Dit jaar voor het eerst in lange tijd zonder winterbanden... en dat dan meteen met een achterwielaangedreven kwispelgrage bak die op nat wegdek in een, twee en soms zelfs in drie doorslipt #livealittle Ik denk dat ik me voor de zekerheid toch een stel wintersokken ga halen in de Auto5 ;-)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenDit jaar voor het eerst in lange tijd zonder winterbanden... en dat dan meteen met een achterwielaangedreven kwispelgrage bak die op nat wegdek in een, twee en soms zelfs in drie doorslipt #livealittle Ik denk dat ik me voor de zekerheid toch een stel wintersokken ga halen in de Auto5 ;-)
Zowel gisteren als vanochtend meteen bij het vertrek geconfronteerd geweest met ijzel.
Op de hoofdbanen nog cava, maar anders is het serieus opletten geblazen, kan me niet inbeelden wat dat moest geweest zijn met de Pilot Super Sports...
Comment
-
Kan iemand me eens een betrouwbare site geven waarop staat welke banden er wettelijk toegestaan zijn op jou wagen.
In mijn geval een Mazda 2 1.5, momenteel 195/45/16.
Heeft het een invloed op het aantal afgelegde kilometers als ik 195/50/16 plaats??
Ik vermoed van niet, zolang je de diameter van de velg niet wijzigt?
Comment
-
Kijk eens op de site van Goca de bandentool kan je eventueel helpen. Algemeen komt het hierop neer alle banden zijn toegelaten die op het COC voorkomen. Alle andere banden zijn toegelaten waarvan de buiten diameter overeen komt met één van de originele banden (banden) met een tolerantie van -2% tot +1,5%.
In het geval van 195/45/16 is 195/50/16 bijvoorbeeld niet toegelaten want dat is +3,4% . Een wel toegelaten band zou bijvoorbeeld 175/50/16 zijn (-0,1%) of 215/40/16 (-0,6%).
Je km teller werkt niet op de velg hoogte maar op de totale hoogte (velg +band) dus als je dezelfde velg zou houden maar banden met een hogere wang zou plaatsen wordt je buiten diameter dus groter en wordt dezelfde afstand dus kleiner volgens je km teller. 100 km wordt dan maar 96,6km want de band is 3,4% groter.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichtenomgekeerd, 100 km aangegeven wordt 103.4 km in realiteit.
als je nu tussen punt A en punt B 100km op de km teller 100km zou krijgen wordt dit met de grotere banden op de km teller 96,6km.
Maar je kunt het ook zien zoals jij bedoeld als je nu 100km zou rijden op de km teller dan zul je met die nieuwe banden inderdaad na 100km op de km teller 3,4 km verder staan...
Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Vorige week ook de eerste kilometers in de sneeuw gereden met de Continental Crosscontacts. Hebben dat goed gedaan. Ik had met de Espace eigenlijk wel wat wielspin verwacht in de sneeuw maar de automaat in combinatie met de banden hebben dat eigenlijk héél goed gedaan.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Weinig sneeuw hier, maar wel al behoorlijk wat ijs gezien. Op de parking van Staaien stond een week geleden een ijslaag van 1 cm dik. Ik wist het niet tot ik uitstapte, en hier en daar de barsten in het ijs zag. Crossclimates doen het goed.
Ik heb trouwens 2 Kumho I'zen KW27 op de kop getikt voor de best mogelijke prijs. Volgende winter worden dat mijn voorbanden vermoed ik.
Comment
-
Crossclimates doen het ook bij mij nog steeds goed.
Gisteren toen ik naar het werk reed zat ik plots in een kleine "sneeuwstorm", veel gezien die serieus in de problemen kwamen en amper grip hadden.
Op de N80 werd amper 20 à 30 km/h gereden op het eerste vak, op het tweede vak ging het aan 50 tot 70 km/h.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ik denk niet dat ik mijn wintersets nog ga vernieuwen als ze versleten zijn.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Mijn zomer-en winterset slijten mooi gelijktijdig, als het zo ver is worden de winterwelgen afgedankt (niemand zal nog iets voor geven) en ik schakel naar CrossClimates op mijn 19"-zomervelgen. Dan weg met de wisselbeurten die duur zijn geworden.
Comment
-
Ik ga op de nieuwe ook ineens CrossClimates laten plaatsen bij aflevering.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenIk denk niet dat ik mijn wintersets nog ga vernieuwen als ze versleten zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenMijn zomer-en winterset slijten mooi gelijktijdig, als het zo ver is worden de winterwelgen afgedankt (niemand zal nog iets voor geven) en ik schakel naar CrossClimates op mijn 19"-zomervelgen. Dan weg met de wisselbeurten die duur zijn geworden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenMijn Pilot Super Sports doen het geweldig bij -5 tot 5 graden vind ik, kan onmogelijk beter zijn met winterbanden. Tweemaal ijzel gezien tot dusver, niet de moeite dus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
Zelf wisselen is nu ook niet zo moeilijk hé
Comment
Comment