250 plus wordt inderdaad gevaarlijk. Hoe sneller je rijdt, des te smaller word je zicht. Aan 250 zie je ongeveer jouw vak iets meer dan de helft van het andere vak nog. Ik denk dat die Duitsers daarom begrensden op 250. Daarboven zie je enkel nog je eigen vak en kan je totaal niet meer rekening houden met wat rechts gebeurt, zelfs niet ver van jou. Sneller dan 250 zou je dus inventie op een lege snelweg moeten rijden op het middelste vak. Maar sneller dan 250 is echt wel te rap.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Knappe filmpjes
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichtendie commentaar van het nieuwsblad er dan bij...
dat is net de bedoeling van de autobahn, dat je nog eens echt kan rijden hoe je wil! daar ga je tenminste niet van trajectcontrole naar trajectcontrole op cruise control spelend met je gsm
Heb in De 1x 300+ gereden op een kalme dag met de porsche. Ben blij dakket nog kan navertellenBMW X5 45e
Comment
-
Awel Kefkie, de nagel op de kop!!!!! Duitsers kunnen veel beter met snelheid overweg. Zij houden rekening met achteropkomend snel verkeer, gaan zo snel mogelijk weer naar rechts, hinderen niet op de snelweg, enz. En vooral, die reageren niet agressief als er iemand sneller rijdt dan henzelf. Ik kan met respect en bewondering goed kijken naar een sportwagen die aan 160 snel van je weg accelereert met bijhorend geluid. (moet wel ne sportwagen zijn en genen Johny met zo ne blufdemper he )
Comment
-
AOorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenAwel Kefkie, de nagel op de kop!!!!! Duitsers kunnen veel beter met snelheid overweg. Zij houden rekening met achteropkomend snel verkeer, gaan zo snel mogelijk weer naar rechts, hinderen niet op de snelweg, enz. En vooral, die reageren niet agressief als er iemand sneller rijdt dan henzelf. Ik kan met respect en bewondering goed kijken naar een sportwagen die aan 160 snel van je weg accelereert met bijhorend geluid. (moet wel ne sportwagen zijn en genen Johny met zo ne blufdemper he )
Duitsers kunnen
niet beter met snelheid overweg
houden weinig rekening met sneller verkeer
hangen te dicht in je kont bij regenweer
en ik doe 100.000 kms per jaar ginder he.
Enkel de echte snelle mannen rijden op die manier als boven aangegeven. Maar jan modaal maakt dezelfde fouten achter het stuur als jan modaal bij ons.
Enkel italianen zijn nog erger.
Comment
-
A27 is net als de A31 een tweerijvaksbaan en bijgevolg speel je daar Russische roulette. Heb daar al menig keer op vertoeft en het spel eens volledig opengegooid als we alleen zijn maar het blijft een trickie onderneming. Best toch niet overdag deze "prestatie" neerzetten lijkt me al een eerste vereiste vermits het daar regelmatig rondrijdt met "gewone" chauffeurs die 130/140 rijden en ook de tragere onder ons willen inhalen.
Maar moet toegeven dat het in Duitsland altijd zeer aanlokkelijk is om je eens te laten gaan, doch maar beter wachten op een drierijvaksbaan of bij nacht als je zo goed als alleen rijdt op de snelwegen naar het noorden.
Ik sluit me ook aan bij Sliderke zijn bijdrage. De gemiddelde Duitse chauffeur is niet beter dan een Nederlander of een Belg, enkel de Duitser zal eerder 160 rijden daar waar de Nederlander 120 zal rijden...uit zuinigheid...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk BerichtenA
Sta me toe om dit even te nuanceren.
Duitsers kunnen
niet beter met snelheid overweg
houden weinig rekening met sneller verkeer
hangen te dicht in je kont bij regenweer
en ik doe 100.000 kms per jaar ginder he.
Enkel de echte snelle mannen rijden op die manier als boven aangegeven. Maar jan modaal maakt dezelfde fouten achter het stuur als jan modaal bij ons.
Enkel italianen zijn nog erger.
Vinden jullie ook niet dat er een paar dagen minder middenvaksrijders waren toen het in het nieuws kwam? Of ben ik weer te optimistisch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa, misschien heb ik een verkeerd beeld hierover. Mijn beeld is da van de Duitsers die ik in Belgie tegenkom. En van mijn schoonfamilie. Maar wellicht zijn dit ook al meer de kilometervreters dan de gemiddelde Duitser. En ja, die rijden inderdaad wel goed door. Maar voor de mannen die ik hier zie rijden heb ik toch respect, veel meer dan zo ne Hollander aan 95 op het middenvak en die zomaar veranderen van vak als er een opening s zonder de snelheid in te schatten van het komende verkeer...
Vinden jullie ook niet dat er een paar dagen minder middenvaksrijders waren toen het in het nieuws kwam? Of ben ik weer te optimistisch
op je laatste punt: ik vind dat je nét meer mensen ziet die midden en links rijden...nu ze toch weten dat er maar 7 gemiddeld per dag worden beboet is de pakkans wel héél kleinKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Ja, dat hadden ze er beter niet bij gezegd. Ik dacht dat ze wel wat meer rechts reden, maar 't is misschien eerder een subjectieve ervaring. Een wishfull thinking lol...
Ze gaan binnenkort wel een sensibiliseringcampagne opstarten hierover hoorde ik. Hopelijk haalt dat wat uit. Want blijkbaar is dit voor heel veel mensen een ergernis.
Als er een zware wagen in mijn gat komt hangen op de derde band, zal ik altijd direct rechts gaan terwijl ik gerust zou mogen doorrijden links. Maar zet dan wel mijn pinker weer op naar links zodat die man weet dat ik hoffelijk was en een beetje hoffelijkheid terug verwacht, nl dat hij zijn pedaal even induwt om me terug te laten invoegen. Ziet direct of het iemand is die gewoon is van veel snelweg te rijden. Sommigen trekken niet op en beseffen niet dat je hen de doorgang geeft, anderen duwen eventjes plankgas zodat je zelf niet moet remmen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenOO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk BerichtenZolang dat ge maar op tijd kunt stoppen
Comment
-
Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
Comment