Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel betaal jij af per maand voor uw bakske.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
    Ik heb nog nooit 'n auto cash betaald
    De Diablo heb ik wel afbetaald toen ik mijn appartement verkocht heb.

Tenzij het een kar is om direct terug te verkopen, zal ik nooit 'n auto cash kopen

Ik snap echt niet dat mensen per sé jaren willen sparen om hun droomauto te kopen, en intussen met één of ander oud krel willen rijden...

Als je optelt wat je verliest op dat oud ding, plus herstellingen, onderhoud etc, dan is lenen echt VEEL goedkoper. Probeer maar 'ns een auto na 'n paar jaar te verkopen met minder dan 5% verlies per jaar... Good luck
    Groot gelijk. Zeker met de huidige formules: vrij laag voorschot, vrij lage maandaflossingen, en op 't einde van de termijn zit je wel met een hoge rest afbetaling, maar dan kan je je wagen ook gewoon bij de dealer achterlaten en een nieuwe afbetalen.

Ideale manier om steeds een vrij nieuwe wagen te hebben. Beter imho dan 10 jaar met een onveilig oud krel rondrijden waar je meer running costs dan iets anders aan hebt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door edge Bekijk Berichten
      afbetaling:0,0 €
      lenen maakt enkel de banken rijker, als ik moet gaan lenen voor een auto wil dat zeggen dat ik hem niet kan betalen dus doe ik dat niet
      Leuke redenering. Je huis ook cash betaald? Want als je moet lenen voor een huis wil dat zeggen dat je het niet kan betalen. Dus dan doe je dat niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
        Leuke redenering. Je huis ook cash betaald? Want als je moet lenen voor een huis wil dat zeggen dat je het niet kan betalen. Dus dan doe je dat niet.
        Kortzichtigheid viert hier inderdaad hoog tij. Sommigen lenen voor hun auto, anderen kopen een tv van 5000€ of gaan 3x per jaar op reis.

Zolang je niet onder budgetbeheer zit, maak je nog steeds zelf je eigen rekening.

Stel dat ik een BMW 1 wil kopen. Die leen je voor een goede 250€ de maand. Als ik dat moet sparen, moet ik aan dat bedrag een 8 jaar sparen...En ondertussen zit je dan ook met een oudere auto die meer zuipt, meer kosten heeft...

Comment

Lenen voor een huis kan je nog aftrekken van de belastingen
          een huis vermindert ook niet in waarde zoals een auto,ik zie het als een investering

Comment

• Lenen of niet lenen is de keuze die iedereen voor zichzelf moet maken natuurlijk.

Ik reed tot voor kort met een firmawagen, waar ik dus ook een deel op belast werd. Door herstructurering enz. enz. nu dus niet meer.

Ik heb bewust de keuze gemaakt een oudere wagen te kopen zonder al te veel prullen eraan en deze dan ook cash te betalen (VW Bora platten diesel). En ja, dit vooral omdat het misschien (afhankelijk van mijn volgende job) maar een voorlopige oplossing is en het ding zeer goedkoop is in taksen en onderhoud. Daarenboven heb ik ook rekening gehouden met de herverkoopbaarheid van het ding.

Ondertussen heb ik al 12000 kilometerkes ermee gebold op een tweetal maanden, zonder onvoorziene kosten. En als ik nu een job zal hebben zonder firmawagen zal ik ook zo lang mogelijk blijven rijden met deze wagen.

Ik heb in het verleden 2 keer een kleine lening genomen op een jonge occasiewagen. Dit waren de duurste wagens dat ik ooit gekocht heb (budget rond 10000 euro) en daarnaast ook de wagens met de meeste technische problemen nadien. Dus de rechtlijnige mening dat een oude auto garant staat voor problemen zou ik niet direct delen.

Comment

een huis vermindert ook niet in waarde zoals een auto,ik zie het als een investering
              Daar gaat het dan ook niet om. Je kan het huis niet cash betalen want je moet lenen, dus dan moet je het maar niet doen. Ik wil enkel uw kortzichtige redenering in the picture zetten.

Comment

Auto toch ook, mss niet voor 100% maar zeker voor 75%

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Moest daar voor lenen, da zou er toch wel iets over zijn, nee?
                  Nogal

Maar een volledig antwoord is een volledig antwoord
                  2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

Daar gaat het dan ook niet om. Je kan het huis niet cash betalen want je moet lenen, dus dan moet je het maar niet doen. Ik wil enkel uw kortzichtige redenering in the picture zetten.
                    Maar de kans dat hij zijn huis tegen een auto pertotale rijdt is wel een héééél pak kleiner dan dat hij zijn auto tegen een huis pertotale rijdt.

Nix kortzichtig aan, enkel verstandige risico beperking. Mijn auto heeft mij 4000 euro gekost en bij gevolg kan ik ook nooit meer dan 4000 euro aan mijn auto verliezen. Das minder dan het waarde verlies op een nieuwe die gewoon uit de garage rijdt én waarvoor ik zou moeten lenen.
                    Ga ik daarom nooit een nieuwe wagen kopen? Zeker niet, maar ik ga pas 30-40.000 euro aan een nieuwe wagen geven, als ik die 40.000 euro "kan missen", zoals ik nu die 4000 euro kan missen.

Bovendien nemen de meesten dan nog eens een omnium op een nieuwe wagen. Je betaaldt dus veel meer voor de wagen, de inschrijvingstaxen zijn hoger, je dient er voor te lenen waardoor je nog eens extra kosten hebt en daarna kost uw verzekering ook nog eens meer...
                    Ni goed bezig...

Weer een kanttekening, is zoals hier aan aangehaald, dat leven voor een wagen wel interessant kan zijn, zeker als bedrijf. Maar dan nog blijft het verstandiger om niet boven uwe stand te leven en dat pas te doen wanneer je ze evengoed zou kunnen leggen.
                    Last edited by Tjeu; 25/11/2009, 13:29.
                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                    Motoren & Tjeurisme

Comment

• Sommigen hier houden er toch een origineel economisch inzicht op na
                      1963 Land Rover Series IIa
                      1994 Mercedes SL320
                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                        Sommigen hier houden er toch een origineel economisch inzicht op na
                        Tis gewoon eenvoudig, een lage kostenstructuur geeft ruimte voor groei aan een onderneming. En dat levert mij geen wind eieren op.
                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                          Maar de kans dat hij zijn huis tegen een auto pertotale rijdt is wel een héééél pak kleiner dan dat hij zijn auto tegen een huis pertotale rijdt.

Nix kortzichtig aan, enkel verstandige risico beperking. Mijn auto heeft mij 4000 euro gekost en bij gevolg kan ik ook nooit meer dan 4000 euro aan mijn auto verliezen. Das minder dan het waarde verlies op een nieuwe die gewoon uit de garage rijdt én waarvoor ik zou moeten lenen.
                          Ga ik daarom nooit een nieuwe wagen kopen? Zeker niet, maar ik ga pas 30-40.000 euro aan een nieuwe wagen geven, als ik die 40.000 euro "kan missen", zoals ik nu die 4000 euro kan missen.

Bovendien nemen de meesten dan nog eens een omnium op een nieuwe wagen. Je betaaldt dus veel meer voor de wagen, de inschrijvingstaxen zijn hoger, je dient er voor te lenen waardoor je nog eens extra kosten hebt en daarna kost uw verzekering ook nog eens meer...
                          Ni goed bezig...

Weer een kanttekening, is zoals hier aan aangehaald, dat leven voor een wagen wel interessant kan zijn, zeker als bedrijf. Maar dan nog blijft het verstandiger om niet boven uwe stand te leven en dat pas te doen wanneer je ze evengoed zou kunnen leggen.
                          1) Op een wagen van 4000€ heb je wsl geen garantie meer. Iemand die leent en om de 3 jaar een nieuwe wagen koopt, heeft, normaal gezien, haast geen onverwachte kosten.
                          2) Daarom is er een omnium verzekering.

Een gemiddeld gezin wat een middenklasse koopt, leeft niet boven zijn stand. Maar jij mag van mijn part 20.000€ cash op tafel leggen om je wagen te kopen. Je moet dan wel eerst 10 jaar in een oud ding rond rijden met alle risico's van dien.

Met de huidige formules door de constructeurs zelf aangeboden, mét een omnium, heb je de ideale manier om altijd met een nieuwe auto rond te rijden als je dat wil, en dan moet je je van de verkoop niets aantrekken.

En ik niet veel van economie, maar ook als bedrijf moet je naar mijn mening DURVEN investeren, ook in rollend materieel. En wat leggen?
                          Om maar een onnozel voorbeeld te geven: veel succes als je een taxi bedrijf opstart met een VW Jetta. Dan leen ik dan liever voor een moderne wagen. Voor veel bedrijven is hun wagen of bestelwagen het visitekaartje.
                          Last edited by ; 25/11/2009, 14:31.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                            Nix kortzichtig aan, enkel verstandige risico beperking.
                            Hoe hij zijn mening uit blijft het nog steeds kortzichtig.

Comment

• Er is om te beginnen al een groot verschil in mogelijke beweegredenen tussen professionelen en particulieren. De eerste zijn meestal rationele (fiscaal, toekomstige investeringen etc), de tweede emotionele (ik wil eigenaar zijn, ik heb lang gespaard, etc).

Als particulier zou ik zeker lenen. Waarom je geld daar in één keer smijten en opnieuw beginnen sparen? Samengestelde intrest weg. We gaan er wel van uit dat je een bedrag staan hebt wat rendeert tov je lening. Creditrente <-> debetrente. Een grote lening aangaan voor een product met een sterke waardevermindering zonder dat geld staan te hebben is zot. De idee van 'velen rijden met een dikke bak, maar hij is nog van de bank, maar de mijne is afbetaald en van mij' is toch wel kortzichtig. Who cares. Ik wil gerust de rest van m'n leven met een Porsche rijden zonder dat die 100% van mij is.

Als zeflstandige liggen de kaarten anders. Spreiden (leasen, renten of lenen) zorgt ervoor dat je werkingsmiddelen beschikbaar blijven, je weet precies hoeveel het kost (niet meer en niet min), en je kan het restwaarderisico beheren (en je zelfs de moeite van herverkopen besparen). Natuurlijk betaal je dan meer. Zelf lease ik voor auto's. Voor de 330 zal ik uiteindlijk € 9k meer betalen dan handje contantje, maar de voordelen zijn mij groter. Ook heb ik een aanbetaling gedaan van € 10k (= eenmalige kost in zelfde boekjaar, interessant), de rest in maandelijkse termijnen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
                                1) Op een wagen van 4000€ heb je wsl geen garantie meer. Iemand die leent en om de 3 jaar een nieuwe wagen koopt, heeft, normaal gezien, haast geen onverwachte kosten.
                                2) Daarom is er een omnium verzekering.

Een gemiddeld gezin wat een middenklasse koopt, leeft niet boven zijn stand. Maar jij mag van mijn part 20.000€ cash op tafel leggen om je wagen te kopen. Je moet dan wel eerst 10 jaar in een oud ding rond rijden met alle risico's van dien.

Met de huidige formules door de constructeurs zelf aangeboden, mét een omnium, heb je de ideale manier om altijd met een nieuwe auto rond te rijden als je dat wil, en dan moet je je van de verkoop niets aantrekken.

En ik niet veel van economie, maar ook als bedrijf moet je naar mijn mening DURVEN investeren, ook in rollend materieel. En wat leggen?
                                Om maar een onnozel voorbeeld te geven: veel succes als je een taxi bedrijf opstart met een VW Jetta. Dan leen ik dan liever voor een moderne wagen. Voor veel bedrijven is hun wagen of bestelwagen het visitekaartje.
                                Om de 3 jaar een wagen kopen met lening aan 20k per wagen =/= om de 3 jaar een wagen kopen zonder lening aan 4k per wagen... Ik begrijp waar je heen wil, maar je vergelijking gaat hier helaas niet op.

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                Hoe hij zijn mening uit blijft het nog steeds kortzichtig.
                                Zij die bewust en consequent lenen voor een wagen hebben daar goede redenen voor, zij die dat niet doen even goed. Beide systemen hebben voor- en nadelen. Lenen is evengoed kortzichtig als dat niet doen
                                Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oei, ik zit hier blijkbaar op het "boekhouders-forum"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                                    Oei, ik zit hier blijkbaar op het "boekhouders-forum"
                                    Geld verdienen is inkomsten EN uitgaven in de gaten houden hé.

Comment

• BTW, vraagje tussendoor: wat is doorgaans de rente voor een autolening?
                                      Die letzten Worte ...
                                      ... eines Diesel-Fahrers:
                                      "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                      W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                      W201 BENZIN

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                        Geld verdienen is inkomsten EN uitgaven in de gaten houden hé.
                                        Natuurlijk !

Bij mij zijn het vooral uitgaven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                          Zij die bewust en consequent lenen voor een wagen hebben daar goede redenen voor, zij die dat niet doen even goed. Beide systemen hebben voor- en nadelen. Lenen is evengoed kortzichtig als dat niet doen
                                          Het gaat mij niet om het feit of al dan niet lenen kortzichtig is. Ik vind zijn mening gewoon kortzichtig.

Comment

Working...
                                          X