Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Knappe filmpjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
    Een ongemakkelijk ritje in een Ferrari F430 spider, het is best dat hij niet alleen zit

    http://www.youtube.com/watch?v=U138DGv_Afk#t=343
    Kreeg het nu al op men heupen van die kerel en zit er dan nog niet mee in de auto...

    Maar de chauffeur houdt wel zem handen verkeerd aan het stuur, had altijd problemen voor trg schakelen.
    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

    Comment


    • Nog zo eentje maar met slechte afloop

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Hadden die vroeger starre achterassen? Het is opmerkelijk dat die BMWtjes en die Porsches toch recht blijven.
        Hoe dat mensen soms denken dat autos met starre achterassen soms vanzelf omkantelen en geen baanligging hebben....

        Comment


        • Waarom zeg je dat? Een starre achteras heeft toch sneller de neiging tot kantelen? De buggy's die ik had, hadden starre achterassen, sommige zelfs zonder diff en zeker in die combinatie was het opletten.
          Het afwezig zijn van een diff zal natuurlijk wel de belangrijkste reden zijn.
          Maar hoe komt het dan dat die oude auto's zo makkelijk kantelen. Is geen ene behalve die Porsches die recht blijft bij een zigzag.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Waarom zeg je dat?
            Hij zal er zelf een hebben voorzekerst

            Maar ik heb toch ook horen zeggen dat starre achterassen er flink op vooruit gegaan zijn.
            30 jaar Mr Yuge!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Waarom zeg je dat? Een starre achteras heeft toch sneller de neiging tot kantelen? De buggy's die ik had, hadden starre achterassen, sommige zelfs zonder diff en zeker in die combinatie was het opletten.
              Het afwezig zijn van een diff zal natuurlijk wel de belangrijkste reden zijn.
              Maar hoe komt het dan dat die oude auto's zo makkelijk kantelen. Is geen ene behalve die Porsches die recht blijft bij een zigzag.
              mustang tot 2014 heeft ook een starre achteras, ( yups zelfs dat boss model )

              je vergelijkt gewone autootjes met een sportwagen.
              kan je evengoed deze modernere wagen met onafhankelijke wielophanging bovenhalen.

              langs de andere kant heeft een Go-kart ook een starre as, maar rijd die wel alles naar huis in de bochten.



              anyway, op een gewone baan ga je zo goed als niets merken van een starre achteras TOV onafhankelijke wielophanging.
              het is pas als je op een oneven baan rijd ( kasseien, dat een starre achteras in het nadeel komt, het ene wiel het andere in bewegingen moet volgen terwijl het aan het ronddansen is.

              nujah, er zijn weinig circuits die met kasseien zijn aangelegd.

              You may think that cars with independent rears (corvette,92 handle better than solid axle cars. They only do if the rear suspension has minimum deflection(none do),and the rear alignment is perfect (never happen on a street car). The truth is,when you stiffen up a car with a solid rear axle,it will handle better with street tires and street alignment than an independent rear car. It's only because the rear is locked in place,and can't deflect,simple but extremely effective. The front end is also simple,with easily changeable struts and springs-just be careful!
              MAW, het voordeel voor op circuit is gewoon dat je je geen zorgen moet maken om uitlijning op de achteras, gewoon de achteras stevig op zijn plaats.


              wat eerder zorgt voor rolgedrag van een auto zijn stabilisator stangen. ( swaybars )
              ik heb een tijdje rondgereden met zonder voorste stabilisator stang, en dan merk je dat de auto veel harder rolt in de bochten.
              hierna, de rubbers van de stabilisator geupgrade en de stabilisator stang ( 30mm front, 19mm rear aangesloten )
              de auto rolde al een pak minder.
              hierna geupgrade naar 34mm front en 23mm rear swaybar.
              ik wil je best meenemen in de wagen, maar hij rolt zelfs minder dan menig moderne wagens.
              voor meer uitleg over swaybars






              ook een differentieel heeft trouwens weinig te maken met het rollen van een wagen.
              een auto et 1 as ( zonder differentieel zal wel vaker de neiging hebben om rechtdoor te willen blijven rijden sinds normaal in een bocht het binnenste wiel trager moet draaien dan het buitenste wiel om een bocht te nemen.
              met een dichtgelaste differentieel ofzo is dat niet mogelijk.


              een open differentieel laat dit wel toe, natuurlijk is hierbij het probleem dat de krachten naar dat wiel gaan met de minste weerstand. ( in de meeste gevallen gaat dit in een bocht het binnenste wiel zijn.


              bij een sper differentieel gaat die de kracht zo verdelen dat de kracht juist naar dat wiel gaat dat het meeste grip heeft.
              MAAR, zelfs met een sper differentieel is het zo dat indien het wiel met minste weerstand juist GEEN weerstand heeft ( bvbeeld in een bocht dat het zijn binnenste pootje van de grond heft ) dan werkt zelfs een sper niet en zal de auto reageren als een auto met een open differentieel.

              een sper differentieel zou bij w

              Comment


              • Ik wist zelfs niet dat je dit nog had tegenwoordig. Heb er buiten die buggy's geen ervaring mee, dus je zal wel gelijk hebben.

                Comment


                • Ferrari 360 Modena slides then rolls down a steep hillside. Driver and passenger was uninjured.Instagram: https://www.instagram.com/rnickeymouse_/Mulholland ...


                  Zijn er zo nog...

                  Comment


                  • Heb er op zolder ook ene geweten die kwam rijden met een 360 modena.

                    in zijn eerste rondje, de ziekhuisbocht rechtdoorgegaan, perte totale en gedaan met spelen.
                    BMW X5 45e

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Ik wist zelfs niet dat je dit nog had tegenwoordig. Heb er buiten die buggy's geen ervaring mee, dus je zal wel gelijk hebben.
                      corvette heeft zelfs tot op de dag van vandaag 1 bladveer ipv spiraalveer btw
                      voor er mensen zijn die het daar nog op durven steken

                      Comment


                      • Comment


                        • Howly sh*t:

                          6.05 seconden van 0-240mph, of dus 0-387km/h

                          Comment


                          • haha like in the movies...

                            + YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                              mustang tot 2014 heeft ook een starre achteras, ( yups zelfs dat boss model )

                              je vergelijkt gewone autootjes met een sportwagen.
                              kan je evengoed deze modernere wagen met onafhankelijke wielophanging bovenhalen.
                              timmie, dat was opgezet spel om de a te laten kantelen
                              mercedes heeft er verder geen spel rond gemaakt

                              Comment


                              • Comment


                                • dacht dat daar een decibel limiet was...maken ze nu toch wel een uitzondering
                                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                  Comment


                                  • Mijn nek zou kapot zijn. Altijd die schokken bij het schakelen

                                    Comment


                                    • Wereldrecord parallelparkeren.

                                      Comment


                                      • Achteruit wereldrecord parallelparkeren.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                                          Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                                          Damn
                                          Zullen toch ook eerst wat bumpers gesneuveld zijn

                                          Comment

                                          Working...
                                          X