Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gisteren laten plaatsen met nieuwe velgjes en nieuwe voorbanden. Semperit 215/50R17, ben een keer curieus of ze even goed zijn als de Semperit's onder men vorige Astra.

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mister lee Bekijk Berichten
      Het is misschien hier niet de juiste plaats maar ik ben aan het uitkijken voor nieuwe winterbanden. Heb een mooie prijs gekregen voor Uniroyal plus M77 de maat is 225/55/17. Geeft er iemand ervaring met deze banden?
      Gr
      Na een seizoen was het profiel niet weg, maar waren ze toch goed voor de vuilbak.
      De banden waren alle vier zo hard gecupt, dat je geen gesprek meer kon voeren in de wagen van het gezoem.
      Ik was de eerste niet, wist de bandenman te zeggen.
      Wegligging viel mee, ook op vette banen voldoende grip. In echt winterse omstandigheden heb ik ze niet kunnen testen.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Heb vandaag al maar de winterset eronder gelegd.
        In het voorjaar had ik nieuwe zomerbanden laten steken en hebben ze blijkbaar de wielbouten v??l te vast gezet, kreeg ze al bijna niet meer los en dacht dat er wel is 1 van de 20 zou kunnen afbreken (gelukkig niet), ah zo vast dat die stonden. Voor alu velgen is 110Nm toch wel vast genoeg zeker.
        Al 14 keer zelf gedaan zonder probleem ... "vak"mensen die hun stiel niet kennen, krijg er het schijt van Wat je zelf doet ...
        Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
          Heb vandaag al maar de winterset eronder gelegd.
          In het voorjaar had ik nieuwe zomerbanden laten steken en hebben ze blijkbaar de wielbouten v??l te vast gezet, kreeg ze al bijna niet meer los en dacht dat er wel is 1 van de 20 zou kunnen afbreken (gelukkig niet), ah zo vast dat die stonden. Voor alu velgen is 110Nm toch wel vast genoeg zeker.
          Al 14 keer zelf gedaan zonder probleem ... "vak"mensen die hun stiel niet kennen, krijg er het schijt van Wat je zelf doet ...
          Vastgezet met een slagmoersleutel?

Ik was toch wel stiekem blij toen ze in mijn bandencentrale de wielen terug monteerden met een old fashioned kruissleutel

Comment

• Donderdag is de Lexus aan de beurt, vandaag voor gebeld. Snap dat niet dat je bij sommige bandencentrales 2 à 3 weken moet wachten
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

• Ik woensdag , moet geen afspraak maken om mijn eigen handen vuil te maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
                Vastgezet met een slagmoersleutel?

Ik was toch wel stiekem blij toen ze in mijn bandencentrale de wielen terug monteerden met een old fashioned kruissleutel
                bij mij enkel spannen met een dynamometrische sleutel, dat is de afspraak en ik blijf er bij !!

Comment

• Bij mij sinds deze morgen.
                  Veel te vroeg maar later heb ik geen tijd meer.

Verstuurd met de postduif.

Comment

• Morgen die van mijn pa, dan die van mijn schoonouders en volgende week de mijne maar eens doen. Weet weer wat doen.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk Berichten
                      Misschien een veel gestelde vraag, maar is de eerste keer dat ik winterbanden heb voor mijn wagen.
                      Maar heb geen idee wanneer ze het beste moment is om ze er op te leggen??
                      In België bijna amper, echte winters zijn er niet meer en voor die 3 weken in januari of februari dat het nog eens echt koud is, is dat ook de moeite niet
                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                        Na een seizoen was het profiel niet weg, maar waren ze toch goed voor de vuilbak.
                        De banden waren alle vier zo hard gecupt, dat je geen gesprek meer kon voeren in de wagen van het gezoem.
                        Ik was de eerste niet, wist de bandenman te zeggen.
                        Wegligging viel mee, ook op vette banen voldoende grip. In echt winterse omstandigheden heb ik ze niet kunnen testen.
                        Bedankt voor de info
                        Heb vandaag de Yokohama W Drive 905 besteld. Ben eens benieuwd hoe ze het gaan doen.
                        Mazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
                        Mazda 6 Sportbrak 2.2 Skyactive D 150pk Active Meteor Gray Mica + Comfort Pack en afneembare trekhaak

Comment

• Pff binnen een week of 3-4...
                          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Net nieuwe zomerbanden eronder zie!
                            ALs het echt slecht is neem ik de musso wel...

In Roemenië kost het 3.75euro om banden op velg te wisselen voor setje andere velgen ik zei nog van waarom doe je het zelf niet? Welja dat was mij wel snel duidelijk!
                            Polo 6n 1.4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              bij mij enkel spannen met een dynamometrische sleutel, dat is de afspraak en ik blijf er bij !!
                              Ik denk dat in iedere zichzelf respecterende garage/bandencentrale ze dat tegenwoordig toch wel met een momentsleutel doen zeker ? Mocht ik bij mijn garage ene zien met een slagmoersleutel zien ze mij niet direct terug vrees ik...

Comment

• Mijn winterset is achteraf gezien mijn slechtste koop van de laatste jaren : behalve een week sneeuw in december 2010 hebben die banden hier aan zee amper het slecht weer gezien. Intussen zijn ze verhard en dus ondanks hun weinige kilometerstand minder efficiënt. Waren mijn zomerbanden verder versleten, ik zou nu al schakelen naar CrossClimates op mijn zomervelgen en mijn winterset afschrijven.

Comment

• Mijn winterbanden zijn van Oupeye in Roeselare geraakt. Op 17/11 gaan ze eronder.
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                    In België bijna amper, echte winters zijn er niet meer en voor die 3 weken in januari of februari dat het nog eens echt koud is, is dat ook de moeite niet
                                    Correctie, in Vlaanderen bijna amper.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      Mijn winterset is achteraf gezien mijn slechtste koop van de laatste jaren : behalve een week sneeuw in december 2010 hebben die banden hier aan zee amper het slecht weer gezien. Intussen zijn ze verhard en dus ondanks hun weinige kilometerstand minder efficiënt. Waren mijn zomerbanden verder versleten, ik zou nu al schakelen naar CrossClimates op mijn zomervelgen en mijn winterset afschrijven.
                                      Moest ik aan de kust wonen zou ik ook zeker met crossclimates rijden. Zeker als je verder niet veel winterse oorden op zoekt met je auto.

Comment

• Gisteren Dunlop Winter Sport 235/60 18 laten leggen op mijn XC 60
                                        Eerste indruk. Zeer stil en ook redelijk grippy.
                                        Profiel lijkt me wel erg diep tov de Bridgestones die ik vroeger reed. Hopelijk blijven ze tijdens een iets warmere winter ook overeind.

Comment

• ik heb deze namiddag ook mijn handjes vuil gemaakt: corsa van de dochter en de v60 staan al op hun lelijke velgen
                                          Aygo is zondag aan de beurt(daar zijn de velgen dezelfde als de zomerslofkes, geen verschik dus, beide even lelijk)
                                          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Working...
                                          X