Oorspronkelijk geplaatst door flappy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Knapste Garages Ter Wereld (PIC HEAVY !!)
Collapse
X
-
Hij zegt dat een mooie replica niet minder is als een echte.
Ik zeg dat dat wel is want het is geen echte.
En een ombouw op basis van een andere wagen is jammer voor de originele wagen.
Een volledig correcte replica maar dan zonder chassisnummer is gewoon zonde van het geld.
Comment
-
als ik jullie logica moet volgen moogt ge aan een klassieker dan niet meer aankomen
er zijn nog maar heel weinig klassiekers nog volledig origineel want er zal er altijd wel eentje zijn die één of andere onderdeel (vaak koetswerkpanelen) al heeft moeten laten maken bij een plaatslager omdat die niet meer te verkrijgen zijn. Met die mentaliteit eindigen ze allemaal in het museum en kunnen de auto's niet meer doen waarvoor ze ooit gebouwd zijn, om te rijden.
En dan had d'ieteren ook niet die 3 racewagens mogen laten nabouwen. Wetende dat er nog maar een halve van overbleef zonder body, terwijl er 3 zijn geweest, kan je alleen maar met verwondering kijken naar het vakmanschap waarmee men deze legendes terug heeft kunnen opbouwen.
Zelfde verhaal met de bugatti royale in Schulmpf museum. Bij die wagen heb ik een uur gestaan, kijkende naar alle details. Vooral de mal van het eendelige spatbord van voor tot achter die ietsje verder staat, kan alleen maar respect afdwingen omtrent het titanenwerk dat daar gebeurd is.
Aan een goede replica zie je niet dat die niet origineel is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenals ik jullie logica moet volgen moogt ge aan een klassieker dan niet meer aankomen
er zijn nog maar heel weinig klassiekers nog volledig origineel want er zal er altijd wel eentje zijn die één of andere onderdeel (vaak koetswerkpanelen) al heeft moeten laten maken bij een plaatslager omdat die niet meer te verkrijgen zijn. Met die mentaliteit eindigen ze allemaal in het museum en kunnen de auto's niet meer doen waarvoor ze ooit gebouwd zijn, om te rijden.
En dan had d'ieteren ook niet die 3 racewagens mogen laten nabouwen. Wetende dat er nog maar een halve van overbleef zonder body, terwijl er 3 zijn geweest, kan je alleen maar met verwondering kijken naar het vakmanschap waarmee men deze legendes terug heeft kunnen opbouwen.
Zelfde verhaal met de bugatti royale in Schulmpf museum. Bij die wagen heb ik een uur gestaan, kijkende naar alle details. Vooral de mal van het eendelige spatbord van voor tot achter die ietsje verder staat, kan alleen maar respect afdwingen omtrent het titanenwerk dat daar gebeurd is.
Aan een goede replica zie je niet dat die niet origineel is.
Ik heb hier zelf een oldtimer motorfiets staan/rijden. Die staat 100% origineel en zo moet die blijven. De lak is links en recht beschadigd, maar ik ga die NOOIT laten herspuiten. Door die originele verf is hij 2 keer zoveel waard. Ik overweeg wel om er een 2de body voor te kopen, die te laten spuiten en de originele delen op te bergen, zodat ze niet verder kunnen roesten of afschijnen door de zon.Last edited by Tjeu; 17/12/2010, 11:31.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
het is geen steriele aaneenschakeling van onderdelen hé
die mannen die dat gemaakt hebben, hebben daar heel hun ziel en kennis ingestoken.
En je kan je afvragen hoe doorleefd die klassiekers zijn? Er zijn er genoeg die slechts een korstondige carrière op de baan hebben gehad en daarna slecht occasioneel het daglicht gezien hebben.
En zonder alle technologie? Om terug te komen op de royale: Dat is een mal die men moet plaatslagen. Men had veel makkelijker kunnen kiezen om het perfect na te maken in een pers, maar in de ateliers van het museum heeft men er duidelijk voor gekozen om volgens de klassieke werkmethodes de auto opnieuw te maken.
We zijn 2 jaar geleden met de club naar het peugeot museum geweest en hebben daar ook een bezoek gebracht aan het atelier, dus waar men de vergane glories weer tot leven wekt. Er zijn daar auto's bij waar men jaren aan werkt om die terug in nieuwstaat te krijgen en waarbij ze op basis van de oude plannen en bouwtekeningen nieuwe onderdelen maken volgens de regels van de kunst.
Al die racewagens die je ziet in classic races hebben bijna geen enkel bodystuk nog origineel. Er niet mee rijden zou zonde zijn, en dus worden de beschadigde panelen ofwel gerepareerd ofwel nieuw gemaakt (zeker als het gaat om alu panelen), net als draagarmen, motorcomponenten, enzovoort enzovoort...
Als restauratie ee no go is, gaan de klassiekers heel rap verdwijnen. Een replica is dan misschien geen restauratie, maar zit er in mijn ogen niet ver af.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenEen replica is dan misschien geen restauratie, maar zit er in mijn ogen niet ver af.
Hoe hard ze ook hun best doen om een replica zo goed mogelijk na te maken, het is en blijft geen origineel. En ik vind dat een reuze verschil, ook al is dat iets dat enkel tussen de oren zit.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
uw vergelijking van de choco gaat niet op: ze maken wel nutella, maar hij werd niet gemaakt door nutella
smaakt helemaal hetzelfde, smeert evengoed, ziet er volledig hetzelfde uit, zelfde pot,... alleen wilt ge hem niet omdat hij niet van nutella komt
Comment
-
Maar Flappy, jij haalt dingen door elkaar imo.
Wat maakt een wagen origineel: origineel chassis, originele motor en originele koets.
En liefst de rest ook nog.
Die dingen hebben samen een hele historie van uitzonderlijke sportcarriëres, bijzondere eigenaars of unieke specificaties.
Dat een wagen zo'n originele onderdelen mist, gebeurt vaak maar dat zie je dan ook in de prijs.
Dat er onderdelen dienen vervangen te worden omdat een wagen gebruikt wordt waar hij oorspronkelijk voor gemaakt is, kan ik alleen maar toejuichen.
Maar een auto zoveel jaren later naar een origineel nabouwen, ook al wordt het volgens de oude technieken gedaan maakt hem niet origineel en maakt dus dat hij minder is dan een echte.
Comment
-
-
WOW !Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door edge Bekijk Berichten
Ik krijg hier efkes gene adem meer.....
Comment
-
-
Die XKSS van Ralph Lauren.
Oorspronkelijk geplaatst door edge Bekijk Berichten
In dezelfde stijl,al vind ik deze collectie mooier door het Martini-thema.
Al is dit slechts een stuk van die man zijn collectie.
edit:Ik lees net dat deze man vorig jaar in October overleden is.
.
Comment
Comment