Het was weeral een winter waar goede vierseizoensbanden beter presteerden dan winterbanden.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
De Q5 is terug op zijn zomersloefen, het verschil is merkelijk ! Mijn Pirelli's Ice & Snow begonnen na 3,5mm te hebben verloren veel kabaal te maken. Ze komen niet op de wagen terug, ik laat ze van de velgen halen en de velgen zullen echte wintertoestanden in hun doos afwachten. Hoogstwaarschijnlijk komen op afzienbare tijd Michelins CrossClimate op mijn zomervelgen. En weg met de wissels die kostelijk zijn worden...
Comment
-
Zomersloffen liggen ook terug onder de Volvo.
Onder de audi nog wachten tot 3 mei ...
De contisportcontact 3 van de volvo zijn dringend aan vervanging toe (60000 km). Nog een 4mm profiel maar herstelde band blijft drukverliezen en nog een andere is ook al hersteld.
met een trip naar Zuid FR volgende maand toch maar alle 4 laten vervangen door de nieuwe Michelin Pilot sport 4.
Iemand al ervaring mee?2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenWinterbanden?
Totaal overbodig... voor de 3de of 4de winter op rij.
Comment
-
vraagje.
vriendin heeft net eeste auto sinds dit jaar, ik doe alles met de moto.
ze rijdt niet dagelijks (alle.. haar commute is 2 km, en doet het toch meestal met de auto spijtig genoeg ma soit, dat is allemaal dorpsverkeer) en maar 3 a 4 keer per maand retourtje van 200 a 300 km.
nu vraag ik me af als het de moeite is om winterbanden te laten zetten.
aan de ene kant kost het quasi niets voor de maat (14 inchers), aan de andere kant gaan ze ook relatief geizne veel minder renderen natuurlijk, met de beperkte lange ritten die ze maakt.
voorts verhuist ze iedere jaar de komende 4 jaar en is het dus moeilijk altijd banden mee te nemen. al kunnne die ook wel bij mij staan eventueel (woon elders).
wat denken jullie?
6 nov moeten we ook in garage zijn voor niewue distrubiteriem, zouden er evt dan al kunnen laten steken
Comment
-
Je hebt dan immers een band die onder de meeste omstandigheden voldoet : http://www.autofans.be/reportages/sa...n-crossclimate
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenJe hebt dan immers een band die onder de meeste omstandigheden voldoet : http://www.autofans.be/reportages/sa...n-crossclimate
Comment
-
Ik heb ook de CrossClimate's.
Heb ze van November 2015 tot begin dit jaar op de Citroën C4 gehad.
En nu ook op de Megane sinds februari dit jaar (heb bij aankoop ineens CrossClimate's laten plaatsen.
Bij de C4 ben ik er altijd tevreden over geweest, in alle weersomstandigheden.
En tot nu toe ook bij de Megane.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment