Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
aangezien ik vooral tijdens spitsuren bol en het dan het koudste is (behalve 's nachts) steek ik ze pas als de temperaturen regelmatig onder 7C° duiken.
Als je veel 's nachts rijdt zou ik ze binnenkort gaan steken.
Ik schat de mijne binnen 2 weken te zullen plaatsen aangezien mijn voorste zomerbanden bijna versleten zijn.
Eigenlijk zouden we ze beter nu al gaan steken. Deze week was het 's morgens 3 keer onder de 7 graden. Als je echt gaat wachten tot het sneeuwt, dan sta je weer aan te schuiven in de bandencentrale omdat iedereen weertegelijk zijn banden wil laten monteren
Nee, dat wist ik nog niet maar ik heb een extra set met winterbanden liggen en als ik het nodig acht dan pas verwissel ik ze. Iedereen doet wat hij wil maar als je niet veel km doet of een behoorlijk dure wagen hebt dan zie ik het nut van winterbanden zelfs niet in. Het lijkt de laatste jaren meer en meer een trend te worden die winterbanden en de enigen die er wel bij varen zijn de bandenproducenten en de bandencentrales. Mij maakt het natuurlijk neit zoveel uit, als iemand geld wil weggooien dan is dat zijn zaak.
Nu al naar winterbanden overschakelen zou ik niet doen. 't Wordt nog 15 graden volgende week.
Eens de temperaturen overdag onder de 7°C blijven, ga ik ze steken. Ik vermoed ergens tweede deel van november. Vorig jaar moesten we nieuwe bestellen en deze waren er pas begin december. Twee weken te laat, zo bleek, want de het had al gesneeuwd.
Ben net terug uit Polen en heb daar al volop in winteromstandigheden rondgereden. Dus ik was al te laat. Kun je nooit op voorhand weten natuurlijk. Maar één van de volgende dagen ga ik er toch wel werk van maken. Heeft er iemand ervaring met all-seasons banden want daar heb ik eigenlijk ook wel interesse in?
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment