Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel betaal jij af per maand voor uw bakske.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
    Ja, het is inderdaad een beetje een zware veronderstelling. De oudere generaties hebben uiteindelijk inderdaad nog heel veel geld. Als je dan hoort dat er nog nooit zoveel geld op spaarboekjes heeft
    gestaan...

Maar toch. Mooie auto op de oprit, mooi huis, mooie tuin en dan ga je binnen...Enkele barkrukken en een aftandse tafel of meubelen. Of geen meubelen. Jaren aan een stuk. Het bestaat meer dan je denkt.

I know nothing
    Die auto's zijn dan ook heel vaak eigendom van de werkgever Onze oprit zou er heel anders uitzien mochten we geen wagen opgedrongen krijgen van onze werkgevers En in mijn huis steek ik met plezier al meer dan 2 jaar lang bijna al mijn vrije tijd

Je kan niet iemand beoordelen op gewoon een waarneming, iedereen maakt zijn keuzes ... Ik heb vrienden die voor een andere job kozen en veel meer vrije tijd hebben en die anders invullen, naar de buitenwereld toe hebben ze misschien minder, maar dat is puur materieel ...
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten

Je kan niet iemand beoordelen op gewoon een waarneming, iedereen maakt zijn keuzes ... Ik heb vrienden die voor een andere job kozen en veel meer vrije tijd hebben en die anders invullen, naar de buitenwereld toe hebben ze misschien minder, maar dat is puur materieel ...
      Natuurlijk is dat iedereen zijn keuze.

Ik zou ook soms een dag per week willen thuisblijven om mijn dochter nog meer te kunnen zien
      en het huishouden wat te doen. Da's inderdaad ook een keuze. Waardoor ik materieel zou moeten
      inbinden, maar waardoor mijn persoonlijk geluk zou toenemen.

Maar wat ik met mijn punt vooral bedoel is, dat je kan de "schijn" geven dat je veel geld hebt en daar ver in gaan,
      terwijl je jezelf en je basisbehoeften benadeelt.

Doktersrekeningen van je kinderen niet kunnen betalen, terwijl je anders
      de grote "jan" uithangt. Om maar een voorbeeld te geven.

En ja, da's nog altijd elke mens zijn eigen keuze ! Daar geef ik je gelijk in.

Elk zijn eigen normen en waarden op dat vlak. Wat niet wegneemt dat we er onze mening
      mogen over hebben.

Moest ik in mijn job iedereen gaan beoordelen, zou het maar triestig zijn
      Last edited by ; 26/11/2009, 13:16.

Comment

• Om een kort antwoord te geven op de titel: niets.

Comment

• cash betaald

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            ... hebben ze misschien minder, maar dat is puur materieel ...

Mooi gezegd!

Mensen denken soms dat ze pas iemand zijn als ze iets hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
              Nix kortzichtig aan, enkel verstandige risico beperking.
              Voor wie iets van risicoanalyse kent: Je vergeet hier toch 3 andere mogelijkheden van risicobehandeling:

* Risicoacceptatie
              * Risicoöverdracht
              * Risicovermijding

Sorry... I do this for a living
              ----------------------------------------------------------------------------------
              2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
              2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
              Pictures here: BMW 7 Series
              1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
              Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
              It's like being in command of the Battlestar Galactica:
              It might need half a starsystem to turn around,
              but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
              Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• alles cash aan auto's,

auto op lening zijn voordelen? tjah ieder zijn mening (wel leningen bij de bank e, van de leningen bij ouders, dat heeft heel veel voordelen )

grtjs

Comment

• sommige cash ,sommige leasing,sommige financiering

wagenpark: mercedes ML,BMW E92 320D,OPELvivaro combi,fiat doblo cargo 2x,
                  Lotus elise,citroen jumper
                  ik ben geen twijfelaar
                  allez ik denk dat toch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                    Voor wie iets van risicoanalyse kent: Je vergeet hier toch 3 andere mogelijkheden van risicobehandeling:

* Risicoacceptatie
                    * Risicoöverdracht
                    * Risicovermijding

Sorry... I do this for a living
                    Wat doe je dan precies? Ik zit heelder dagen met mijn kop in COSO ERM...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beverkeizer Bekijk Berichten
                      Wat doe je dan precies? Ik zit heelder dagen met mijn kop in COSO ERM...
                      IRM policies, ISMS opzetten, ISRA's, dat soort leuks, hangt er van af wat de klant nodig heeft... Voor wie werk jij? (ev. PM)
                      ----------------------------------------------------------------------------------
                      2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                      2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                      Pictures here: BMW 7 Series
                      1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                      Pictures here: Diablo

It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                      It might need half a starsystem to turn around,
                      but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                      Cylons have respect for it...

Comment

• deze bmw heb k zo betaald maar k heb ook al geleend voor n auto(wel niet meer als 400 euro per maand en max 3 jaar).
                        er zijn wel maar 2 dingen waar k voor zou lenen,n huis en n auto
                        2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davyke78 Bekijk Berichten
                          er zijn wel maar 2 dingen waar k voor zou lenen,n huis en n auto
                          Niet voor een vrouw?

Dat schrijft iets minder snel af dan een auto hoor!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Niet voor een vrouw?

Dat schrijft iets minder snel af dan een auto hoor!
                            Maar dan kom je wel niet toe met die max. 400 euro per maand

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames
                              Wat een prachtig woord. Risicoöverdracht

Dat is gelijk de vaas van mama kapot doen, en daarna naar uw zusje wijzen
                              Als je niet meer bij mama woont is het het volgende:

De vaas van je mama kapot doen, en daarna de factuur doorsturen naar uw familiale verzekering :-)

Om op je andere punt in te gaan: als er 2 mensen fulltime werken aan 1500 netto is dat gezamenlijk 3000 euro.
                              Als die mensen niet boven hun stand leven (huis <900 per maand, 1 auto) dan is dat ruim voldoende om van te leven
                              Leven dus he, geen 'groot genieten'.

Comment

• Tot als ze ook 2-3 kinderen hebben. En als ze elk een auto nodig hebben om te gaan werken. En ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                  Tot als ze ook 2-3 kinderen hebben. En als ze elk een auto nodig hebben om te gaan werken. En ..
                                  2-3 kinderen ( zeker bij 3 ) ben je automatisch al wat minder afgehouden van uw loon + kindergeld loopt ook al op en in uw belastingen doe je ook al serieus wat voordeel hoor .

Zelfde functie in dezelfde fabriek :

Werknemer 1 geen kinderen 1500€
                                  Werknemer 2 wel kinderen ( 3st ) 1800€ + minimum 300€ kindergeld .
                                  Oke die 3 kids kosten u ook wat geld maar de liefde voor hun ouders maakt alles goed
                                  En dan spreek ik nog niet over belastingvoordeel want zij maar zeker dat wernemer 2 al een mooi sommetje terug trekt hoor van de belastingen .
                                  En als de kinderen + 18j of ouder zijn en ze gaan werken kunnen ze hun auto zelf kopen hoor ( hier gaat dit toch zo zijn )

Comment

Tot als ze ook 2-3 kinderen hebben. En als ze elk een auto nodig hebben om te gaan werken. En ..
                                    Elk een auto nodig hebben voor te gaan werken is een keuze. Je kunt ook dichtbij één van de twee werkgevers gaan wonen of gericht een job hierop uitkiezen.

Daarnaast: iemand met een bescheiden inkomen betaalt enkele euro's kinderopvang per dag, ik betaal 29 euro per dag.

We leven allemaal bijzonder luxe en zijn dat gaan zien als een minimum vereiste. Maar dat is natuurlijk niet het geval.

Comment

• Nog een voorbeeldje :

Mijn beste vriendin verdiende vroeger 1150€ per/maand + 240€ kindergeld : 1390€ .
                                      Nu is ze alleen , verdient 1400€ p/maand + 240€ kindergeld + 300€ onderhoudsgeld .
                                      Totaal 1940€ .
                                      + ze krijgt nu elk jaar terug van de belastingen , iets wat ze vroeger niet had .
                                      Ze overweegt om een andere auto te kopen met lening want nu heeft ze ( haar eigen woorden ) veel meer over dan vroeger .
                                      Kids eten warm in school en de andere kosten worden gedeeld met de vader van de kids .

Zelfde werkgever / zelfde brutoloon .

Alhoewel dit eigenlijk niet meer over afbetalen gaat van een auto , maar ik wilde gewoon op de post van Caoimhin reageren , die vertelde dat eens je kids het bijna onmogelijk zou zijn om een auto te financieren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                        Alhoewel dit eigenlijk niet meer over afbetalen gaat van een auto , maar ik wilde gewoon op de post van Caoimhin reageren , die vertelde dat eens je kids het bijna onmogelijk zou zijn om een auto te financieren
                                        Dat heb ik nergens gezegd hé toerke Het ging om de combinatie van meer kinderen, 2 auto's nodig hebben, .. Dat het dan gewoon veel moeilijker is. Al valt het ook te zien hoeveel je je kinderen wil verwennen, kunnen ze elkaars kleren overdragen of niet, .. Hoe je het draait of keert, een kind kost je meer dan dat het je opbrengt

Comment

Dat heb ik nergens gezegd hé toerke Het ging om de combinatie van meer kinderen, 2 auto's nodig hebben, .. Dat het dan gewoon veel moeilijker is. Al valt het ook te zien hoeveel je je kinderen wil verwennen, kunnen ze elkaars kleren overdragen of niet, .. Hoe je het draait of keert, een kind kost je meer dan dat het je opbrengt
                                          En toch ben ik van het principe dat eens ze een auto nodig hebben voor naar hun werk te gaan , ze er maar zelf voor moeten werken .
                                          Studenten met een auto vind ik niet kunnen sorry

Mijn zoon wil de kleren niet dragen van mijn dochter

Comment

Working...
                                          X