Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
    Dus blijft mijn vraag, waarom de conclusie dat het aan de winterbanden ligt?
    Omdat het anders zeer grote toeval is? Zeker op een een plaats waar je elke dag komt en weet hoe je wagen reageert.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
      Omdat het anders zeer grote toeval is? Zeker op een een plaats waar je elke dag komt en weet hoe je wagen reageert.
      Waarom zou dit niet kunnen. Naar schijnt gebeuren meeste ongevallen op meest vertrouwde wegen.

      Mijn vraag was vooral of je het dan wijt aan het feit dat het winterbanden (ipv zomerbanden) zijn, los van de concrete staat van die winterbanden.

      Comment


      • ff aanpassen mss ?

        sowieso eerste 100km heeft band niet voldoende grip

        Comment


        • Klopt, maar ik las nergens dat het over gloednieuwe winterbanden gaat.

          Comment


          • dan nog in feite...elke band reageert anders, elke wissel en je bent je auto gewoon lijkt het alsof het je eigen auto de eerste ritten even niet is

            ...zelfs bij mijn bompa-stijl

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
              Waarom zou dit niet kunnen. Naar schijnt gebeuren meeste ongevallen op meest vertrouwde wegen.

              Mijn vraag was vooral of je het dan wijt aan het feit dat het winterbanden (ipv zomerbanden) zijn, los van de concrete staat van die winterbanden.
              Ik weet ook wel dat je in principe met winterbanden beter af zou moeten zijn, maar toch is het raar dat het net na de wissel voorvalt. Ik zelf persoonlijk steek geen winterbanden, waarmee ik niet wil zeggen dat ze niet nuttig zijn. Mijn vrouw die krijgt er zelfs geen op haar firmawagen.

              Geen idee of het nieuwe zijn of niet. Ook dat zal ik hem zaterdag eens vragen. :-) zelf kijken zal pas kunnen als wagen terug is van herstelling.

              Comment


              • ik geloof ook dat er telkens na wissel meer mogelijke schuivers zijn...auto reageert anders, daarom niet slechter maar niet 100% zoals je bent gewend

                toen ik net mijn crossclimates legde herinner ik me die dag dat ik ronde punten die ik normaal tegen 60 nam op vertrouwde weg, amper nog aan 55 kon nemen, auto zwalpte op bandflank en de achterkant leek niet minder grip te hebben maar leek naar mijn gevoel wat uit te zwenken
                vandaag neem ik ze terug tegen vertrouwde 60 en lijkt het alsof er niets is veranderd

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                  Klopt, maar ik las nergens dat het over gloednieuwe winterbanden gaat.
                  Zoniet, had hij moeten weten dat de grip minder was. Dan is het helemaal rijstijl...

                  Comment


                  • Inderdaad ... hoe je het ook draait of keert.

                    Comment


                    • Zo kan je alle ongevallen aan rijstijl wijten, want anders gebeurde er niks. Moest je maar trager rijden en meer anticiperen. En de rest is natuurlijk weer dik toeval, tot de dag ze het zelf eens voorhebben, maar dat kan niet, want hier zit enkel de supertop. Je gaat mij niet zeggen, dat iemand die al jaren 60.000km doet zonder ongeval een sukkel is die niet kan rijden he.

                      Comment


                      • ja, elk accident is idd de rijstijl, als ik morgen een accident doe door uit de bocht te vliegen reed ik te snel op dat moment en op die plaats, het is niet anders

                        mensen hebben meer geluk dan ongeluk, door de band genomen

                        een oliespoor is wat anders, maar gevallen bladeren of ijzel is altijd te verwachten

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          door de band genomen
                          Lol !

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                            Zo kan je alle ongevallen aan rijstijl wijten, want anders gebeurde er niks. Moest je maar trager rijden en meer anticiperen. En de rest is natuurlijk weer dik toeval, tot de dag ze het zelf eens voorhebben, maar dat kan niet, want hier zit enkel de supertop. Je gaat mij niet zeggen, dat iemand die al jaren 60.000km doet zonder ongeval een sukkel is die niet kan rijden he.
                            Daar ben ik het mee eens, maar het is niet omdat je 60 000 kilometer of 10 000 km per jaar doet, dat je niet evenzeer verrast kan worden door een onverwachte reactie van je auto.


                            Ik doe er niet heel veel minder dan je broer, maar zoiets kan iedereen overkomen, want ik zou net zeggen, hoe meer kilometers je doet, net hoe meer verwachtingspatronen je opbouwt, die je onverwachts wel eens zouden kunnen verrassen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                              Benieuwd naar het merk en de staat van de banden.
                              Heb hem al gesproken :-) banden zijn gebruikte kleber krisalp banden volgens hem. Geen idee van profieldiepte, maar ze gaan geen banden met te weinig profiel steken. Schade = wiel scheef en velg krom zijvleugel koplamp bumper en deur. Gelukkig is het voor de firma.

                              Comment


                              • Eerste jaar dat ik met winterbanden zal rijden, ben benieuwd of ze meer grip gaan hebben bij koude temperaturen en regen.

                                En uitschuiven op een rondpunt..
                                Ik heb nu al 3 keer overstuur gehad op een NAT rondpunt, 2x omdat men voorste banden meer grip/profiel hadden dan de achterste.
                                1x omdat ik plots stevig moest remmen omdat er ene zich voor mij smeet en de esp nog af stond.
                                Altijd wel nog op tijd kunnen redden om een spin te voorkomen maar toch..

                                Sindsdien toch wat bompa stijl bij regen en rotondes..

                                Comment


                                • Bij winterbanden is het nog moeilijker een goed compromis te vinden tussen droog, nat en ook nog sneeuw. Een slechte winterband kan sneeuwgrip hebben ten koste van natte grip.

                                  Kleber is zeker niet van de beste banden...
                                  ST Cupra 290 PP - GT86+

                                  Comment


                                  • Het verschil in rijden tussen zomer- en winterbanden is naar mijn ervaring bij gewone omstandigheden zo goed als onmerkbaar hoor. Op droog rijdt hij m.i. even scherp, en in het nat (bij gewone temperaturen) komt hij minstens zo stabiel over als de zomerbanden. Grootste verschil merk je uiteraard op glad wegdek en op sneeuw, da's dan ook de bedoeling hé.

                                    Dus ik weet niet met welke PK monsters sommigen hier rijden, ofwel dag in dag uit op de limiet van de wagen rijden, dat dat allemaal zo'n merkbaar verschil zou uitmaken.

                                    Belangrijkste verschil ligt bij mijn banden vooral in het geluid, en dan nog enkel bij nat wegdek (gezoef), alsook bij droog op bepaalde soorten asfalt waar ze meer lawaai maken.

                                    Comment


                                    • Nu sebiet, seffens... moet vertrekken daaaaaag!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                        Vanmorgen was het 2 graden toen ik naar het werk reed, zomerbanden blijven verbazend goed presteren, 0,0 slip
                                        Nu het goed nat ligt, misschien toch eens wisselen aangezien m'n tractiecontrole zich toch al een paar keer heeft laten zien

                                        Comment


                                        • Mijn PS4's zijn vandaag met de verzopen wegen in hun element. Ik rijd met dit weer nog altijd veel liever op zomer- dan op winterbanden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X