Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ze liggen klaar in het tuinhuis.

Comment

• Ik wissel op de Tipo en de Abarth zelf. En doe dat naargelang de condities (als het begint te vriezen 's nachts gaan ze erop, als het lange tijd warmer is er weer af).
      Voor de 500 heb ik geen winterwielen.

Een wissel kost me 40 minuten maximum.
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Namaz Nette velgen voor de winter... Weten jullie hoe diep het profiel van een winterband moet zijn om nog de eigenschappen van een winterband te hebben? Ik hoorde dat ze aan de slijtage indicator al geruime tijd niet meer voldeden als winterband, maw dat je dus toch een ruim profiel nodig hebt.

Comment

• Setje voor 250EUR in NL gaan halen.
          In Oostenrijk hanteren ze 4mm als minimum, maar gezien de hoeveelheid sneeuw daar zou ik dat bij ons op 3mm houden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Namaz Nette velgen voor de winter... Weten jullie hoe diep het profiel van een winterband moet zijn om nog de eigenschappen van een winterband te hebben? Ik hoorde dat ze aan de slijtage indicator al geruime tijd niet meer voldeden als winterband, maw dat je dus toch een ruim profiel nodig hebt.
            Nog meer dan de diepte van de groeven is de malsheid van de winterbanden van belang voor een goede doeltreffendheid. Mijn Pirelli’s hadden nog 5 m maar waren na 5 jaren uitgedroogd... Wintervbanden zijn voor mensen die veel rijden, dan gaat slijtage gelijk met uitdroging, anders blijf je na jaren met mooie inefficiënte banden over

Comment

• Ben juist eens gaan meten

2 banden met 7mm en 2 banden niet ver van de slijtage indicator. Dus 2 nieuwe zal voldoende zijn veronderstel ik. Zijn Continentals wintercontact, in goede staat. Maar dezelfde tekening maken ze niet meer. Mag ik daar een ander merk van banden opleggen gecombineerd met de Conti's of koop ik beter de Conti's zelfs al hebben ze een andere tekening ?
              De Conti komt op 190 Euro wat ongeveer 50 euro meer is dan een andere vergelijkbare band.

Comment

• Ander merk mag als die op de zelfde as gemonteerd worden, alleen weet ik dat er voor en tegenstanders zijn.
                Mijn ocd zou toeslaan en gewoon nieuwe conti's aanschaffen.

Comment

• Namaz , wat is ocd ?

Comment

• Raad opgevolgd en 2 Conti's besteld

ocd opgezocht en begrepen lol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                      Moet ik nu ook achter winterbanden met mijn toekomstige achterwielaandrijver ???
                      Ik zou er in elk geval niet op besparen. Het is trouwens geen meerkost... Op het moment dat je de winterbanden monteert slijten je zomerbanden niet. .
                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Ik rij 4 jaar met winterbanden, nadien nog 4-5 millimeter profiel maar ik rij ze dan een stuk in de zomer op en dan vervangen.
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Tenzij je op bv wintervakantie gaat, hebt ge in BE niet echt winterbanden nodig imho.
                          M'n vorige 3 wagens ook altijd aparte winterset gehad, nooit echt nodig gehad, buiten die paar dagen sneeuw.
                          'T is eens leuk om een andere set wielen te hebben voor paar maand, maar buiten dat...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Raad opgevolgd en 2 Conti's besteld
                            je post was mij ontgaan, alhoewel het legaal is zal je toch banden met verschillen eigenschappen hebben
                            ik zou hoe dan ook voor 4 gelijke nieuwe banden gaan, de veiligheid primeert
                            als je een as volledig opgedaan hebt en de andere nog als nieuw is, zullen de huidige banden wel al jaren dienst hebben... voor winterbanden is “versheid” van groot belang

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

je post was mij ontgaan, alhoewel het legaal is zal je toch banden met verschillen eigenschappen hebben
                              ik zou hoe dan ook voor 4 gelijke nieuwe banden gaan, de veiligheid primeert
                              als je een as volledig opgedaan hebt en de andere nog als nieuw is, zullen de huidige banden wel al jaren dienst hebben... voor winterbanden is “versheid” van groot belang
                              Ja, ik zal het eens bekijken in de garage. Tnkx !

Comment

• Kijk vooral naar de dot-datum op de flank, eerste twee cijfers zijn het jaar, de twee laatste de week in dat jaar (productie)

Comment

• Correction !! Kijk vooral naar de dot-datum op de flank, eerste twee cijfers zijn de week, de twee laatste het jaar (productie)

Comment

• Zal ik doen...en eens vragen of ze nog aan dezelfde tekening kunnen geraken. Is voor de Espace die enkel hier in en rond de stad rijdt...

Comment

• Ik zou dan gewoon schakelen naar all seasons

Comment

• Had op m'n vorige ook Goodyear vector 4 seasons liggen. Als je niet zo heel veel km's doet kan ik die alleen maar aanraden. Of Michelin Crossclimate.

Dat jaar ga ik gewoon op de zomerbanden blijven bollen.
                                        2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          Ik zou dan gewoon schakelen naar all seasons
                                          Ja, maar liggen net 4 nieuwe zomerbanden op. En de winterset heb ik hier ook liggen hee.

Comment

Working...
                                          X