Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Knappe filmpjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Spooksken Bekijk Berichten
    Ik vind het precies ook wel straf dat de R8 V8 het een pak beter doet als de V10
    Ligt aan het circuit en ook een beetje aan de bestuurder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
      Ligt aan het circuit en ook een beetje aan de bestuurder
      Goed punt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        In dit filmpje zie je dus hoe snel zo'n Gallardo wel niet is. Ik had verwacht dat de GT-R in de rechte lijn over de Gallardo zou geraken.
        Waarom zou je dat verwachten?

Comment

• Gewoon een groot verschil aan coureurs, zet daar 5 formule-1 piloten in en ge kunt iets zeggen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
            Gewoon een groot verschil aan coureurs, zet daar 5 formule-1 piloten in en ge kunt iets zeggen...
            Ken jij de bestuurders dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
              Ken jij de bestuurders dan?
              Sowieso

Comment

• ik ken eigenlijk enkel de driftking...
                Keiichi Tsuchiya. Kerel rijdt imo even goed als F1 piloot

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
                ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

• Ik ken geen van de 5, ben er vast en zeker van overtuigd dat het goede coureurs zijn.
                  Maar ben der ook zeker van, dat ze belange niet kunnen tippen aan een deftige f1-piloot.

Comment

• Ik vind dit maar een bolt claim. Zeker als je het hebt over Keiichi Tsuchiya. Voor Formule 1 te rijden heb je inderdaad een bepaalde vorm nodig. Dat is omdat die wagens zoveel G trekken en de reflectie-vermogen tijdens die fysieke inspanning optimaal moet blijven. Daarnaast zijn er nog andere zaken als circuitkennis en ideale lijnen rijden.

Nu in het geval van BM. De wagens waarmee ze rijden hier op dat circuit (relatief "logge" productiewagens) zijn de G krachten eerder beperkt, waardoor een groot gedeelte van de "meerwaarde" van een F1-rijder verloren gaat. Bij best motoring denk ik niet dat een formule 1 rijder op zijn dooie gemak de andere alle kanten van het circuit laat zien. Allesinds zo is hoe ik het zie.

Bekijk anders ook eens the driftbible waar Keiichi dieper ingaat in techniek van rijden. Zeer knappe filmpjes en dus zeker niet misplaatst in dit topic.
                    http://www.youtube.com/watch?v=BzlrQHJYedk (deel 1)
                    http://www.youtube.com/watch?v=f09g7B-6QcY (deel 2)
                    http://www.youtube.com/watch?v=oClbHvIikpI (deel 3)
                    ... enz
                    Last edited by ///NFSThunder; 08/02/2010, 02:49.
                    ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

• Ik zie niet in wat driften te maken heeft met een goede rondetijd.
                      Met alle respect eh maar die man is 54...
                      En een deftige formule-1 piloot kan zeker wat meer dan 'enkel' een formule-1 auto te besturen.
                      Een beter circuitpiloot ga je imo nie snel vinden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ///NFSThunder Bekijk Berichten
                        Ik vind dit maar een bolt claim. Zeker als je het hebt over Keiichi Tsuchiya. Voor Formule 1 te rijden heb je inderdaad een bepaalde vorm nodig. Dat is omdat die wagens zoveel G trekken en de reflectie-vermogen tijdens die fysieke inspanning optimaal moet blijven. Daarnaast zijn er nog andere zaken als circuitkennis en ideale lijnen rijden.

Nu in het geval van BM. De wagens waarmee ze rijden hier op dat circuit (relatief "logge" productiewagens) zijn de G krachten eerder beperkt, waardoor een groot gedeelte van de "meerwaarde" van een F1-rijder verloren gaat. Bij best motoring denk ik niet dat een formule 1 rijder op zijn dooie gemak de andere alle kanten van het circuit laat zien. Allesinds zo is hoe ik het zie.
                        naja als de G krachten de enige meerwaarde zijn van een F1 piloot zou ik toch als teamdirecteur Frank de Winne voor me laten rijden. En ik snap al helemaal niet wat driften te maken heeft met een snelle rondetijd te kunnen rijden. Als wereldkampioen stopbiljart ben je ook goed in snooker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gehaktbal Bekijk Berichten
                          naja als de G krachten de enige meerwaarde zijn van een F1 piloot zou ik toch als teamdirecteur Frank de Winne voor me laten rijden. En ik snap al helemaal niet wat driften te maken heeft met een snelle rondetijd te kunnen rijden. Als wereldkampioen stopbiljart ben je ook goed in snooker?
                          Waar zeg ik ergens dat dat de enige meerwaarde is? Verdraai anders eerst even mijn woorden en maak jezelf dan belachelijk.

Als je iets of wat van stuurtechniek kent en weet wat op de limiet rijden is, zou je moeten weten dat alvorens je op die limiet kan rijden, er best ook eens over bent geweest.Toevallig noemt dit driften. Het is niet voor niets dat over het algemeen rally-rijders betere coureurs zijn dan F1 piloten. Ergens ooit zo een filmpje gezien waar ze een bekende rally-piloot met F1 bolide laten rijden en F1 piloot met rallywagen. De rallypiloot kon competitieve rondetijden draaien waar de F1 piloot toch net wat te kort schoot. Niet onlogisch als je gewoon bent van grotendeels op propere asfalt te rijden.

Comment

• Ge hebt een punt, maar een driftende jap is geen goede rallypiloot.
                            Ergens is het ook wel logisch dat een goede rallypiloot goed overweg kan met een f1.
                            Denk ook dat everts beter met een moto gp zou overweg kunnen als rossi met een crossmoto...
                            Mijn punt is, 5 willekeurige piloten in 5 verschillende auto's brengt leuk spektakel maar ge zult nooit kunnen zeggen welke auto de beste is op dat parcours.
                            Ik denk dat het verschil tussen een goede F1 piloot en een slechte F1 piloot, de wagen, de ervaring en enkele tiende per ronde is in dezelfde auto.

Comment

Met alle respect eh maar die man is 54...
                              Walter Röhl (63 jaar!) is in uw ogen dus geen deftige piloot meer?

Trouwens, niet elke ex-F1 piloot (die het geprobeerd heeft) is een topper in de DTM dacht ik. Dat ze allemaal schitterend kunnen rijden ok maar het zijn toch allemaal een beetje aparte stielen imho.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rami Bekijk Berichten
                                Wow! Die dingen rijden als op rails! De jumps sloegen wel wat tegen imho.
                                op 1.27 was wel nice hoor die jump

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rami Bekijk Berichten
                                  Walter Röhl (63 jaar!) is in uw ogen dus geen deftige piloot meer?

Trouwens, niet elke ex-F1 piloot (die het geprobeerd heeft) is een topper in de DTM dacht ik. Dat ze allemaal schitterend kunnen rijden ok maar het zijn toch allemaal een beetje aparte stielen imho.
                                  Nee, dat zeg ik nie eh, ik zeg gewoon dat je gewoon niet meer de reflexen kunt verwachten van een jongere piloot, en dus bijgevolg zal moeten toegeven op deze.
                                  Ik zou anders wel graag Walter zijn skills hebben.

Comment

Ik zou anders wel graag Walter zijn skills hebben.
                                    Idem dito ... en nog geen klein beetje

Comment

• die jappen zijn helemaal geen 'stomme' drifers maar voornamelijk JGTC rijders (en ook nog andere kampioenschappen natuurlijk) Ik denk dat eender welke piloot die op hoog niveau raced daar mee kan gaan racen, mits hij het circuit wel kent

Comment

• + YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                          Leuke nieuwe Best Motoring met de Audi A6 3.0 TFSI (zo klinkt/lijkt het toch)/BMW 335i/Infiniti G37/Mercedes E350/Toyota Mark X
                                          + YouTube Video
                                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Die Toyota heeft maar een baggerwegligging precies, en die A6 houdt goed stand
                                          De Audi is een 3.0T FSI, lijkt me.

Comment

Working...
                                          X