Oorspronkelijk geplaatst door wooter
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Pilotagescholen, circuitscholen, ...
Collapse
X
-
En laatste cursus van dit 'voorjaar': Pilotageweekend bij automobielbeheersing.com: http://www.automobielbeheersing.com/...ilosophie.html
Ik heb de stage Hoge Prestaties in 2009 gedaan, en het was interessant te zien hoeveel er nog van die kennis in mijn reacties zat, wat betekende dat ik vrij snel op de chrono oefeningen deed. Als einde ook even met de Z4M op het circuit gereden. Ik mis dat toch wel met zo een Z4M .
Comment
-
Iemand ervaring met dit?
Apprenez à piloter grâce aux stages de pilotage de la RACB Racing School proposés par la fédération belge du sport automobile, le Royal Automobile Club of Belgium, avec le soutien de Volkswagen Belgique
Je op 1 dag laten klaarstomen tot piloot met de optie om mee te doen aan het examen voor je licentie.
Lijkt mij veel om op 1 dag te leren maar vergeleken met de andere websites valt de prijs wel goed mee.
Met 1 keer 980 EUR ben je er vanaf terwijl je via andere websites meerdere cursussen moet volgen van gemiddeld 600 EUR.
Maar lijkt mij toch ver onmogelijk om dit allemaal op 1 dag onder de knie te krijgen ...
Comment
-
Wat mij opvalt na de stage Hoge Prestaties en daarna het Pilootweekend (waarmee je zeker genoeg bagage moet hebben om een licentie te halen) is dat het voor mij voordelig was dat er een periode tussen zat waar je de juiste reflexen en reacties kan kweken. Niet dat ik na die cursussen foutloos rij, maar RACB hanteert een stuurtechniek die moeite vergt om op aan te passen, en eigenlijk was ik die eerste stage voornamelijk bezig met die stuurtechniek.
Anderhalf jaar later doe ik het Pilootweekend wat een opfrissing is van die stage Hoge Prestaties en op zich doe je daar enkel meer ervaring op als je de technieken beheerst en ook hebt toegepast in het normale rijden (tenslotte is het inparkeren of een rotonde nemen ook een plek waar je die stuurtechniek kan oefenen, en gaat het "je rijdt naar waar je kijkt" ook op op weg naar je werk) zodat die dag een herhaling van geoefende leerstof is.
En gek genoeg, enige tijd ben ik terug GT5 gaan spelen met de bedoeling om overal een gouden trofee te halen. In sommige stages betekent dit dat je echt moet gaan zoeken waar je de milliseconden gaat halen, en dat je dus keer op keer de combinatie bochten op identiek dezelfde manier, maar met doelgerichte wijzigingen om sneller te zijn moet herhalen. De instructeur van het Pilootweekend vond het dan ook opvallend hoe ik de hele dag elke bocht op bijna dezelfde manier aansneed, en zijn mondelinge correcties en eigen realisatie van mijn fouten kon toepassen om bochten op een andere manier aan te snijden.
Dus. Kan je op 1 dag aan je licentie meedoen? Als je om 8u stipt begint en door gaat tot 19u en verder, lijkt me dit zeker mogelijk. Maar besef goed dat je al rond 15u mentaal en fysiek vermoeid kan zijn. En eigenlijk zie je in de cursus Hoge Prestaties zelfs meer interessante leerstof die genoeg is om en de licentie voor circuit en voor rally te behalen.
Comment
-
Goh, ik kan niet zeggen of die Racing school slecht is. Ik kan enkel zeggen dat die Hoge Prestaties een goede basis zijn waarmee je ook je licentie mee kan halen, niet alleen voor circuit maar ook voor rally, en dat een dag lang nieuwe ervaringen leren erg vermoeiend is.
Comment
-
Sorry dat ik hier nog even op terugkom maar ik zit nog met enkele vragen :-)
Na wat opzoekingen via internet ben ik te weten gekomen dat om een racelicentie te kunnen verkrijgen je blijkbaar ook eerst lid moet zijn van een renstal, zoals bv deze hier: http://www.bokkenrijders.net
Iemand die hier meer over weet?
Wat ik mij ook afvraag is of je kan meedoen aan die examens zonder een RACB stage te volgen?
Elke keer ik zoek op "racelicentie examen" kom ik terecht bij de site van racb. Zijn zij dan degene die instaan voor de organisatie van de examens?
Op hun site staat ook vermeld dat het belangrijk is je voor te bereiden voor het theoretisch examen.
Bestaat hier dan online een cursus van? Want daar is ook nergens iets over terug te vinden.
Alvast bedankt!
Q
PS een racb stage volgen in 2011 is al niet meer mogelijk wegens volzet.
Wachten tot volgend jaar dus.
Comment
-
Godmiljaar.
Volgende keer wanneer ik bij BMW nog eens een cursus volg ga ik verrekken om hun rotational steering te doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenGodmiljaar.
Volgende keer wanneer ik bij BMW nog eens een cursus volg ga ik verrekken om hun rotational steering te doen.
ik heb wel het gevoel dat de BMW techniek goed is om je in je stoel te duwen en zo vast te zitten (zeker bij gebrek aan sportzetels), maar het is inderdaad niet de meest nauwkeurige manier van sturen.
Comment
-
RACB zegt dan dat je je linkervoet moet gebruiken om je goed in je stoel te duwen om de auto te voelen, en niet het druk te gebruiken tussen je stuur en de zetel die je ontwikkelt bij het duwen.
En dat klopt ook wel van RACB, want met die techniek kan je vrij vast in je zetel zitten en erg soepel sturen zonder veel kracht op het stuurwiel te zetten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenRACB zegt dan dat je je linkervoet moet gebruiken om je goed in je stoel te duwen om de auto te voelen, en niet het druk te gebruiken tussen je stuur en de zetel die je ontwikkelt bij het duwen.
En dat klopt ook wel van RACB, want met die techniek kan je vrij vast in je zetel zitten en erg soepel sturen zonder veel kracht op het stuurwiel te zetten.
Comment
-
Driften ga je het best leren in de Uk, bv op Mallory park of Silverstone, zoek maar eens op
Niveau ligt wel een heel stuk hoger dan op Zolder en de piste word niet nat gespoten, dus breng je best een setje of 4 banden mee
Best wel niet met de z4, wil niet weten welke schade je hebt bij een klapband.
200sx is ideale basis hiervoor en kun je voldoende power uithalen om fun te hebben.
Best eens kijken op driftworks om te weten waar en wanneer er een trackday is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Soulphonic Bekijk BerichtenSorry dat ik hier nog even op terugkom maar ik zit nog met enkele vragen :-)
Na wat opzoekingen via internet ben ik te weten gekomen dat om een racelicentie te kunnen verkrijgen je blijkbaar ook eerst lid moet zijn van een renstal, zoals bv deze hier: http://www.bokkenrijders.net
Iemand die hier meer over weet?
Wat ik mij ook afvraag is of je kan meedoen aan die examens zonder een RACB stage te volgen?
Elke keer ik zoek op "racelicentie examen" kom ik terecht bij de site van racb. Zijn zij dan degene die instaan voor de organisatie van de examens?
Op hun site staat ook vermeld dat het belangrijk is je voor te bereiden voor het theoretisch examen.
Bestaat hier dan online een cursus van? Want daar is ook nergens iets over terug te vinden.
Alvast bedankt!
Q
PS een racb stage volgen in 2011 is al niet meer mogelijk wegens volzet.
Wachten tot volgend jaar dus.
Racb geeft de licenties uit op nationaal niveau dus je moet inderdaad bij hen zijn voor de examens af te leggen.
Dat theoretisch examen, van wat ik ermij van herinner (voor rally dan) zijn dat gewoon voornamelijk meerkeuzevragen over het reglement en wat basiskennisvragen. Misschien is het nu al anders, bij mij is het ondertussen al een jaar of 5 geleden dat ik die examens heb moeten doen.
On topic: het ziet er heel goed uit voor deze winter, we zijn bezig met een 6-7 tal rallyscholen om reportages te gaan maken met mij als student
Voornamelijk in Noorwegen en Finland (sneeuw en ijs) en ook enkele in England.
Zijn nu alles aan het regelen en hopelijk zeggen ze allemaal toe!
Comment
-
Amaai, klinkt nice!
Ik hoop in 2012 de RACB cursus te kunnen volgen, van daaruit zien we wel.
Momenteel ben ik begonnen met privé outdoor karting lessen van Nico Verdonck, die momenteel aan de Blancpain Endurance Series meedoet en tevens ook instructeur is bij RACB. Eens je outdoor karting goed onder de knie hebt zou je normaal gezien veel meer uit die ééndagscursus moeten kunnen uithalen, zo hebben ze mij toch wijsgemaakt
Comment
Comment