Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

, kunt gij mij ne keer helpen aub, de maurice lacht mij geregeld uit
    LOL

Da's normaal én dat mag ook , want als ik niet de enige ben die de draak steekt met iets én het strookt min of meer met sommige anderen hun mening, dan is het toegelaten.

Relativeren en tussen de regels lezen is niet iedereen gegeven.
    Last edited by Maurice P.P.; 17/10/2017, 07:35.

Comment

• Maurice, weeral 't slachtoffer, nu van mensen die niet kunnen relativeren ?

En de anderen zijn weer dom want het is niet iedereen gegeven te relativeren...

Maar als je commentaar krijgt van anderen dat je hen tegen steekt, dat lees je niet ? Je kreeg die commentaar al zo dikwijls hier op dit forum.

Comment

• Ach ieder vogelke zingt zoals hij gebekt is en we leven in ne vrije wereld, er zijn er hier nog wel die nie altijd diplomatisch uit de hoek durven komen (wie zonder zonde is ... 't is ook wel een beetje typisch voor een forum wegens ontbreken menselijk contact), neem er niet te veel aanstoot aan, 't zou hier ook terug wat gezelliger worden.

Comment

• Ja, maar als je zo dikwijls dezelfde commentaar krijgt van verschillende leden, dan moet ge u herpakken. (ben eens in de historiek gaan kijken) Al leden genoeg die hier weg zijn...

Comment

• Ik wil niet totaal onschuldig pleiten, verre van. Ik weet ook wel dat ik het een beetje mee op de spits heb gedreven.
            Maar ik denk dat iedereen die het hier wat volgt wel weet waarmee dit is gestart... Ik heb een beetje tegen DHL zijn kar gereden (gelukkig was het niet met de auto ) met mijn mening over het feit dat ik vind dat alle verkeersregels dienen te worden gerespecteerd, ook de snelheidsregels. Ik heb me toen misschien wat cru uitgedrukt, maar heb ook enkele posts nadien mijn uitspraken meerdere malen getracht te milderen, tevergeefs. Van 't één is 't ander gekomen en 't is wat uit de hand gelopen.

Dan wordt er o.a. een oude koe uit de gracht gesleurd, iedere reactie die niet "diplomatisch" (sic) genoeg is wordt extra opgeblazen enz...

Op dingen als 'slachtofferrol', uit zijn verband gerukte en opgeblazen of uitvergrootte zogenaamde 'minachting', kwezel, 'spartelen' enz... heb ik me voorgenomen niet meer te reageren, want die hebben niets te maken met de oorsprong van deze belachelijke (en hiermee bedoel ik ook sommige die van mezelf komen) reacties.

't Forum is not real life.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

't Forum is not real life.

Comment

• Iedereen die gevolgd heeft weet dat het niet begon met snelheid maar wel met alcohol en vluchtmisdrijf...

Maurice, je reed tegen mijn kar (nogmaals, zoals je al dikwijls deed bij anderen maar dit niet wil inzien). Vooral omdat je jezelf steeds op een voetstuk wil plaatsen en absoluut vrij zijt van enige zonde.

Ma kijk eens... Hier zei ik dat ik 170 gereden had, in een opwelling heb je toen eerlijk geantwoord:

QUOTE=Maurice P.P.;n6301855]

Dat bijvoorbeeld is een pekelzondeke...
                Keur ik dat goed? Mag dat? Neen, maar heb ik er begrip voor? Ja.
                Heb ik dat ooit zelf al eens gedaan? Ja. Probeer ik mij daar zoveel mogelijk voor in te houden om dat nog te doen? Ja.
                Lukt me dat altijd en overal? Neen.[/QUOTE]

Ge zijt niet beter dan een ander Maurice, hoe hoog je ook met jezelf mag oplopen...

Forum is not RL, maar voor sommigen blijkbaar een uitlaatklep om te compenseren. Zelfs ten koste van het amusement van vele anderen...
                Last edited by ; 17/10/2017, 10:01.

Comment

• 13/11 staat het bij mij gepland

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Ja Maurice, je reed tegen mijn kar (nogmaals, zoals je al dikwijls deed bij anderen maar dit niet wil inzien). Vooral omdat je jezelf steeds op een voetstuk wil plaatsen en absoluut vrij zijt van enige zonde.
                    Jammer dat je in mijn vorige post (en ergens staat er nog eentje) geen uitgestoken hand wil zien om deze belachelijke hetze een halt toe te roepen.
                    Misschien ga je dit nu ook interpreteren alsof ik zou vinden dat je dom bent omdat je dit niet inziet, dan blijft het duren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ik heb 30 jaar zonder problemen met zomerbanden gereden, ook met achterwielaandrijvers. Ik zie met onze winters hier niet in waarom ik met een gewone, eerder rustige rijstijl daar verandering in zou brengen.

Ik maak echter het grootste deel van mijn kilometers in Duitsland en dus ben ik wel verplicht. Ik rijd nu al enkele jaren tot grote tevredenheid met voor de winter goedgekeurde (M+S en sneeuwvlokje) all seasons en die voldoen ruimschoots. Ik heb ze in alle soort omstandigheden al uitvoerig kunnen uittesten.

Let wel, ik twijfel niet aan het nut van winterbanden maar ik vind dat ze tegenwoordig ook opgedrongen worden aan mensen die ze helemaal niet nodig hebben.

En al zeker geen verplichting want in Duitsland zijn er nu (?)duizenden die het hele jaar met winterbanden blijven rijden, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.

Limieten gaan opzoeken doe je ook beter niet in winterse omstandigheden, zelfs niet met winterbanden.
                      Volledig mee eens.

Comment

• De blaadjes vallen van de bomen en het wordt geleidelijk aan frisser. Hoog tijd om uw winterbanden op te leggen, denkt u wellicht. “Al is het nog veel te vroeg daarvoor”, waarschuwt het VIAS.

Als we de weersvoorspellingen voor de komende twee weken mogen geloven, duikt de temperatuur overdag niet één keer onder de tien graden. Het blijft dus nog behoorlijk warm voor de tijd van het jaar. Maar tegelijk bent u - naar goede gewoonte - misschien al van plan om uw winterbanden op te leggen. Al is het alleen maar om de grote files bij de garagist voor te zijn.

Maar volgens Stef Willems van het VIAS is het nog veel te vroeg voor winterbanden. ”Op dit moment zijn zomerbanden nog steeds veiliger op de weg. Bovendien verslijten winterbanden een stuk sneller wanneer de temperatuur zeven graden of hoger bedraagt”, klinkt het.

“Toch doe je er goed aan om nu al een afspraak vast te leggen met de bandencentrale. Rond half november is doorgaans de ideale periode in ons land. Al heb je niet altijd een garagist nodig: één op de drie Belgen vervangt zijn winterbanden namelijk zelf”, zegt Willems.

Verplicht?

In tegenstelling tot wat er soms wordt beweerd, zijn winterbanden niet wettelijk verplicht in ons land. “En daar zijn we blij om. Want sommige bestuurders hebben nu eenmaal geen winterbanden nodig. Denk maar aan mensen die minder dan vijfduizend kilometer per jaar rijden en bijvoorbeeld slechts tweemaal per week naar de supermarkt gaan”, aldus Willems.

Bron: Nieuwsblad.be

Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Heb de afspraak voor de winterwissel op Vrijdag 3 November staan, maar voorlopig staat de Panda nog steeds bij de Garage voor reparatie.
                          Last edited by The Pretender; 29/10/2017, 12:12.
                          There are Pretenders among us.....
                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
                            Heb de afspraak voor de winterwissel op Vrijdag 3 November staan, maar voorlopig staat de Panda nog steeds bij de Garage voor reparatie.
                            Wordt het eens geen tijd dat jij een Audi aanschaft...
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Wordt het eens geen tijd dat jij een Audi aanschaft...
                              15 jaar Audi's gereden, toen Audi's nog leuk waren, nu is Audi een kuddevolk merk geworden met naar mijn mening lelijke auto's.

Comment

• Groot gelijk heb je, Panda's zijn véél mooier en degelijker !

Comment

15 jaar Audi's gereden, toen Audi's nog leuk waren, nu is Audi een kuddevolk merk geworden met naar mijn mening lelijke auto's.
                                  Nou, zó ken ik nog wel een paar merken van het laatste decennia.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                    Groot gelijk heb je, Panda's zijn véél mooier en degelijker !
                                    absoluut!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                      Groot gelijk heb je, Panda's zijn véél mooier en degelijker !
                                      Als er één merk niet degelijk is dan is het Audi wel, wat een drama die auto's, je mag wel een abonnement bij de dealer afsluiten.
                                      Alleen de Audi A2 was degelijk en betrouwbaar, in de korte productie tijd van deze top Audi won hij elk jaar de ADAC-Pannenstatistik prijs van de ADAC.
                                      Tweedehands zijn ze nog steeds duur en met hele hoge meterstanden, omdat het een zorgeloze auto is, wat je van de rest van de Audi's niet zeggen kan.

Comment

Als er één merk niet degelijk is dan is het Audi wel, wat een drama die auto's, je mag wel een abonnement bij de dealer afsluiten.
                                        Alleen de Audi A2 was degelijk en betrouwbaar, in de korte productie tijd van deze top Audi won hij elk jaar de ADAC-Pannenstatistik prijs van de ADAC.
                                        Tweedehands zijn ze nog steeds duur en met hele hoge meterstanden, omdat het een zorgeloze auto is, wat je van de rest van de Audi's niet zeggen kan.
                                        ????

Comment

Kom kom, rustig jongen.

Post nog maar wat prentjes van opgeblazen auto's die je van 't net plukt. Daar ben je beter in.
                                          Last edited by Jakkel; 29/10/2017, 20:31.

Comment

Working...
                                          X