Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kilometer correctie of kilometer stand aanpassen in Belgie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Ik heb daar een reportage over gezien en dat is poepsimpel. Apparaat aansluiten en alles is in één keer gereset. Teller, ecu en sleutel.
    Die gast had zelfs leasingfirma's als klant, al zullen ze dat nooit toegeven.
    .. het is echt wel wat ingewikkelder dan dat de media en dit soort bedrijven laat voorkomen.

Comment

tellers

Tellers "verspringen" nie zomaar. Nooit.

Bespaar me jullie verhalen van "ik heb het al es voorgehad.... etc. etc."

Cheers

B

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
        Tellers "verspringen" nie zomaar. Nooit.

Bespaar me jullie verhalen van "ik heb het al es voorgehad.... etc. etc."

Cheers

B
        met een mechanische tellerunit wil ik het ook zo niet geloven. maar met een digitale...
        sorry. maar er zijn wel meer van dit soort dingen bekend. vooral bij het vwforum.nl
        tellerunit van 130k naar 200k.
        of na 299.999 kilometer dat de tellerunit naar 0 gaat.

Comment

Beste Mensen,

Mijn probleem heeft inmiddels zichzelf opgeloost.
          Mijn teller staat opeens op de oude kilometer stand (ongeveer).

Dus wonderen bestaan

Comment

Beste Timozzz,

Je durft wel een erg hadre uitspraak te doen,
            Als je hierboven leest, dan zie je dat het wel mogelijk is.
            Het is ook logisch, een dashboord is niet van steen, en kan dus ook kapot gaan.

Hier nogmaals de link die ik hierboven gebruikte
            Hét autotechnisch forum: zoek en filter binnen 223.974 topics. Problemcar.nl, al bijna 20 jaar hét autotechnisch forum v...

Dit zijn professionele garages die het probleem ook tegenkomen.

Maar gezien je uitspraak
            "en dit niet op een professioneel mannier is gedaan ( door niet alles te resetten )"

Begrijp ik dat je ervaring hebt met zulke dingen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jelle111 Bekijk Berichten
              De kilometerstand van mijn golf is opeens van 168.000 naar 231.000 gesprongen.
              Dit is de quote van het jaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jelle111 Bekijk Berichten
                Mijn probleem heeft inmiddels zichzelf opgeloost.
                Mijn teller staat opeens op de oude kilometer stand (ongeveer).
                Maar, dit is ook genomineerd

Comment

Heb wel al bij Lotus eigenaars vernomen dat tellers soms heel raar doen, in 1 nacht 200k.kms erbij of gewoon op nul springen. Ook weet ik dat oude ferrari's een zekering hebben speciaal om de km-teller uit te schakelen.

spelen met kilometers bestaat nog altijd! let daarmee op, zeker voor de particulier die een jonge occasie koopt, waarschijnlijk een goed idee, maar let toch goed op!

Comment

Het is een erg oud topic, maar ik las hierboven dat iemand naar nederland was gereden om voor 650 euro zo'n apparaat te kopen om een kilometerstand te corrigeren.

Een beetje zonde want op http://www.km-correctie-apparaat.nl/ wordt het zelfde apparaat aangeboden voor ongeveer de helft! En ze zitten ook nog aan de grens van belgie: limburg in nederland.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een kilometerstand 'plotseling' verspringt, ik denk dat het lulkoek is en dan iemand gewoon zijn auto met een lagere kilometerstand wil verkopen.

Comment

met een mechanische tellerunit wil ik het ook zo niet geloven. maar met een digitale...
                      sorry. maar er zijn wel meer van dit soort dingen bekend. vooral bij het vwforum.nl
                      tellerunit van 130k naar 200k.
                      of na 299.999 kilometer dat de tellerunit naar 0 gaat.
                      klopt.. bepaalde golfjes 3 en andere auto's waar dezelfde klok in zit (zoals caddy en seat cordoba) hebben een digitale teller welke maar tot 299.999 gaat. daarna gaat hij naar 0.

de dealer (of iemand met een apparaat om kilometers te veranderen) kan echter wel nog uitlezen of de stand die de teller aangeeft klopt.. dus of het idd 100.000 is, of stiekum al 400.000

Comment

k vind da allemaal de grootste onzin, die tellers.

je kan evengoed een auto omzeep rijden op 100 000km alsook een goed onderhouden auto tot boven de 500 000km krijgen. welke heeft de grootste kans om pannes???nog steeds een gokspel.

heb ooit een citroen jumpy gehad die een fout in het dashboard had. ineens radio uit en alle tellers stonden op 0. zekering vervangen (5A) en alles werkte weer, wel km'teller nog altijd op nul. telde daarna weer vrolijk verder. zekering verwijderen hielp NIET om weer te resetten, t was dus maar éénmalig.

helft van mijn oldtimers heeft ondertussen al een andere teller/dashboard/motor of bak gekregen. dat gaat namelijk al eens kapot.
                        mijn golfke kocht ik op 363 xxxkm en na een week rijden stond die nog op 363 xxxkm. carpass eens bekeken en die tellers was al langer dan een jaartje kapot. km teller open gehaald, tandwieltje weer vastgelijmt en telt nu ook vrolijk verder (nu bijna 428 000km). wat boeit het nu of daar 300 000op staat, 428 000 of zijn echte staat van over de 500 000misschien...

en wat met al die oude autos met 5cijfer tellers? hebben die er 50K op zitten, 150K,250K,350K... zonder onderhoudsboekjes is dit ook al niet meer te achterhalen, en die carpass... das een schoon grap ja. volgens die papieren heeft geenenkele van mijn oldtimers al meer dan 100k km.

trouwens moet o-platen niet meer naar de keuring, en mijn capri heb ik nu al 8jaar. dus hoeveel km's heb ik erbij gezet?

Comment

Working...
                        X