Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    How how how, met dat beestige koppel en die flitsende acceleraties van mijn beresterke tweeliter diesel zal het toch niet veel schelen hoor!!
    Als het hier niet lukt met mijn benzine besparende 3 cil. rechts en links moet jij je dan ook geen zorgen maken denk ik
    Z4 M40i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
      Maar ook niet beter presteren dan zomerbanden.

Bij de huidige temperatuur en bij regen heb ik in elk geval minder wielspin.
      Z4 M40i

Comment

• Ik ga voor het eerst in 8 jaar eens proberen om zonder winterwielen de winter door te komen. Wij wonen in centrum Gent, werken aan de andere kant van Gent. Vorige jaren eigenlijk nooit last gehad van echte gladheid, altijd gestrooid op onze wegen wanneer nodig. Ik heb de vorige 8 jaar eigenlijk enkel de winterwielen gestoken om de andere wielen te sparen. Ben benieuwd wat het geeft, de zomerconti's met de X-drive in de winter. Met onze rijomstandigheden voorzie ik geen problemen.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
          Ik ga voor het eerst in 8 jaar eens proberen om zonder winterwielen de winter door te komen. Wij wonen in centrum Gent, werken aan de andere kant van Gent. Vorige jaren eigenlijk nooit last gehad van echte gladheid, altijd gestrooid op onze wegen wanneer nodig. Ik heb de vorige 8 jaar eigenlijk enkel de winterwielen gestoken om de andere wielen te sparen. Ben benieuwd wat het geeft, de zomerconti's met de X-drive in de winter. Met onze rijomstandigheden voorzie ik geen problemen.
          Ik heb ze vorig jaar ook maar een week of 3 erop gehad.

Comment

• Ik moet een paar keer naar duitsland dus ik heb ze wel 'nodig'
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
              Ik ga voor het eerst in 8 jaar eens proberen om zonder winterwielen de winter door te komen. Wij wonen in centrum Gent, werken aan de andere kant van Gent. Vorige jaren eigenlijk nooit last gehad van echte gladheid, altijd gestrooid op onze wegen wanneer nodig. Ik heb de vorige 8 jaar eigenlijk enkel de winterwielen gestoken om de andere wielen te sparen. Ben benieuwd wat het geeft, de zomerconti's met de X-drive in de winter. Met onze rijomstandigheden voorzie ik geen problemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                Wat heeft deze test met order66 zijn post te maken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Wat heeft deze test met order66 zijn post te maken?
                  Dat het hebben van 4x4 geen moer helpt als je niet de goede banden hebt.
                  Dus denken dat je met 4x4 en zomerbanden veilig onderweg bent, is een beetje kortzichtig.

Comment

• aja want remmen is altijd 4x4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                      zou je niet zeggen, als het minder dan 10 graden wordt schijten ze al in hun broek
                      Dan is het zeker glibberig...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                        Dat het hebben van 4x4 geen moer helpt als je niet de goede banden hebt.
                        Dus denken dat je met 4x4 en zomerbanden veilig onderweg bent, is een beetje kortzichtig.
                        order66 zegt: "Vorige jaren eigenlijk nooit last gehad van echte gladheid, altijd gestrooid op onze wegen wanneer nodig.............met onze rijomstandigheden voorzie ik geen problemen".

Hij zegt toch niet dat winterbanden niet nuttig zouden kunnen zijn in echte winteromstandigheden?

Comment

• Het is dikwijls afwegen.
                          Met m'n 206 doe ik amper 5000km per jaar. Daar ga ik geen winterbandjes onder zwieren. Die zijn verstorven voor ze op zijn.
                          Ik merk op winterse dagen idd dat het opletten is.

Als ik daarna met de 'grote' Partner rij (20.000 op een jaar) mét winterbanden is het verschil héél groot. Zelfs op half & half winterdagen.

Misschien moet ik iets crossover zoeken, al weet ik niet meteen of die in 14 inch bestaan.
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• als je je rijstijl aanpast, helpt al veel meer. t probleem is het volgende: als er 1 sneeuwvlok naar beneden valt, rijd iedereen ineens maar 30km/h meer. en alle verkeer komt vast te zitten.

rijstijl aanpassen is ok, maar niet overdrijven. en diegenen die niet op sneeuw durven rijden, moeten dan maar thuis blijven. ik woon op een boerenbaantje waar ze nooit strooien. ik kan mijn baan schoon door rijden, dan kom ik op de grote baan die mooi gestrooid ligt, geen sneeuwvlok te zien, alleen wat water. en dan zit er zo ene aan 30km/h voor u (baan van 70). als ge diene dan durft voorbij gaan, is het claxons en grootlichten al volonté. ik heb nog nooit winterbanden nodig gehad, zelf op mijn firmawagen werden ze gratis aangeboden en weigerde ik. ik deed nog steeds al mijn klanten terwijl collegas met winterbanden dan niet van hun oprit geraakten...
                            Last edited by andydv; 07/11/2016, 19:55.

Comment

• De laatste 3 jaar heb ik maar 1 van onze 2 auto's op wintersloefen gezet en eigenlijk zou het wel leuk zijn als we deze winter zonder wissel op beiden konden doorkomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                Misschien moet ik iets crossover zoeken, al weet ik niet meteen of die in 14 inch bestaan.
                                tuurlijk wel

Comment

• Net wat zitten googelen. Inderdaad wel iets te vinden. Prijzen ook ok.
                                  Doeme. Maand of 3 geleden nieuwe bandjes opgelegd vooraan.
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• das kut, ook naar 4 seizoens gegaan met alleen de voorste slecht, en achteraan nog perfect...vond dat ook al zuur om doen maar het mag niet anders, helaas

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      das kut, ook naar 4 seizoens gegaan met alleen de voorste slecht, en achteraan nog perfect...vond dat ook al zuur om doen maar het mag niet anders, helaas
                                      Als je kut zuur is was je ze best met een pH-neutrale wasemulsie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        maar het mag niet anders
                                        Waarom dan wel ?

Comment

• all-seizoens = winter, je mag niet mixen winter-zomer

Comment

Working...
                                          X