                        In dat regenweer ben ik toch nog content met m'n Nokian's. Presteren nog altijd merkelijk beter dan m'n Conti's.
                        Zal die ook eens bestellen voor de mini. Die moeten volgend seizoen toch vervangen worden.

Op de leon staan Continentals in de zomer en bridgestone blizzaks ofzoiets voor in de winter.
                        BMW X5 45e

Comment

• Nood aan winterbanden varieert ook met je locatie/rijomstandigheden. Ik woon in Gent (rand centrum) en werk in een randgemeente aan de andere kant van de stad. Op mijn hele traject strooien ze zout met bakken. Dit jaar nog geen sneeuwklokje gezien hier, en bijna constant temperaturen boven nul. De keren dat ik met mijn vorige wagens echt winterbanden kon gebruiken, waren mss hooguit een dag per jaar, in de ochtend. Tegen de avond bij mijn terugkeer is alle sneeuw al weggereden, of weg door het zout. Met de F10 moet de eerste dag dat ik ze nodig heb nog komen. De enige reden dat ik ze de laatste jaren nog stak op de E90, was om de zomerwielen te sparen.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Wanneer het nodig is. Als ik niet naar of door Duitsland hoef en in België is er geen sprake van winterse omstandigheden (d.w.z. ijzel en sneeuw) dan laat ik ze binnen staan.

Comment

• Ik vind winterbanden totaal overbodig in Vlaanderen! Met zomerbanden,als het al eens sneeuwt,gaat ook hoor.Je moet enkel je rijstijl aanpassen naargelang de omstandigheden. Ik ben van mening dat de geslipte auto's tijdens winterse omstandigheden regelmatig ook met winterbanden uitgerust zijn omdat het rijden met winterbanden een vals gevoel van veiligheid kan geven.Ze denken van ik heb winterbanden dus ik kan rijden zoals in de zomer.... Vanaf dat het de eerste keer tijdens het najaar kouder wordt hoor je in de media niks anders dan winterbanden,winterbanden,winterbanden. Pfff sorry maar ik doe daar niet aan mee en hoop te stelligste dat winterbanden hier nooit verplicht gaan worden,dat zou pas echt een lachertje zijn!Trouwens echte winters kennen we hier niet meer.Vroeger,dát waren pas winters(veel sneeuwdagen en lange koude periode's!) Hadden de chauffeurs toen winterbanden,NEEN.Reden ze toen met de auto zonder allemaal in de gracht te slippen,JA. Kwestie van uw snelheid aan te passen naargelang de omstandigheden,meer is het heus niet.

Comment

• Winterbanden zijn wel nuttig in echt winterse omstandigheden. Maar een verplichting in Vlaanderen zou ik ook wel overbodig vinden, gewoon omdat echt winterweer hier zelden voorkomt (zeker aan de kust). Vorig jaar geen 'echte' winter, nu tot op heden ook nog niet,...

Comment

• Daar gaan we weer. Winterbanden wil niet zeggen dat je hersenloos mag knallen. Ook dan moet je uw rijstijl aanpassen. Dat zou willen zeggen dat je op zomerbanden nog meer moet aanpassen. Als je dan gaat in acht nemen dat het merendeel van de bestuurders op de weg al geen veilige afstand tussen laat ( ongeveer 2 a 3 seconden), dan moet je in winterse omstandigheden nog veel meer plek tussen laten. Wat niemand doet.

Wanneer er dan eens serieus afgeremd moet worden telt elke meter, met zomerbanden verlies je dan sowieso.

Comment

• Ik vind het op zich wel leuk om winter/zomer met andere velgen te rijden.

Comment

• Zelfde wet als ik duitsland zou ik wel oke vinden imo. Enkel echt verplicht in winterse omstandigheden, en als ge het verkeer ophoudt door bv een brug oid niet op te geraken, een boete.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                        Zelfde wet als ik duitsland zou ik wel oke vinden imo. Enkel echt verplicht in winterse omstandigheden, en als ge het verkeer ophoudt door bv een brug oid niet op te geraken, een boete.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                        Ben ik het wel mee eens. Ongeluk veroorzaken door onjuiste banden is dan ook betalen.

Comment

• Ik heb dan toch liever een duidelijke wet. Zelfde met alcohol in Duitsland, je mag daar iets drinken behalve wanneer je een ongeval hebt..

Comment

Working...
                                          X