Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door JeanMarie Bekijk Berichten
    Waar heb je die gekocht?
    Pruisenland.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      M'n pirelli sotto zeros maken gigantisch veel rolgeluid vanaf 90km/h. Ik erger me dood. Kan niet wachten tot de zomerbanden er terug op kunnen.
      Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
      Kapot gereden (gecupt) ?
      Had ik vorig jaar. Om zot te worden.
      Ik vind ze goed rijden, en ook relatief stil bij 120 km/h.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
        Kapot gereden (gecupt) ?
        Had ik vorig jaar. Om zot te worden.
        Aangezien ik nogal anaal ben daarover, weet ik zeker dat ik nooit een borduur of diepe put geraakt heb. M'n vrouw rijdt niet met m'n auto. Tenzij ik zat ben.

Comment

• Heb de sotto zeros ook liggen op mijn 1 reeks f20 en ik erger me vooral aan de rolgeluiden in de bochten.
          Rechtuit heb ik weinig of geen last, heb ze wel maar in 205/50/17 runflat.
          Na 9000 km zijn ze achteraan toch al over halfweg, toch duidelijk zachter dat winterrubber
          Zou runflat een verschil maken voor de rolgeluiden?

Comment

• Zoals A160 zegt, misschien ook gecupt?

Comment

• Ik denk nog een dikke week, en 'k ga terug wisselen.

Het weerbericht in Brussel. Kies uw favoriete locatie voor uurlijkse voorspellingen tot 48u en dagelijkse voorspellingen tot 14 dagen.

Comment

• Veel anti Pirelli mannen blijkbaar maar hoor het ook vaker van de winterbanden van dat merk.Ik heb geen klagen over Pirelli...

Comment

• Ik moet toegeven dat deze Pirelli winterbanden mij erg aangenaam verrast hebben. Goede wegligging, weinig rolgluiden en een opmerkelijk minder zwevend rijgedrag dat de Continental winterbanden die ik op de E91 had liggen. Enkel dat typische kloppen en stuiteren op slecht wegdek vind ik wel irritant. Maar ja, 't zijn RFT's natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Ik moet toegeven dat deze Pirelli winterbanden mij erg aangenaam verrast hebben. Goede wegligging, weinig rolgluiden en een opmerkelijk minder zwevend rijgedrag dat de Continental winterbanden die ik op de E91 had liggen. Enkel dat typische kloppen en stuiteren op slecht wegdek vind ik wel irritant. Maar ja, 't zijn RFT's natuurlijk.
                    Heb jij dat ook bij bv verkeersdrempels dat kloppend geluid?

Comment

Heb jij dat ook bij bv verkeersdrempels dat kloppend geluid?
                      Je hebt me dat ook laten horen toen ik eens met je mee reed hé? Nee, dat heb ik niet. Met dat kloppen bedoel ik eerder dat je letterlijk voelt dat de ophanging serieuze klappen krijgt bij putten in het wegdek.

Comment

• Op 16 maart heb ik een afspraak voor m'n zomerbanden er terug op te zetten.

Comment

• 'k Ga ook blij zijn als de zomerbanden er weer op liggen, kan ik misschien weer al het vermogen kwijt. Het was soms wel lollig, maar heb geen idee wat er van mijn achterbanden overblijft. Ik denk dat ik ze achteraan ga wisselen, had een bandenmaat 255 gekozen ipv 275, waardoor die een klein beetje stretched op de velg getrokken ligt. Dat voelde ik al vanaf de eerste bocht, weinig steun meer van de flank waardoor de auto graag roteert. Ben wel tevreden van de Pirelli, op de momenten dat ze moesten presteren deden ze dat ongelofelijk goed. Enkel het tussenseizoen en bij vettig weer... meh.

Comment

Op 16 maart heb ik een afspraak voor m'n zomerbanden er terug op te zetten.

Ik heb gisteren de eerste langs gehad om zijn zomerbanden.... 'smorgens sneeuwde het nog en vriezen doet het bijna elke nacht hier...

Ik wacht nog enkele weken om de crossclimates eraf te doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              'k Ga ook blij zijn als de zomerbanden er weer op liggen, kan ik misschien weer al het vermogen kwijt. Het was soms wel lollig, maar heb geen idee wat er van mijn achterbanden overblijft. Ik denk dat ik ze achteraan ga wisselen, had een bandenmaat 255 gekozen ipv 275, waardoor die een klein beetje stretched op de velg getrokken ligt. Dat voelde ik al vanaf de eerste bocht, weinig steun meer van de flank waardoor de auto graag roteert. Ben wel tevreden van de Pirelli, op de momenten dat ze moesten presteren deden ze dat ongelofelijk goed. Enkel het tussenseizoen en bij vettig weer... meh.
                              Ik denk dat je dat verkeerd ziet. Getrokken flanken zijn stijver, dit zorgt voor meer overstuur neiging zoals elke vorm van ophanging stugger maken achteraan. Minder breed zorgt hier natuurlijk ook voor.

Comment

• Gisteren was het de moment niet om te veranderen...

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Ik was ook content van mijn sottozero's.

De bridgestones nu zijn wel wat minder. Zowel qua geluid als qua grip.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                  BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                    Ik denk dat je dat verkeerd ziet. Getrokken flanken zijn stijver, dit zorgt voor meer overstuur neiging zoals elke vorm van ophanging stugger maken achteraan. Minder breed zorgt hier natuurlijk ook voor.
                                    Oh, ligt dat aan de stijfheid van de flanken? Ik had inderdaad een ander idee, ik dacht dat het aan de afgeronde flanken lag, dat ze daardoor misschien minder zijdelingse steun bieden. Enfin, het rijdt zoals het eruit ziet, driftgraag.

Comment

• Niet! In België onnodig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc63 Bekijk Berichten
                                        Niet! In België onnodig.
                                        .. voor uzelf en uw auto dan misschien. Niet veralgemenen. Op mijn auto is het wel degelijk nodig, vind ik persoonlijk. Ik zal niet zeggen dat het bij jou nodig is, ik denk niet dat jij moet zeggen dat het bij mij niet nodig is. Of heb jij met alle mogelijke modellen al in alle mogelijke weersomstandigheden gereden dan ?

Comment

• Één geluk hebben we in België het is niet verplicht, zo kan ieder doen wat hij voor zijn situatie het beste acht.
                                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Working...
                                          X