Ze liggen klaar, laat maar komen!!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Van mij mag het nog sneeuwen, zo lang dat ik dan niet buiten moeten werken.
Beste zou zijn dat ik dan niet moet werken, dan ik nog wat van de sneeuw genieten.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Pff, dagen zoals vandaag wanneer het nat is, zijn echt niet leuk met mijn winterbanden. Heb Goodyear Ultragrip Performance (wel al zes jaar oud, maar nog genoeg groef, en sowieso het laatste seizoen) en die waren vanaf dag 1 glibberig op zulke momenten. 't Is maar als het droog is dat ze echt goed zijn. Sneeuw hebben ze nog niet zo heel vaak gezien en of ze dan zo goed zijn, weet ik ook niet want ik heb geen referentiekader.
Vanmorgen eens enthousiast de bocht in (en bijna uit) gegaan waar de E40 naar de E17 wisselt in Gent en de auto was grip kwijt. Meestal hou ik me wel in als het nat is, maar wou eens proberen. Was ook weer een wijze les
Op rotondes en scherpe hoeken glijd ik 50% van de tijd als ik iets te snel ga ...
Volgende banden moeten dus goed scoren op nat en droog wegdek, want dat komt nog altijd net iets meer voor dan sneeuw/glad hier
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk BerichtenOp rotondes en scherpe hoeken glijd ik 50% van de tijd als ik iets te snel ga ...
Zomerbanden doen het trouwens ook vrij goed als het koud en droog is.Last edited by Den Paarse Capri; 22/12/2016, 11:07.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
Da's wel raar, ge zoudt 100% verwachten Of gebruikt ge een andere manier om te checken of ge te snel gaat?
Zomerbanden doen het trouwens ook vrij goed als het koud en droog is.
Ik wil maar zeggen: ik glijd niet altijd als ik dezelfde bocht neem, waarschijnlijk door factoren als snelheid (idd, dat ligt aan mij), graad van nattigheid en vuiligheid etc.
Waarom zeg ik dat hier toch allemaal :p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
Waarom zeg ik dat hier toch allemaal :p
De combinatie zout/asfalt kan heel glad zijn, zeker als er zwaar gestrooid wordt. Dat zout kan zich dan nog eens verzamelen naast de gebruikelijke rijlijn waardoor de grip daar snel wegvalt.
Ironic, isn't it.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAmper neerslag en bakken zout (trekt luchtvochtigheid aan, wegen drogen amper) = vettige en glibberige wegen. De regen van de afgelopen nacht heeft de grootste vettigheid wel enigszins weggespoeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenOmdat ge u uit uw kot laat lokken gelijk of dat ze zeggen
De combinatie zout/asfalt kan heel glad zijn, zeker als er zwaar gestrooid wordt. Dat zout kan zich dan nog eens verzamelen naast de gebruikelijke rijlijn waardoor de grip daar snel wegvalt.
Ironic, isn't it.
Laat ik de rest van je quote maar even staan zodat het toch nog min of meer ontopic is. Van dat zout: misschien ligt het daaraan dat ik nu en dan wat beter glijd, goed om weten! En nu zwijg ik.
Comment
-
Idd, ik ben ook nog altijd super tevreden van mijn crossclimates.
Zo wat het enige aan mijn huidige auto waar ik nog tevreden van ben.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Op onze Mini liggen ook Goodyear UltraGrip 9. Ik vind dat die nu net wel goede bijteigenschappen hebben.
Pirelli Sottozero 3 doen het ook goed onder de Mercedes - goeie grip bij regen, ook op droog wegdek, geen overdreven rolgeluiden. Wat de eigenschappen op een echt winters wegdek zullen zijn, is afwachten. Idem voor die Goodyear hierboven: het is nu de derde winter dat ze onder liggen, en ze hebben amper een vlokje gezien.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHet gaat blijkbaar wat winteren, ik heb de winterwieltjes maar snel gemonteerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichtende crossclimates doen het nog altijd super bij de huidige omstandigheden. Ik blijf erbij, ze hebben meer zin als winterband dan een pure sneeuwband. Ook nat of vettig (zout) verstoord ze amper.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk BerichtenVandaag ook mijn "ballonbanden" op de auto gezet,
Optisch toch een redelijk verschil tussen 17" en 20" .
Comment
Comment