Gisteren laten plaatsen met nieuwe velgjes en nieuwe voorbanden. Semperit 215/50R17, ben een keer curieus of ze even goed zijn als de Semperit's onder men vorige Astra.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
-
Oorspronkelijk geplaatst door mister lee Bekijk BerichtenHet is misschien hier niet de juiste plaats maar ik ben aan het uitkijken voor nieuwe winterbanden. Heb een mooie prijs gekregen voor Uniroyal plus M77 de maat is 225/55/17. Geeft er iemand ervaring met deze banden?
Gr
De banden waren alle vier zo hard gecupt, dat je geen gesprek meer kon voeren in de wagen van het gezoem.
Ik was de eerste niet, wist de bandenman te zeggen.
Wegligging viel mee, ook op vette banen voldoende grip. In echt winterse omstandigheden heb ik ze niet kunnen testen.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Heb vandaag al maar de winterset eronder gelegd.
In het voorjaar had ik nieuwe zomerbanden laten steken en hebben ze blijkbaar de wielbouten v??l te vast gezet, kreeg ze al bijna niet meer los en dacht dat er wel is 1 van de 20 zou kunnen afbreken (gelukkig niet), ah zo vast dat die stonden. Voor alu velgen is 110Nm toch wel vast genoeg zeker.
Al 14 keer zelf gedaan zonder probleem ... "vak"mensen die hun stiel niet kennen, krijg er het schijt van Wat je zelf doet ...Audi A5 2.7TDI Multitronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk BerichtenHeb vandaag al maar de winterset eronder gelegd.
In het voorjaar had ik nieuwe zomerbanden laten steken en hebben ze blijkbaar de wielbouten v??l te vast gezet, kreeg ze al bijna niet meer los en dacht dat er wel is 1 van de 20 zou kunnen afbreken (gelukkig niet), ah zo vast dat die stonden. Voor alu velgen is 110Nm toch wel vast genoeg zeker.
Al 14 keer zelf gedaan zonder probleem ... "vak"mensen die hun stiel niet kennen, krijg er het schijt van Wat je zelf doet ...
Ik was toch wel stiekem blij toen ze in mijn bandencentrale de wielen terug monteerden met een old fashioned kruissleutel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk BerichtenVastgezet met een slagmoersleutel?
Ik was toch wel stiekem blij toen ze in mijn bandencentrale de wielen terug monteerden met een old fashioned kruissleutel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk BerichtenMisschien een veel gestelde vraag, maar is de eerste keer dat ik winterbanden heb voor mijn wagen.
Maar heb geen idee wanneer ze het beste moment is om ze er op te leggen??Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenNa een seizoen was het profiel niet weg, maar waren ze toch goed voor de vuilbak.
De banden waren alle vier zo hard gecupt, dat je geen gesprek meer kon voeren in de wagen van het gezoem.
Ik was de eerste niet, wist de bandenman te zeggen.
Wegligging viel mee, ook op vette banen voldoende grip. In echt winterse omstandigheden heb ik ze niet kunnen testen.
Heb vandaag de Yokohama W Drive 905 besteld. Ben eens benieuwd hoe ze het gaan doen.Mazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
Mazda 6 Sportbrak 2.2 Skyactive D 150pk Active Meteor Gray Mica + Comfort Pack en afneembare trekhaak
Comment
-
Net nieuwe zomerbanden eronder zie!
ALs het echt slecht is neem ik de musso wel...
In Roemenië kost het 3.75euro om banden op velg te wisselen voor setje andere velgen ik zei nog van waarom doe je het zelf niet? Welja dat was mij wel snel duidelijk!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenbij mij enkel spannen met een dynamometrische sleutel, dat is de afspraak en ik blijf er bij !!
Comment
-
Mijn winterset is achteraf gezien mijn slechtste koop van de laatste jaren : behalve een week sneeuw in december 2010 hebben die banden hier aan zee amper het slecht weer gezien. Intussen zijn ze verhard en dus ondanks hun weinige kilometerstand minder efficiënt. Waren mijn zomerbanden verder versleten, ik zou nu al schakelen naar CrossClimates op mijn zomervelgen en mijn winterset afschrijven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk BerichtenIn België bijna amper, echte winters zijn er niet meer en voor die 3 weken in januari of februari dat het nog eens echt koud is, is dat ook de moeite niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenMijn winterset is achteraf gezien mijn slechtste koop van de laatste jaren : behalve een week sneeuw in december 2010 hebben die banden hier aan zee amper het slecht weer gezien. Intussen zijn ze verhard en dus ondanks hun weinige kilometerstand minder efficiënt. Waren mijn zomerbanden verder versleten, ik zou nu al schakelen naar CrossClimates op mijn zomervelgen en mijn winterset afschrijven.
Comment
-
ik heb deze namiddag ook mijn handjes vuil gemaakt: corsa van de dochter en de v60 staan al op hun lelijke velgen
Aygo is zondag aan de beurt(daar zijn de velgen dezelfde als de zomerslofkes, geen verschik dus, beide even lelijk)mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
Comment