Oorspronkelijk geplaatst door cooper s
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenIk denk dat ik deze winter op mijn zo goed als nieuwe PS4's ipv van mijn 4 jaar oude Dunlop Wintersports ga rijden. Wordt het écht winter dan wissel ik. Maar totaal geen zin om terug maanden op winterbanden te rijden om dan geen vlokje sneeuw te zien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenWordt het dan geen tijd om die dunlops op te gebruiken ook al is er niet veel reden voor?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk BerichtenAuto was bevroren vanmorgen.
-1°C
Comment
-
Vandaag even bij de bandenboer gestopt ,om binnen enkele weken winterbanden te laten leggen .
Ik wou conti wintercontakt TS830 of 850 nu raad hij die niet aan gaf de raad Yokohama of Pirelli te nemen.
bandenmaat 235/45 R19 en geen runflat"s
wat denken jullie ,is het terecht wat de conti's betreft komen toch wel vaak goed uit de tests die ik vind raar.
shoot ,-)
Comment
-
In zowat iedere test die ik gezien heb komt de TS850 als beste band eruit, niet dat ik zeg dat daarom die Pirelli's slecht zijn. Heb de TS850 ook en ze zijn zeer goed, zeer stabiel op sneeuw of smeltend maar nog hard ijs. Misschien dat de marges voor hem beter zijn op de Pirelli's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ronnes Bekijk BerichtenVandaag even bij de bandenboer gestopt ,om binnen enkele weken winterbanden te laten leggen .
Ik wou conti wintercontakt TS830 of 850 nu raad hij die niet aan gaf de raad Yokohama of Pirelli te nemen.
bandenmaat 235/45 R19 en geen runflat"s
wat denken jullie ,is het terecht wat de conti's betreft komen toch wel vaak goed uit de tests die ik vind raar.
shoot ,-)
Wat een dikke zever is me dat.
De TS830 / 850 is zowat de beste winterband die je maar kan hebben.
Die zal wel een % krijgen op Yoko of Pirelli.
Vraag eens prijs voor Nokian WR A3/A4 (sportiever), D3/D4 (meer touring)?
Heb zelf de A3 gehad op m'n 330i, en nu de D4 op m'n V70.
Echt fan van, zeer goeie banden.
Comment
-
merci voor het antwoord Prancing moose ,het zullen de Conti's worden dan waarschijnlijk ,Nokian heeft hij niet D3/D4 vind ik ook niet in die maat en is voor een SUV niet sportief dus, wel Hancook,Vredestijn,kumbo of zo ;-),bridgestone,dunlop.
Had op men vorige wagen Good-year ultragrip 7of 8 ben het kwijt vond die ook heel goed.
Hancook hebben we voor de andere wagen irritante rolgeluiden die vallen zeker af ,of zijn ze fel verbeterd.
Misschien komen er nog antwoorden ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ronnes Bekijk Berichtenmerci voor het antwoord Prancing moose ,het zullen de Conti's worden dan waarschijnlijk ,Nokian heeft hij niet D3/D4 vind ik ook niet in die maat en is voor een SUV niet sportief dus, wel Hancook,Vredestijn,kumbo of zo ;-),bridgestone,dunlop.
Had op men vorige wagen Good-year ultragrip 7of 8 ben het kwijt vond die ook heel goed.
Hancook hebben we voor de andere wagen irritante rolgeluiden die vallen zeker af ,of zijn ze fel verbeterd.
Misschien komen er nog antwoorden ;-)
Comment
-
Als het aanbod bij je bandenboer te beperkt is, of als de prijzen iets te gortig zijn kan je ook nog altijd online je banden bestellen en ze dan daar laten monteren. Velen zullen dit gerust willen doen. Wel tegen een kleine meerprijs uiteraard, maar het komt vaak nog altijd goedkoper uit.
Zelf een tijdje geleden gedaan en op 4 banden kwam het maar liefst 150 EUR goedkoper uit...
Comment
-
Vreemd ik heb de originele velgen in de maat 7,5Jx19 en als ik in onderstaande tabel zie zou ik een max breedte van 235 mogen hebben.
maar men wagen is origineel geleverd met 245 banden hoe kan dat .
Dus ik kan nu ook bv 215/225 winterbanden nemen want men zegt toch smaller is beter tegen het schuiven, of is dat achterhaald met de evolutie van de winterband.Edit een 225 blijkt duurder te zijn dan een 235
Equivalentietabel
5,0 Inch 155 mm 165 of 175 mm 185 mm 5,5 Inch 165 mm 175 of 185 mm 195 mm 6,0 Inch 175 mm 185 of 195 mm 205 mm 6,5 Inch 185 mm 195 of 205 mm 215 mm 7,0 Inch 195 mm 205 of 215 mm 225 mm 7,5 Inch 205 mm 215 of 225 mm 235 mm
Comment
-
Uiteindelijk gekozen voor een set Continental WinterContact TS850 P 225/55 R17 met Dezent TD Dark velgen in mat zwart en met TPMS-sensoren (0,10% afwijking tov mijn 245/40 R19 zomerbanden). Deze week ga ik eens langs bij de bandencentrale om te bestellen, voor montage halverwege november.
Nog offerte gevraagd voor 18 inch met 245/45 R18 (0,13% afwijking tov zomerbanden) maar was nog een kleine 300 euro meer (maakte geen deel uit van de promotie) en eigenlijk is 245 toch wel wat te breed voor een doeltreffende winterband ; de bandencentrale raadt toch aan om iets smaller te gaan voor een winterband.Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten'K zou 17" nemen voor wintersetup.
Ben er nog steeds niet uit feit is wel heb de velgen al in 19" dus die hou ik er voor zijn trouwens dezelfde als er origineel opliggen.
Zie de, Nokian WR A4 245/45 R19 102V XL M S die prancing moose aanhaalde wel in betreffende maat maar voor een suv misschien niet ideaal omdat het een sportieve band is.
Staat wel beter aangegeven naar geluid verbruik en in de regen dan de Conti. bandenman zegt mag erop maar heb de indruk dat verkopen belangrijker dan juist informeren is
En zouden jullie smaller gaan bv 225/235 dan 245
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ronnes Bekijk BerichtenBen er nog steeds niet uit feit is wel heb de velgen al in 19" dus die hou ik er voor zijn trouwens dezelfde als er origineel opliggen.
Zie de, Nokian WR A4 245/45 R19 102V XL M S die prancing moose aanhaalde wel in betreffende maat maar voor een suv misschien niet ideaal omdat het een sportieve band is.
Staat wel beter aangegeven naar geluid verbruik en in de regen dan de Conti. bandenman zegt mag erop maar heb de indruk dat verkopen belangrijker dan juist informeren is
En zouden jullie smaller gaan bv 225/235 dan 245
En dat verhaaltje van smaller beter moet je ook met een korrel zout nemen.
Als je in een goeie laag sneeuw rijdt, zal je beter af zijn met 225 ipv 245, omdat je gewicht dan groter is per cm², en kan je dieper doorduwen in de sneeuw.
Maar je moet je afvragen hoeveel dagen we echt een besneeuwd wegdek hebben. Want als het gewoon nat en koud ligt, heb je liever een groter contactoppervlak ipv smaller. En dat zijn toch de meeste dagen.
'K zou gewoon zien welke het goedkoopste is qua maat, veel verschil gaat er niet zitten tussen 225 / 245.
Die WR A4 kan je ook gerust op een SUV nemen hoor, enige "nadeel" van een sportievere band is zachter rubber (dus in principe hogere slijtage) en iets hoger brandstofverbruik.
Maar met de A3 die ik had op m'n 2 vorige wagens, ging het verbruik net naar beneden tov m'n zomerbanden.
Zou ik me dus niet op doodstaren.
Comment
-
Sinds vrijdag staat de 308 op Apollo winterbanden, met deze temperaturen trekken ze in elk geval op niks
Ja het is vroeg en nee ik zou ze zelf nooit leggen --> leaseauto
Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenSinds vrijdag staat de 308 op Apollo winterbanden, met deze temperaturen trekken ze in elk geval op niks
Ja het is vroeg en nee ik zou ze zelf nooit leggen --> leaseauto
Verstuurd vanaf mijn XT1039 met TapatalkZ4 M40i
Comment
Comment