Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
    Apollo, nog nooit van gehoord, zullen dan ook op niets trekken als het wintertemperaturen zijn .
    Ben het ook moeten gaan opzoeken, blijkt de Indiase eigenaar van Vredestein te zijn. Engineering zit in Nederland, ik ben ook zeer benieuwd ... We hebben hier mensen in dienst die zich voltijds met banden bezighouden dus er zal wel over nagedacht zijn. In de tests van vorig jaar is het een middenmotor ...
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      Ben het ook moeten gaan opzoeken, blijkt de Indiase eigenaar van Vredestein te zijn. Engineering zit in Nederland, ik ben ook zeer benieuwd ... We hebben hier mensen in dienst die zich voltijds met banden bezighouden dus er zal wel over nagedacht zijn. In de tests van vorig jaar is het een middenmotor ...
      Zal zo spectaculair niet verbeteren bij iets koudere temperaturen.
      Z4 M40i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ronnes Bekijk Berichten
        Ben er nog steeds niet uit feit is wel heb de velgen al in 19" dus die hou ik er voor zijn trouwens dezelfde als er origineel opliggen.
        Zie de, Nokian WR A4 245/45 R19 102V XL M S die prancing moose aanhaalde wel in betreffende maat maar voor een suv misschien niet ideaal omdat het een sportieve band is.
        Staat wel beter aangegeven naar geluid verbruik en in de regen dan de Conti. bandenman zegt mag erop maar heb de indruk dat verkopen belangrijker dan juist informeren is
        En zouden jullie smaller gaan bv 225/235 dan 245

smaller is stiller, VOORAL bij een winterband.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
          Apollo, nog nooit van gehoord, zullen dan ook op niets trekken als het wintertemperaturen zijn .
          We hebben hier ontegensprekelijk een kenner in huis ... hij heeft er nog nooit van gehoord en zijn kennis blijkt dan ook uit zijn logisch besluit : "zullen dan ook op niets trekken als het wintertemperaturen zijn" ...

Comment

• Apollo is een budget band, maar voor z'n prijs nog deftig materiaal.
            Kunt die natuurlijk niet vergelijken met een Conti / Nokian enz...

Comment

• Apollo 440 is best wel oké.

Music video by Apollo 440 performing Krupa. (C) 1997 Sony Music Entertainment UK Limited

Comment

• Vandaag de voorste Hankooks ook maar vervangen door de crossclimates. Dus tot de winter voorbij is ga ik genieten van de Sounds of Silence. Eigenlijk zijn de crossclimates op elk gebied behalve 1 beter dan de hankook ventus prime 2. Stiller, zuiniger, geven minder trillingen door, meer grip bij natte ondergrond of koude... De Hankooks geven wel een betere turn-in bij droog weer.

Comment

• Bij mij liggen de CrossClimate's d'r nu bijna 1 jaar op, en ben d'r in alle omstandigheden heel tevreden over.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Afspraak volgende dinsdag

Comment

• Vandaag een afspraak gemaakt, wachttijd is al 1 maand

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Bij mij liggen de CrossClimate's d'r nu bijna 1 jaar op, en ben d'r in alle omstandigheden heel tevreden over.
                        En wat een mooie tekening !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                          En wat een mooie tekening !!
                          Ja, heeft wel iets sportief.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Goodyear Vector 4 Seasons SUV, geen zorgen, gewoon het hele jaar blijven doorgaan :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 4sRider Bekijk Berichten
                              Goodyear Vector 4 Seasons SUV, geen zorgen, gewoon het hele jaar blijven doorgaan :p
                              Aha, daar is de verkoper van Goodyear ook weer...

Comment

• Ik heb vorige week deze besteld bij m'n garagist :

ben eens benieuwd ivm met de pirelli's van vroeger.
                                Voorlopig komen ze er wel nog niet op , hij gaat de banden al op de velgen leggen maar ik ga nog wat afwachten om de wielen te wisselen voorlopig.

Comment

• Misschien een veel gestelde vraag, maar is de eerste keer dat ik winterbanden heb voor mijn wagen.
                                  Maar heb geen idee wanneer ze het beste moment is om ze er op te leggen??
                                  http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                                  http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                                  http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk Berichten
                                    Misschien een veel gestelde vraag, maar is de eerste keer dat ik winterbanden heb voor mijn wagen.
                                    Wanneer de gemiddelde temperatuur onder de 7 zit...

Comment

Misschien een veel gestelde vraag, maar is de eerste keer dat ik winterbanden heb voor mijn wagen.
                                      Meestal gebruiken mensen de richtlijn 'vanaf onder de 7 graden'. Gisteren was het 6 graden, dus wanneer ge maar wilt. Ik vind het belangrijkste dat ze erop zitten vanaf de nachtvorst. Daarvoor maakt niet niet echt veel uit. Tenminste als het u niet uitmaakt dat de ene band net wat beter is dan de andere.

Maar ge kunt natuurlijk wat finetunen:
                                      Zitten ze op aparte wielen die ge er oplegt wanneer ge zelf wilt, dan kunt ge langer wachtern dan als ge een tijd op voorhand een afspraak moet maken met de garage.
                                      Hebt ge zachtere zomerbanden die nog goed zijn bij koud nat weer, dan kunt ge langer wachten dan bij van die harde energy savers.
                                      30 jaar Mr Yuge!

Comment

Best niet te lang meer wachten. Nu zijn ze nog niet nodig. Vanaf november gaan we toch wel sneller naar temperaturen rond het vriespunt.

Daarenboven, als je afhangt van een bandencentrale om te wisselen, moet je er rekening mee houden dat op dit moment er heel wat volzitten voor de komende weken. Dus ook vanuit dat oogpunt op tijd datum vastleggen.

Comment

• Komende donderdag. die afspraak ligt al vast sinds begin september, dan komen de mensen van de bandencentrale op de parking van't werk voor een tiental auto's de banden wisselen

Comment

Working...
                                          X