Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten

't Gaat mij persoonlijk niet om de kost hoor, wel 't gedoe van afspraak te maken op 't juiste moment (terwijl al de rest ook een afspraak wil) en dat 2x per jaar.
    Begrijp ik. Ik vroeg op 23/10 een afspraak, vandaag montage, kon zelfs nog vorige week no problemo dus, dit bij een BMW dealer. 40 minuten.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      I know. Ik las onlangs een rapport die niet enkel de nadelen (algemeen bekend bij de meesten) maar ook de voordelen opsomde per regio. Voor België was dit naast de vernoemde stookkosten, ook minder ongevallen in de winter (sneeuw, wintergladheid), mogelijkheden tot groeien van nieuwe gewassen, een veel warmere zomer (a la zuid-Frankrijk) met bijbehorende economische voordelen (toerisme, vakantie in eigen land promoten), minder kosten aan onderhoud voor wegen, ...

Er waren er best nog heel wat.
      Heb je een bron naar dat rapport? Want daar staan toch wel fameus wat fouten in hoor. Voor haast elk voordeel dat je daar opnoemt staat er dikwijls haast een groter nadeel tegenover.

Comment

't Gaat mij persoonlijk niet om de kost hoor, wel 't gedoe van afspraak te maken op 't juiste moment (terwijl al de rest ook een afspraak wil) en dat 2x per jaar.
        Ik doe de wissels zelf. Geen kosten bij de dealer noch kosten voor een fitnessabonnement.

Comment

• Ik doe het zelf omdat ik zo ne zot ben die vaak midden de winter de zomerbanden durf opleggen als het een week of twee 12 graden zou worden.
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Niet, ik heb 4 seizoensbanden laten leggen. Vooral het gedoe met het wisselen houdt me tegen.
            Idem hier, tot grote tevredenheid al 5 jaar nu.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Als het zoveel blijft opwarmen zullen we da poeier van Urbanus nog nodig hebben.... (vanaf 1.57)

Comment

• En hop, winterwielen gekocht en gemonteerd

Met Continental WinterContact 245/45/18 sterbanden.

Eerste indruk : ze rijden iets comfortabeler dan de 19inch zomerbanden.

Last edited by order66; 01/11/2017, 10:31.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Keurig !

Hier komen ze dit weekend ook onder die van het vrouwtje, de andere bolt voorlopig nog verder op zijn zomerschoeisel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                    Keurig !

Hier komen ze dit weekend ook onder die van het vrouwtje, de andere bolt voorlopig nog verder op zijn zomerschoeisel.
                    Bedankt, ben er erg blij mee, ook al rij ik zelf nog weinig met de auto Is toch een extra veiligheid, en dit jaar moeten we net de hele winter op stap in Vlaanderen voor de competitie van onze zoon.

Idealiter zou ik ook nog wat wachten tot temperaturen van -7C, maar het was een deal die ik niet kon laten liggen, en moest ze NU aankopen, dus meteen er op en rijden maar

Comment

• Ik redeneer gelijkaardig, zelfs bij defensieve rijstijl zoals het hoort (dus niet compenseren omdat je toch winterbanden hebt) zie ik het als een extra veiligheidsasset.

Wisselen kost me niets (doe het zelf) en terwijl je winterbanden erop liggen slijt je zomerrubber niet, dus het argument van meerkost is maar heel erg beperkt geldig (een winterband is maar een tikje duurder dan een zomerband).

Comment

• Dit jaar zal het de eerste keer zijn sinds 8 jaar dat ik met de zomerbanden blijf door rijden. Nieuwe wagen gekocht in maart en ga maar met de volgende lente zomer velgen kopen, nadien komen op de standaard velgen dan de winterbanden. Dat zal dan voor winter 2018 worden.
                        Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                        Audi S3 '02 sold => topic
                        Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                        Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk Berichten
                          Dit jaar zal het de eerste keer zijn sinds 8 jaar dat ik met de zomerbanden blijf door rijden. Nieuwe wagen gekocht in maart en ga maar met de volgende lente zomer velgen kopen, nadien komen op de standaard velgen dan de winterbanden. Dat zal dan voor winter 2018 worden.
                          Weet niet waar je woont, maar in Vlaanderen eigenlijk zelden een probleem. Heb nu 2 jaar zonder winterbanden gedaan (wel X-drive) en was niet echt problematisch. Waren wel zachte winters natuurlijk. Ik woon wel in stedelijk gebied, waar ze strooien bij de minste ijzel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk Berichten
                            zomer velgen
                            Zomer velgen, koop je dan verdichte velgen ?

Comment

• Bij ons liggen er sinds gisteren weer x-climates op de 3 auto's. Mag nu weer 20° worden of vriezen, allemaal goed voor mij .

Comment

• De eerste staat op zijn winterschoenen, de zomerschoenen hangen keurig gepoetst aan de bandenboom.

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                                x-climates op de 3 auto's
                                Dat ken ik nog niet ... wat zijn dat eigenlijk, zo'n x-climates ?

Comment

• CrossClimate
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    CrossClimate
                                    Toch altijd ene dat erop ingaat

Comment

• De 15 de gaan ze op de Espace... weeral kosten lol.

Comment

• Ik wacht nog even...

Comment

• Temp komt nog niet eens onder de 6-7 graden tot midden november, goed zot als ge nu al op winterbanden rondbolt

Comment

Working...
                                          X