Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk Berichten
    Misschien een veel gestelde vraag, maar is de eerste keer dat ik winterbanden heb voor mijn wagen.
    Maar heb geen idee wanneer ze het beste moment is om ze er op te leggen??
    Als 't sneeuwt en ijzelt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
      We hebben hier ontegensprekelijk een kenner in huis ... hij heeft er nog nooit van gehoord en zijn kennis blijkt dan ook uit zijn logisch besluit : "zullen dan ook op niets trekken als het wintertemperaturen zijn" ...

Goed lezen waarom ik die reactie geplaatst heb, die gast zegt dat de pas gemonteerde winterbanden op niets trekken bij het huidige weer.

Of denkt u dat dit een wereld van verschil ga maken bij vriesweer???
      Last edited by camaro 68 rs; 24/10/2016, 09:51.
      Z4 M40i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        Aha, daar is de verkoper van Goodyear ook weer...
        Hoeft niet Goodyear te zijn, de Michelin CrossClimate is net zo goed of beter voor hier in België.

Comment

• Gisteren heb ik de winterwielen weer onder mama's Mini gestoken. De zomerwielen heb ik meteen een bad gegeven, anders komt het er toch niet van.
          De voorbanden zijn echt op, en 's morgens begint het echt wel koud te worden. Daarnaast zijn de lokale wegen en de banen op de boerenbuiten serieus vettig aan het worden - oogstseizoen is op tempo aan het komen. De grootste meerwaarde van winterbanden ligt volgens mij in de grip in dergelijke omstandigheden.

Ik wissel ook liever iets vroeger: altijd aangenamer om op je knietjes te zitten als het nog net iets warmer is.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
            kweet, ben er op tijd bij

ik zou deze (Dunlop SP Winter Sport 4D 235/55 R19 101V) banden willen bestellen voor de Espace... iemand ervaring mee?
            had ze beter deze zomer besteld... godver

212 euro duurder voor de 4, just omdat kouder is buiten
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Volgende week is er in de Ardennen al wat kans op winterse toestanden, pas vanaf vrijdag zou daar iets meer duidelijkheid over komen.

Comment

• ach ja, ik heb een FWD, ik heb niks meer te zoeken in de sneeuw
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oke dank u voor de goede raad.

Dus kan ik toch stil aan mijn winter bandjes boven halen.

( en heb ook al ondervonden dat brede banden niet aangenaam zijn op de autostrade als het goed regent. Dus daar kan ik met de smallere banden hopelijk ook al voor deel uit halen.)
                  http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                  http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                  http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

• Heb vrijdag mijn winterset gemonteerd en meteen ook nieuwe remblokken gestoken.

http://
                    Last edited by camaro 68 rs; 24/10/2016, 16:35.
                    Z4 M40i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ronnes Bekijk Berichten
                      Ben er nog steeds niet uit feit is wel heb de velgen al in 19" dus die hou ik er voor zijn trouwens dezelfde als er origineel opliggen.
                      vandaag winterset geplaatst het zijn uiteindelijk de Pirelli Sottozero 3 geworden in 235/45R19 verschil prijs was te groot met de conti's om deze niet te nemen prijs all in 746 euro

Comment

• winterbanden van mijn auto liggen blijkbaar in Oupeye ofzo... Geen idee waar dat zou kunnen zijn, aan de postcode te zien, moet dat ergens in het Luikse zijn.

Dat ze ze maar snel tot hier rollen.
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Lol als ik 4 banden op de autostrade zie voor bij rollen zal ik het zeggen
                          http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                          http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                          http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

• Rij al een week op winterbanden, ContiWinterContact TS790, 4 Bandjes all-in € 195,-

Comment

• Ik wacht nog met het (laten)plaatsen van mijn winterset tot het vriest.Verleden winter heb ik met winterbanden gereden voor de hond zijn sjotschoenen,dus ik gok nu dat het niet zal winteren.

Comment

• Ja vorig jaar was het bijna zinloos om met winterbanden te rijden.
                                Heb 2x ruiten moeten krabben en geen sneeuw tegengekomen.

Comment

• Hier lag er meer dan 10 cm sneeuw. eerste klant die dag had een afspraak om 8u om zijn winterbanden te laten leggen, maar kwam er pas om 11u30 door. Hij woont op 6 km van de garage, en had zich niet overslapen!

Wil maar zeggen, kijk wat verder als uwe voortuin, het kan een paar km verderop al heel anders zijn!

Comment

• Daarom zitten ze er bij mijn ook gewoon weer onder.

Comment

• Bij mijn schoonouders en schoonbroer steek ik ze er nu zondag onder.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Mijn achterbanden zijn ook versleten en als het nu smorgens nat is durft de wagen nogal kwispelen met een kerstboom op het dashboard als gevolg.

Normaal gezien zal ook ik dit weekend de winterwielen steken.

Verstuurd met de postduif.

Comment

• Het is misschien hier niet de juiste plaats maar ik ben aan het uitkijken voor nieuwe winterbanden. Heb een mooie prijs gekregen voor Uniroyal plus M77 de maat is 225/55/17. Geeft er iemand ervaring met deze banden?
                                          Gr
                                          Mazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
                                          Mazda 6 Sportbrak 2.2 Skyactive D 150pk Active Meteor Gray Mica + Comfort Pack en afneembare trekhaak

Comment

Working...
                                          X