Lijkt me een heel interessante band voor België. Valt dat ook wat sportief te rijden (bochten) of gaat dat hard slijten dan?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Gisteren op Mettet met de marketingman van Michelin gepraat.
Was met name geïnteresseerd of de CrossClimate binnen afzienbare tijd ook in de hogere maten (18" en hoger) beschikbaar zou worden.
Het antwoord was dus neen.
Volgens hun redenering zijn mensen met een 'sportieve band' niet geïnteresseerd in een compromisband en willen die nog steeds liever wisselen.
Ik heb dat tegengesproken maar vertegenwoordig blijkbaar niet de 'gemiddelde mening'
Binnenkort worden ze wel in 14" gelanceerd...hoera, daar zit de 'gemiddelde chauffeur' ongetwijfeld wél op te wachten...2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenGisteren op Mettet met de marketingman van Michelin gepraat.
Was met name geïnteresseerd of de CrossClimate binnen afzienbare tijd ook in de hogere maten (18" en hoger) beschikbaar zou worden.
Het antwoord was dus neen.
Volgens hun redenering zijn mensen met een 'sportieve band' niet geïnteresseerd in een compromisband en willen die nog steeds liever wisselen.
Ik heb dat tegengesproken maar vertegenwoordig blijkbaar niet de 'gemiddelde mening'
Binnenkort worden ze wel in 14" gelanceerd...hoera, daar zit de 'gemiddelde chauffeur' ongetwijfeld wél op te wachten...
Toen ik klein was geloofde ik ook nog marketingmannen.
Comment
-
Vandaag een nieuwe zomerset gaan halen en erop gelegd .
Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenLijkt me een heel interessante band voor België. Valt dat ook wat sportief te rijden (bochten) of gaat dat hard slijten dan?
Comment
-
Ook maar naar de zomersloefen. Had wat tijd over op't werk.
Hankook Ventus Prime² in 215/50R17. Minder comfort dan de Crossclimates, en de banden zelf zijn een heel stuk zwaarder. Ik ben zo content van de winterprestaties van de Crossclimates dat ik ze niet nodeloos wil oprijden in de zomer. Wel gaat het geluidsniveau omhoog met de temperatuur, maar er zijn nog banden die dit hebben. Prestaties nog niet kunnen beoordelen.
Comment
-
Vorige week nog met Q5 in Zwitserland door sneeuw gereden met Bridgestone Blizzak Snow en gisteren eindelijk vervangen door mijn geliefde Pirelli Scorpion banden. Ik ben wel allesbehalve tevreden over de service in de garage: 2 uur hadden ze 'zogezegd' nodig om ze te vervangen.... en vanochtend had ik de indruk dat de Q5 naar links afweek. De Pirelli's hebben nog maar 1 zomerseizoen gereden (max 5.000 km, ik rij tijdens de zomer veel meer met de cabrio dan met de Q5), dus slijtage lijkt me niet echt mogelijk.
In mijn vorige garage was ik op 25 minuten geholpen, inclusief leuke babbel met garagist.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door catcabrio Bekijk BerichtenVorige week nog met Q5 in Zwitserland door sneeuw gereden met Bridgestone Blizzak Snow en gisteren eindelijk vervangen door mijn geliefde Pirelli Scorpion banden. Ik ben wel allesbehalve tevreden over de service in de garage: 2 uur hadden ze 'zogezegd' nodig om ze te vervangen.... en vanochtend had ik de indruk dat de Q5 naar links afweek. De Pirelli's hebben nog maar 1 zomerseizoen gereden (max 5.000 km, ik rij tijdens de zomer veel meer met de cabrio dan met de Q5), dus slijtage lijkt me niet echt mogelijk.
In mijn vorige garage was ik op 25 minuten geholpen, inclusief leuke babbel met garagist.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk BerichtenOok maar naar de zomersloefen. Had wat tijd over op't werk.
Hankook Ventus Prime² in 215/50R17. Minder comfort dan de Crossclimates, en de banden zelf zijn een heel stuk zwaarder. Ik ben zo content van de winterprestaties van de Crossclimates dat ik ze niet nodeloos wil oprijden in de zomer. Wel gaat het geluidsniveau omhoog met de temperatuur, maar er zijn nog banden die dit hebben. Prestaties nog niet kunnen beoordelen.
Wat het geluid betreft, op papier zou dat ongeveer gelijk liggen met de Energy's, maar vind ze tot nu toe nog altijd stiller dan de Energy's die ik hiervoor had.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten2 uur voor een wissel?!
bij ons op't werk komen ze van Q-team ter plekke de wagens wisselen van winter- naar zomerbanden, op 1 dag tijd, van pakweg 8u30 tot 16u, 1 man, doet ie ongeveer 10-12 wagens
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten2 uur voor een wissel?!
Zeker indien je al 10 dagen op voorhand een afspraak moet maken mag je toch verwachten dat die gestockeerde zomerbanden al klaar staan zou je dan denken...2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk BerichtenToen ik klein was geloofde ik ook nog marketingmannen.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichtenlol
bij ons op't werk komen ze van Q-team ter plekke de wagens wisselen van winter- naar zomerbanden, op 1 dag tijd, van pakweg 8u30 tot 16u, 1 man, doet ie ongeveer 10-12 wagens
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenGisteren toch ook 3 kwartier moeten wachten op de Lexus, vond dat ook wat op het randje toch.
Zeker indien je al 10 dagen op voorhand een afspraak moet maken mag je toch verwachten dat die gestockeerde zomerbanden al klaar staan zou je dan denken...
Tja, die plannen zoveel afspraken, maar wat er op de dag zelf gebeurt hebben ze niet noodzakelijk zelf in de hand.
Komen er te laat, duiken er onverwachte problemen etc.
Verwachten dat ze zoals een pitstop gewoon klaarstaan om je banden direct te wisselen en dat je er op 10 minuten buiten bent lijkt me niet echt realistisch. Het is nu ook de moment dat iedereen wil wisselen en dus is het vrij druk.
Comment
Comment