Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• M'n Vorti's hadden geen last op droge koude wegen, maar nat en koud, da's wat minder nu.

Comment

• Ik ben nog altijd blij dat ik de Energy Savers op mijn C4 vorig jaar vervangen heb door CrossClimate's, is er toch nog iets goed aan die auto
      Ik heb nooit echt problemen gehad met de Energy Savers, maar wel heel vaak dat esp of ABS tussen beide kwamen tijdens het rijden. Sinds de CrossClimate's d'r op liggen hebben esp en ABS geen werk meer.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Feest, ze zijn er.. 19" winterbandjes

2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
          Mijn PS4's zijn vandaag met de verzopen wegen in hun element. Ik rijd met dit weer nog altijd veel liever op zomer- dan op winterbanden.

Mijn PA4's ook.

http://
          Last edited by camaro 68 rs; 09/11/2016, 16:47.
          Z4 M40i

Comment

• Iemand met zomerbanden met goede prestaties bij regen moeten nu nog niet veranderen.. half versleten zomerbanden en slechte regen eigenschappen... Best nu veranderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Super98 Bekijk Berichten
              Eerste jaar dat ik met winterbanden zal rijden, ben benieuwd of ze meer grip gaan hebben bij koude temperaturen en regen.

En uitschuiven op een rondpunt..
              Ik heb nu al 3 keer overstuur gehad op een NAT rondpunt, 2x omdat men voorste banden meer grip/profiel hadden dan de achterste.
              1x omdat ik plots stevig moest remmen omdat er ene zich voor mij smeet en de esp nog af stond.
              Altijd wel nog op tijd kunnen redden om een spin te voorkomen maar toch..

Sindsdien toch wat bompa stijl bij regen en rotondes..
              Waarom zet je je ESP uit tijdens je dagdagelijkse verplaatsingen. Is net ontworpen om dergelijke zaken op te vangen.
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                Mijn PA4's ook.

http://
                Yummie, lekkere band

Mijn PS4 deden het heel goed tot ik 2°C in de auto zag, gewisseld toen ze sneeuw voorspelden, vandaag 60cm sneeuw gevallen dus twas nodig
                ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                  Schade = wiel scheef en velg krom zijvleugel koplamp bumper en deur. Gelukkig is het voor de firma.
                  Een geluk bij een ongeluk, gelukkig zonder lichamelijke letsels ... meer moet dat niet zijn.

Comment

• las vannacht in de frut een artikel dat het een zware ochtendspits ging worden
                    met een bijartikel van vab dat het toch wel tijd wordt voor winterbanden ook al is het nog vaak boven de 7°...omdat het ook wel hard regent...wat gaan ze verder verzinnen in de zomer regent het nooit zeker

eerst was't bij sneeuw en ijzel, dan 7° omdat het te weinig echt koud was bij ons, nu is't al voor de regen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      las vannacht in de frut een artikel dat het een zware ochtendspits ging worden
                      met een bijartikel van vab dat het toch wel tijd wordt voor winterbanden ook al is het nog vaak boven de 7°...omdat het ook wel hard regent...wat gaan ze verder verzinnen in de zomer regent het nooit zeker

eerst was't bij sneeuw en ijzel, dan 7° omdat het te weinig echt koud was bij ons, nu is't al voor de regen
                      Ik dacht dat het regen + koude temperatuur onder de 7gr was. Deze ochtend was het amper 2 graden én het regende.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

We moeten consumeren hé!

Comment

• A160

Doe ik niet, dit was dan ook tijdens een plezier ritje op industriegebied waar het op de terugweg begon te regenen en niet meer aan gedacht dat het nog afstond..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                            Ik dacht dat het regen + koude temperatuur onder de 7gr was. Deze ochtend was het amper 2 graden én het regende.
                            ookgelezen?
                            moest toch ff glimlachen, vond het bijartikel al raar, sponsoring

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Ik ben nog altijd blij dat ik de Energy Savers op mijn C4 vorig jaar vervangen heb door CrossClimate's, is er toch nog iets goed aan die auto
                              Ik heb nooit echt problemen gehad met de Energy Savers, maar wel heel vaak dat esp of ABS tussen beide kwamen tijdens het rijden. Sinds de CrossClimate's d'r op liggen hebben esp en ABS geen werk meer.
                              Had ik toch gezegd, dat de energy's mijn inziens ondermaats presteren op natte ondergrond. Wel beter dan de gemiddelde aziatische band, en zeker als het een Low Rolling Resistance band is.

De crossclimates zijn bij mij tot nu toe ook top, waarschijnlijk voor ons klimaat beter dan een winterband, maar het is geen sportband dus voor wie dat belangrijk is zou ik niet op de CC blijven rijden in de zomer.

Comment

• Ik ben op zoek naar een nieuwe winterset. De keuze bestaat uit 205/55/16 en 225/50/17.
                                Ik twijfel dus enkel qua bandenmaat, los van de merkendiscussie. Ik doe geen wintersport, enkel een occasioneel ardennen/duitsland trip. De set komt onder een F30 320d met M ophanging. Ik denk zelf eerder aan de 17 duims..

Comment

• Had op mijn bmw 205 R16 goodyear ultragrip en heb nu 225 R17 nokian d4.

Met de 225 heb ik al meer geschoven dan vroeger met een 205. Het trekt op niet veel maar ik zou terug smaller gaan id toekomst.
                                  2015 Mercedes C250 break AMG line

Comment

• Zou voor 16 duim gaan.zal goedkoper zijn ook.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Comment

• 205/55R16 : meer comfort, betere grip en inderdaad aardig wat goedkoper per setje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                                        Ik ben op zoek naar een nieuwe winterset. De keuze bestaat uit 205/55/16 en 225/50/17.
                                        Ik twijfel dus enkel qua bandenmaat, los van de merkendiscussie. Ik doe geen wintersport, enkel een occasioneel ardennen/duitsland trip. De set komt onder een F30 320d met M ophanging. Ik denk zelf eerder aan de 17 duims..
                                        op een F30 moet 205/60/16, niet 55

Comment

• Het verschil in aankoopprijs tussen beide sets is 30euro, niet echt een argument dus. Comfort ook niet echt want hij staat anders op 19" RFT, sowieso ga ik dus meer comfort hebben. Ik vrees enkel wat voor het rijgedrag op die 16" ballonnen. Akkoord, smaller is beter in een pak sneeuw, maar hoeveel sneeuw zie je hier?

@de koen, de set is weldegelijk 205/60. Typo :-)

Comment

Working...
                                          X