Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Ik zeg niet dat Continental een slechte zomerband maakt, ik zeg alleen dat ze niet voldoen aan mijn eisen van een zomerband (de compound veranderd halverwege de band en dat voel je heel hard).
    Voilà, aan uw eisen... .

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Blijkbaar ben ik niet de enigste die dat gevoeld heeft.

En bepaalde dingen mogen dan persoonlijk zijn, ik hecht nog steeds belang aan testen in bvb. automagazines. Anders kun je alles ‘zever’ vinden en in twijfel trekken.
    Als een bepaalde merkband uitblinkt in het ene, dan zal ie het minder doen in het andere. Banden zijn altijd compromissen. En veel testen zijn ook niet altijd even objectief, en dan zwijg ik nog over de onafhankelijkheid van vele testteams.

Comment

• als hun testen deftig zijn kan je daar veel uit afleiden. Rondetijden, remafstanden op verschillende soorten wegdek,... allemaal objectieve parameters. Maar!! De testen zijn altijd met nieuwe banden. Men zou beter ook eens dezelfde testen doen met banden die al wat kilometers hebben afgelegd. En dan valt het nog maar te zien hoe goed ze het blijven doen.
      www.peugeotforum.be

Comment

• Inderdaad. En ik geef gewoon dat, wat mij betreft, die Conti’s een zeer vervelende eigenschap hadden.
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          als hun testen deftig zijn kan je daar veel uit afleiden. Rondetijden, remafstanden op verschillende soorten wegdek,... allemaal objectieve parameters.
          Dat klopt, ontken ik ook niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
            Temp komt nog niet eens onder de 6-7 graden tot midden november, goed zot als ge nu al op winterbanden rondbolt
            Er valt hier gewoon hagel en regen, dus kout genoeg voor winterbanden, nu 9º, komende nacht 5º. nachten er na richting 0º.
            There are Pretenders among us.....
            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Ben ik blij met mijn CrossClimate's, geen stress ivm wisselen tussen zomer- en winterbanden
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                als hun testen deftig zijn kan je daar veel uit afleiden. Rondetijden, remafstanden op verschillende soorten wegdek,... allemaal objectieve parameters. Maar!! De testen zijn altijd met nieuwe banden. Men zou beter ook eens dezelfde testen doen met banden die al wat kilometers hebben afgelegd. En dan valt het nog maar te zien hoe goed ze het blijven doen.
                Daar zeg je wat ....als de testen deftig zijn ?
                Ik stel me soms vragen over die testen in "vakbladen" waar bv merk X als beste uitkomt en je dan twee bladzijden verder een paginagrote advertentie ziet van dat merk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

Ik stel me soms vragen over die testen in "vakbladen" waar bv merk X als beste uitkomt en je dan twee bladzijden verder een paginagrote advertentie ziet van dat merk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

Daarom hecht ik meer waarde aan Tire Reviews van de gebruikers en hun mening.
                    There are Pretenders among us.....
                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten

Daarom hecht ik meer waarde aan Tire Reviews van de gebruikers en hun mening.
                      Alsof die reviews altijd objectief en zonder vooringenomenheid zijn.

Comment

• Wat mag je dan wel nog geloven? Niks meer?

Ik geloof gewoon wat er in de boekjes en op internet staat. Als een bepaalde band/restaurant/stuk elektronica/... goede recensies krijgt door zowel vakpers als consumenten dan weet ik het wel. Enkel nog de extremen eruit filteren en klaar.

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Ik heb de Dunlop Sport Maxx RT, geen problemen ondervonden, ook de HanKook Ventus V12 Evo2 K120 in 215/40R16" doet het prima in de regen, en ik rij niet anders bij nat als droog.
                          Nu is er ook een nieuwe Sport Maxx RT2, nog even beter, alternatief is Goodyear Asymmetric 2 of 3.
                          Thx, eens rondneuzen. Conti als zomerband standaard op golf, trekt op niets... als winterband dan wel dik ok. Denk voor zomerbanden toch bij dunlop te blijven, voor een 225/408/zr18 nog liefst met velgbescherming.

Er zijn ook veel mensen die maar een bepaald bedrag willen geven aan banden, nochtans tis wel het enigste contactpunt met de weg. Ook beetje naargelang je aantal km's/ rijstijl / soort auto... In ieder geval keuze genoeg ( mss wel soms teveel keuze?).
                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Als je in de merkbanden gaat, zijn die prijsverschillen echt niet zo groot meer. T is maar als je echt goedkope banden gaat vergelijken dat merkbanden duur lijken. Ik zou er ook niet op besparen, gelijk heb je!

Comment

Er valt hier gewoon hagel en regen, dus kout genoeg voor winterbanden, nu 9º, komende nacht 5º. nachten er na richting 0º.
                              Da's inderdaad kout genoeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Als je in de merkbanden gaat, zijn die prijsverschillen echt niet zo groot meer. T is maar als je echt goedkope banden gaat vergelijken dat merkbanden duur lijken. Ik zou er ook niet op besparen, gelijk heb je!
                                Met A merkbanden zit je altijd goed. Continental, Michelin, Dunlop, Pirelli, Bridgestone... . Allemaal hebben ze hun bepaalde voor- en nadelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Met A merkbanden zit je altijd goed. Continental, Michelin, Dunlop, Pirelli, Bridgestone... . Allemaal hebben ze hun bepaalde voor- en nadelen.
                                  Ja, ik denk dat ook. Daarom dat ik vooral kijk naar het aantal decibels ze voortbrengen. Da's het enige dat je objectief kan beoordelen en vind ik toch ook belangrijk.

Comment

• ik lees de testen van autowereld nu al een paar jaar en hun manier kan ik me wel in vinden. Als degene die met de auto rijdt nooit weet met welke banden die onderweg is, schakel je al een heel grote factor van vooringenomenheid uit. Ze nemen er ook altijd een goede zomerband bij als referentiemateriaal, alsook een 4 seizoensband. Ge krijgt dan heel wat cijfermateriaal voorgeschoteld waaruit ge voor uzelf kunt uitmaken wat gij belangrijk vindt aan een goede winterband. Zij schuiven op basis van die punten (en da's ook een goed systeem dat ze daar gebruiken) een top 3 naar voor. Niemand dwingt u van de nummer 1 te kiezen. Opnieuw ge kunt aan de hand van de objectieve cijfers (remafstand is daarin heel objectief) kiezen welke band voor u het beste scoort en kunt ge op basis daarvan een keuze maken. Zelfs de prijzen van de band staan erbij. Dus ik zou niet weten wat daar vooringenomen aan zou kunnen zijn.
                                    www.peugeotforum.be

Comment

• Schrijven ze er niet altijd bij dat de resultaten gelden voor de geteste maten en daarom niet van toepassing zijn op alle maten die ze in een bepaalde serie hebben ?

Als je bvb naar opgegeven remafstanden van een bepaalde wagen gaat kijken, ga ik ervan uit dat die afstanden bepaald werden op de fabrieksbanden. De ene auto rem ook sneller dan de andere.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Ja, ik denk dat ook. Daarom dat ik vooral kijk naar het aantal decibels ze voortbrengen. Da's het enige dat je objectief kan beoordelen en vind ik toch ook belangrijk.
                                        Banden die meer geluid produceren zijn meestal banden met een hardere rubbercompound en/of stuggere flanken, voordeel is dat die dikwijls langer meegaan. Zoals ik al wist te zeggen, elk nadeel heeft zo wel z'n voordeel.

Comment

• Ja , dat zal inderdaad wel zo zijn. Vooral met die RFT banden is dit belangrijk. Een paar decibel maakt al een groot verschil in de wagen vind ik.

Comment

Working...
                                          X