Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Recentelijk banden aangekocht bij oponeo.

Aangezien het 2 verschillende maten waren zijn ze ook in 2 verschillende sets geleverd. Eéntje is van november 2015 (stempel 4315) en één van februari 2016 (stempel 0816). Misschien een domme vraag, maar is dit een courante ouderdom voor "nieuwe" banden, of is dit zo bij alle bandenwebsites / centrales?
    Last edited by ; 24/09/2016, 20:07.

Comment

• Er wordt nogal eens gezegd dat ge geen banden van meer dan 6 maanden moet nemen,...

maar in de praktijk maakt dat niet zoveel uit als ge ze snel verslijt. Hangt er een beetje vanaf hoeveel kilometer ge doet op een jaar. Als gij nu een gemiddeld een set banden verslijt op 2 of 3 jaar, dan zijn die banden nog maar 4 jaar oud (die van november 15).

Comment

• Ik plaats ze altijd begin oktober.

Comment

• heb ze achteraan gisteren al geplaatst, tussen de soep en de pattaten door. Volgende week de voorste dan

Comment

• jullie met ulle winterbanden, ze geven de komende 14 dagen nog poeierdroog weer en 18-20 graden, sjezus

Comment

• het was vanochtend wel maar 6.5°, he tigra !

Comment

• Waar en wanneer dan ? Om half zes was 't in Aalst 10 graden. Lekker met dakje open naar 't werk gereden :-)

Comment

• vanochtend na de nachtshift om 0702 toen ik stopte bij vanmarcke-technics op de lage kaart in brasschaat om een thermostaat, ik schrok me een hoed...was vertrokken om 0632 in kallo bij 10° ook

Comment

• ik heb toch vorige week mijn slicks ingeruild voor iets dieper profiel en iets breder banden.

vanmorgen varieerde het tussen de 7-8°C bij mij maar moet mijn externe voeler nog beter monteren zodat ik binnen en buitenlucht correcter kan meten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                      Waar en wanneer dan ? Om half zes was 't in Aalst 10 graden. Lekker met dakje open naar 't werk gereden :-)

8.5 in Gijzegem

Comment

• Jullie overwegen toch niet ernstig nu al winterbanden te leggen. Zoals het er nu naar uitziet zit je nog safe tot minstens half oktober.

Met dit weer mag het 's ochtens 7 graden zijn, leg ze toch pas als temperaturen vriespunt naderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                          Jullie overwegen toch niet ernstig nu al winterbanden te leggen. Zoals het er nu naar uitziet zit je nog safe tot minstens half oktober.

Met dit weer mag het 's ochtens 7 graden zijn, leg ze toch pas als temperaturen vriespunt naderen.
                          Neen, ik wacht tot het niet meer boven de 5-6 graden komt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            8.5 in Gijzegem
                            Yep, bij ons ook echt winterse toestanden op de baan. Als het zo blijft duren moet ik mijn sneeuwkettingen bovenhalen...

Winterbanden met dit weer.. jongens toch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                              Neen, ik wacht tot het niet meer boven de 5-6 graden komt.
                              Ik heb een afspraak om te wisselen vastgelegd voor de eerste week van november, dit om zeker te zijn dat ik kan wisselen als het plots snel nodig zou zijn.
                              Als het nog te vroeg blijkt, kan ik normaal gezien nog een geschikte datum nadien vinden.

Comment

• leasers beginnen meestal binnen te komen vanaf eind oktober
                                winterbanden komen erop want ze zitten in het contract en zijn dus betaald, of het nu 5,10 of 20 graden is (gelijk vorig jaar op 1 november), speelt allemaal gene rol
                                2.0 JTDm

Comment

• Mijn moeder haar lease wagen gaat normaal binnen 2 weken geleverd worden.
                                  We zouden proberen zelf 4 stalen velgen aan te kopen en die winterbanden daar op te laten leggen.
                                  Dan hebben we zelf controle over wanneer en hoe.

Maar ik vrees dat de leasing er niet mee gaat kunnen lachen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                    jullie met ulle winterbanden, ze geven de komende 14 dagen nog poeierdroog weer en 18-20 graden, sjezus
                                    Kan goed zijn, maar begin november vertrek ik meestal naar Oostenrijk en dan moeten ze erop liggen, en in de koffer sneeuwkettingen. (zalig)
                                    Laatste week van oktober vliegen ze er altijd op, maar voor de DS5 heb ik er geen gekregen en ga ik er ook geen meer krijgen. Dus mag nu ene van mijn maten rijden.

Voor de mensen die nog sneeuwkettingen op overschot hebben voor een prijske: ik heb kettingen voor 215/65 R17 nodig Desnoods ruilen tegen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      het was vanochtend wel maar 6.5°, he tigra !
                                      4.5 hier...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                        jullie met ulle winterbanden, ze geven de komende 14 dagen nog poeierdroog weer en 18-20 graden, sjezus

crossclimates, zijn eigenlijk ook zomerbanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          het was vanochtend wel maar 6.5°, he tigra !
                                          Klopt, wel grappig eigenlijk. 's ochtends om half 6 met de verwarming op naar het werk rijden en 's middags met den airco vollenbak terug naar huis.
                                          2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Working...
                                          X