Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja, het is geen pit-stop, dat weet ik, maar dat moet logistiek toch te regelen zijn dat die banden al klaarstaan als ze daar gestockeerd liggen.
    Buiten de normale afspraken was het daar toch niet super druk.
    Ik had normaal trouwens al lang gewisseld maar we zijn er in maart nog mee naar Oostenrijk geweest.
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

Comment

• Waar ik werkte legde de persoon die voor de logistiek verantwoordelijk was, de nodige sets altijd een uur op voorhand klaar. Ging goed vooruit zo.

Comment

• Voila dat bedoel ik, zo zou het moeten, wat is anders het nut van een afspraak te maken
        2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

Comment

• Ik doe het zelf thuis op een 30 à 40 minuten, banden die erop moeten klaarnemen en banden die er af komen terug wegleggen inbegrepen. Niet van de velg halen natuurlijk. Ik heb 2 aparte sets.
          Dan zou je toch mogen verwachten dat professionals met professioneel gerief dat iets sneller kunnen.

Comment

• Allez, nogmaals.

Dit veronderstelt dat die mannen zoals een pitstop klaar staan om direct aan je wagen te beginnen.

Dat impliceert dat iedereen netjes ook op tijd er is om zijn banden te laten wisselen. Dat zal in de praktijk ongetwijfeld niet zo zijn.

Comment

• Ik doe het zelf, dan weet ik dat het goed gedaan is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                Ik doe het zelf thuis op een 30 ?* 40 minuten, banden die erop moeten klaarnemen en banden die er af komen terug wegleggen inbegrepen. Niet van de velg halen natuurlijk. Ik heb 2 aparte sets.
                Dan zou je toch mogen verwachten dat professionals met professioneel gerief dat iets sneller kunnen.
                Heb het ook altijd zelf gedaan, ongeveer 40 minuten idd, met momentsleutel, dis geen snelle hydrolische sleutels. De pro's moeten het rapper kunnen.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                  Ik doe het zelf thuis op een 30 à 40 minuten, banden die erop moeten klaarnemen en banden die er af komen terug wegleggen inbegrepen. Niet van de velg halen natuurlijk. Ik heb 2 aparte sets.
                  Ik doe de wissel op 15 min, banden staan dan wel klaar.
                  Als ik de set van de zolder haal, leg ik er eerst altijd een coating op.
                  Andere set wordt daarna dan gekuist, en op zolder gestockeerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                    Ik doe de wissel op 15 min, banden staan dan wel klaar.
                    Als ik de set van de zolder haal, leg ik er eerst altijd een coating op.
                    Andere set wordt daarna dan gekuist, en op zolder gestockeerd.
                    Dar zal dan wel niet met een schaarkrikske zijn, want bij mij duurt het al heel wat eer dat wiel in de lucht zit.
                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Ik heb een garage krik en een persluchtpistool . Ik moet zeggen het gaat heel snel .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                        Voila dat bedoel ik, zo zou het moeten, wat is anders het nut van een afspraak te maken

vandaag zijn er 2 met een afspraak niet komen opdagen, gisteren ook al 1...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                          Dar zal dan wel niet met een schaarkrikske zijn, want bij mij duurt het al heel wat eer dat wiel in de lucht zit.
                          Nee zot, semi pro gerief hoor. Een €300.

Momentsleutel met 1/2" opname online kopen in de webshop Datona.be ✓ Voor 19:00 besteld = morgen in huis ✓ 65.000 artikelen op voorraad ✓ Altijd gratis bezorgd!

Doppenset met teflonbescherming online kopen in de webshop Datona.be ✓ Voor 19:00 besteld = morgen in huis ✓ 65.000 artikelen op voorraad ✓ Altijd gratis bezorgd!

Comment

• Heb zo eens gehad dat een schaarkrikske plots scheef trok (effectief het metaal dat boog), al een chance dat het wiel nog niet volledig gedemonteerd was...
                            Sindsdien moet ik die brol niet meer hebben.

Comment

• Ik doe rond m'n dop 19 enkele lagen isolatietape, dat beschermt ook in geval van... .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Ik doe rond m'n dop 19 enkele lagen isolatietape, dat beschermt ook in geval van... .
                                Gohja, ik doe gemiddeld een 10 wissels per jaar, dan mag zo'n gerief wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                  Gohja, ik doe gemiddeld een 10 wissels per jaar, dan mag zo'n gerief wel.
                                  Da's waar. Zo'n dingen heb je voor 't leven.

Comment

Da's waar. Zo'n dingen heb je voor 't leven.
                                    Inderdaad, en zo'n krik is duur maar enorm handig.
                                    2 wielen bouten lichtjes losdraaien, krik eronder en volledig omhoog zodat ge 2 wielen per keer kunt doen, en hup.

Comment

Ik doe rond m'n dop 19 enkele lagen isolatietape, dat beschermt ook in geval van... .
                                      Kost iets van 1 a 1.5 € zo'n teflon omhulsel voor rond de dop.

Comment

• Tape is meestal gratis als je de juiste mensen kent ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                          Tape is meestal gratis als je de juiste mensen kent ...
                                          Euhm... verklaar u nader.

Comment

Working...
                                          X