Oorspronkelijk geplaatst door Vitus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenOmdat het anders zeer grote toeval is? Zeker op een een plaats waar je elke dag komt en weet hoe je wagen reageert.
Mijn vraag was vooral of je het dan wijt aan het feit dat het winterbanden (ipv zomerbanden) zijn, los van de concrete staat van die winterbanden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenWaarom zou dit niet kunnen. Naar schijnt gebeuren meeste ongevallen op meest vertrouwde wegen.
Mijn vraag was vooral of je het dan wijt aan het feit dat het winterbanden (ipv zomerbanden) zijn, los van de concrete staat van die winterbanden.
Geen idee of het nieuwe zijn of niet. Ook dat zal ik hem zaterdag eens vragen. :-) zelf kijken zal pas kunnen als wagen terug is van herstelling.
Comment
-
ik geloof ook dat er telkens na wissel meer mogelijke schuivers zijn...auto reageert anders, daarom niet slechter maar niet 100% zoals je bent gewend
toen ik net mijn crossclimates legde herinner ik me die dag dat ik ronde punten die ik normaal tegen 60 nam op vertrouwde weg, amper nog aan 55 kon nemen, auto zwalpte op bandflank en de achterkant leek niet minder grip te hebben maar leek naar mijn gevoel wat uit te zwenken
vandaag neem ik ze terug tegen vertrouwde 60 en lijkt het alsof er niets is veranderd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenKlopt, maar ik las nergens dat het over gloednieuwe winterbanden gaat.
Comment
-
Zo kan je alle ongevallen aan rijstijl wijten, want anders gebeurde er niks. Moest je maar trager rijden en meer anticiperen. En de rest is natuurlijk weer dik toeval, tot de dag ze het zelf eens voorhebben, maar dat kan niet, want hier zit enkel de supertop. Je gaat mij niet zeggen, dat iemand die al jaren 60.000km doet zonder ongeval een sukkel is die niet kan rijden he.
Comment
-
ja, elk accident is idd de rijstijl, als ik morgen een accident doe door uit de bocht te vliegen reed ik te snel op dat moment en op die plaats, het is niet anders
mensen hebben meer geluk dan ongeluk, door de band genomen
een oliespoor is wat anders, maar gevallen bladeren of ijzel is altijd te verwachten
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenZo kan je alle ongevallen aan rijstijl wijten, want anders gebeurde er niks. Moest je maar trager rijden en meer anticiperen. En de rest is natuurlijk weer dik toeval, tot de dag ze het zelf eens voorhebben, maar dat kan niet, want hier zit enkel de supertop. Je gaat mij niet zeggen, dat iemand die al jaren 60.000km doet zonder ongeval een sukkel is die niet kan rijden he.
Ik doe er niet heel veel minder dan je broer, maar zoiets kan iedereen overkomen, want ik zou net zeggen, hoe meer kilometers je doet, net hoe meer verwachtingspatronen je opbouwt, die je onverwachts wel eens zouden kunnen verrassen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenBenieuwd naar het merk en de staat van de banden.
Comment
-
Eerste jaar dat ik met winterbanden zal rijden, ben benieuwd of ze meer grip gaan hebben bij koude temperaturen en regen.
En uitschuiven op een rondpunt..
Ik heb nu al 3 keer overstuur gehad op een NAT rondpunt, 2x omdat men voorste banden meer grip/profiel hadden dan de achterste.
1x omdat ik plots stevig moest remmen omdat er ene zich voor mij smeet en de esp nog af stond.
Altijd wel nog op tijd kunnen redden om een spin te voorkomen maar toch..
Sindsdien toch wat bompa stijl bij regen en rotondes..
Comment
-
Bij winterbanden is het nog moeilijker een goed compromis te vinden tussen droog, nat en ook nog sneeuw. Een slechte winterband kan sneeuwgrip hebben ten koste van natte grip.
Kleber is zeker niet van de beste banden...ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Het verschil in rijden tussen zomer- en winterbanden is naar mijn ervaring bij gewone omstandigheden zo goed als onmerkbaar hoor. Op droog rijdt hij m.i. even scherp, en in het nat (bij gewone temperaturen) komt hij minstens zo stabiel over als de zomerbanden. Grootste verschil merk je uiteraard op glad wegdek en op sneeuw, da's dan ook de bedoeling hé.
Dus ik weet niet met welke PK monsters sommigen hier rijden, ofwel dag in dag uit op de limiet van de wagen rijden, dat dat allemaal zo'n merkbaar verschil zou uitmaken.
Belangrijkste verschil ligt bij mijn banden vooral in het geluid, en dan nog enkel bij nat wegdek (gezoef), alsook bij droog op bepaalde soorten asfalt waar ze meer lawaai maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk BerichtenVanmorgen was het 2 graden toen ik naar het werk reed, zomerbanden blijven verbazend goed presteren, 0,0 slip
Comment
Comment