Nee, serieus nu
Het hangt er allemaal een beetje vanaf welke auto het is. Bij een kleine Citroën bijvoorbeeld leuren de schroeven sowieso al een beetje. Een VW bijvoorbeeld heeft daar al minder last van. En in de meeste garages en bandencentrales staat de momentsleutel standaard op een 110 - 120 - 130 Nm. Zoiets ongeveer. En als ze al werken met een momentsleutel natuurlijk, maar dat terzijde...
En als ge dan met vet of zo bezig zijt, dan blijft ge draaien zonder dat de sleutel afklikt. Het eerste dat dan gaat afklikken is uw schroef.
De enige plaats waar vet gebruikt mag worden is op de naaf. Ge zou de eerste niet zijn dat met de 5 kilo voorhamer moet zitten kloppen op de binnenkant van de velg.
Edit: nog rap een opmerking: de antidiefstalbout nooit gelijk een zot vastschieten met het pistool! Vastdraaien met de hand, en iets aandraaien met de momentsleutel.
Het hangt er allemaal een beetje vanaf welke auto het is. Bij een kleine Citroën bijvoorbeeld leuren de schroeven sowieso al een beetje. Een VW bijvoorbeeld heeft daar al minder last van. En in de meeste garages en bandencentrales staat de momentsleutel standaard op een 110 - 120 - 130 Nm. Zoiets ongeveer. En als ze al werken met een momentsleutel natuurlijk, maar dat terzijde...
En als ge dan met vet of zo bezig zijt, dan blijft ge draaien zonder dat de sleutel afklikt. Het eerste dat dan gaat afklikken is uw schroef.
De enige plaats waar vet gebruikt mag worden is op de naaf. Ge zou de eerste niet zijn dat met de 5 kilo voorhamer moet zitten kloppen op de binnenkant van de velg.
Edit: nog rap een opmerking: de antidiefstalbout nooit gelijk een zot vastschieten met het pistool! Vastdraaien met de hand, en iets aandraaien met de momentsleutel.
Comment