Ik heb het gevoel dat héél wat mensen die hier posten jaloers zijn op het succes/hard werken van anderen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hoeveel betaal jij af per maand voor uw bakske.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenInderdaad, de auto kost minder dan op kot gaan voor mij.
Comment
-
Ben bijna vier jaar geleden eens gaan lenen voor m'n Golf Variant. Betaal daar nu een 370 euro per maand voor af. Niet dat ik het geld niet had destijds, maar ik had gewoon geen goesting om mijn spaarrekening te zien zakken. Het gaf / geeft gewoon een beter gevoel.
De lening is ondertussen bijna afbetaald. Ik moet toegeven dat ik blij zal zijn als het achter de rug is. Ik kon het maandelijkse bedrag redelijk goed missen maar met 370 euro extra inkomsten kan je al eens iets anders doen hé
Of ik in de toekomst opnieuw ga lenen voor een auto?
Vraagteken.
Wss niet meteen omdat ik occasie ga kopen voor de volgende
Comment
-
iedereen doet daar toch gewoon mee wat hij zelf wil...
hier opt werk is iemand die 20k/maand verdient en die rijdt in simpele saxo (1.5d) rond. en jawel, die heeft hij op afbetaling gekocht op 3jaar. omdat hij die lening dan kan inbrengen in zijn belastingen. zijn vrouw rijdt met skoda fabia, ook op afbetaling
wel grappig: de mensen "onder hem", rijden allen met porsche, s8, range, ml of x5 :-)
kwil dus maar zeggen: het feit dat je een lening neemt is imo puur persoonlijk en heeft nougaballen te maken met het feit of je al dan niet het geld contant hebt voor die wagen
en derbij, iedereen doet maar waar hij zin in heeft e. live and let die
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenAlles in z'n context zien. Ik rij ook met de auto van m'n ouders naar school. Trein heb ik 1,5 jaar gedaan en dan kreeg ik een slechte treinverbinding. Sindsdien ga ik met de auto naar school, en mijn ouders vinden niet dat ik mijn vervoer naar school moet betalen. Ik stoef geenszins met m'n ouders hun auto of doe ook niet stoer daarmee. Ik gebruik hem gewoon om van A naar B te gaan, zonder show. Niet te rap conclusies trekken en veralgemenen.Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Mijn eerste 'auto' was een wrak dat 2 maanden overleefd heeft. Nu staat hij hier in het tuinhuis en is z'n kleur roest geworden in plaats van het originele groen. Het is wel ideaal om mee in de weide te raggen.
Daarna ben ik gaan werken en had ik een bedrijfswagen dus daar hoefde ik evenmin iets af te betalen. Ik heb nog nooit afbetaald aan een wagen maar, zoals je kan lezen, wel mooie opportuniteiten gekregen van thuis uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk BerichtenWist ik dus niet.
Dank voor de uitleg.
Om zeker te zijn: Ik wil geen Firebird
maar laat je er niet door afleiden, you know you want 1
Comment
-
btw , wist je dat apu van de simpsons een 79 firebird bezit
en homer koopt op een gegeven moment 68 firebird
( betsy , ex wagen van snake )
Last edited by Timmie; 02/12/2009, 22:58.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk BerichtenHet moet een generatie-ding zijn, maar ik heb een hekel aan Simpsons en South Park en consoorten.
Sorry
Ik vind dat anders allemaal geweldig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Boogie_Boy Bekijk Berichteniedereen doet daar toch gewoon mee wat hij zelf wil...
hier opt werk is iemand die 20k/maand verdient en die rijdt in simpele saxo (1.5d) rond. en jawel, die heeft hij op afbetaling gekocht op 3jaar. omdat hij die lening dan kan inbrengen in zijn belastingen. zijn vrouw rijdt met skoda fabia, ook op afbetaling
wel grappig: de mensen "onder hem", rijden allen met porsche, s8, range, ml of x5 :-)
kwil dus maar zeggen: het feit dat je een lening neemt is imo puur persoonlijk en heeft nougaballen te maken met het feit of je al dan niet het geld contant hebt voor die wagen
en derbij, iedereen doet maar waar hij zin in heeft e. live and let die
grtjs
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk BerichtenHet moet een generatie-ding zijn, maar ik heb een hekel aan Simpsons en South Park en consoorten.
SorryOorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Mijn eerste wagen was zodanig goedkoop dat in hem bijna cash kon betalen.
Voor de daaropvolgende kar (wij hadden net een gezin gesticht) zijn we gaan lenen, ongeveer de helft. De afbetaling lukte perfect maar ik heb er mij nooit echt goed bij gevoeld. Een wagen zijn waarde is ten eerste degressief en ten tweede bezorgt het feit dat je dagelijk je kar in de prak kan rijden mij geen goed gevoel. Met wat tegenslag kan je zo nog enkele jaren moeten afbetalen voor een kar die je niet meer hebt en das jammer.
Sindsdien hebben we 't niet meer gedaan. We sparen en kopen pas als we 't geld bij mekaar hebben. Daardoor rijden we ondertussen al bijna 20 jaar lang met occasiewagens.
Akkoord, het geld blijft niet op je rekening staan of je kan 't niet beleggen als je 't allemaal uitgeeft maar ik voel mij niet lekker 4 jaar aan een stuk 400 euro af te betalen voor iets dat enkel 'ouder' en dus 'minder waard' wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenMijn eerste wagen was zodanig goedkoop dat in hem bijna cash kon betalen.
Voor de daaropvolgende kar (wij hadden net een gezin gesticht) zijn we gaan lenen, ongeveer de helft. De afbetaling lukte perfect maar ik heb er mij nooit echt goed bij gevoeld. Een wagen zijn waarde is ten eerste degressief en ten tweede bezorgt het feit dat je dagelijk je kar in de prak kan rijden mij geen goed gevoel. Met wat tegenslag kan je zo nog enkele jaren moeten afbetalen voor een kar die je niet meer hebt en das jammer.
Sindsdien hebben we 't niet meer gedaan. We sparen en kopen pas als we 't geld bij mekaar hebben. Daardoor rijden we ondertussen al bijna 20 jaar lang met occasiewagens.
Akkoord, het geld blijft niet op je rekening staan of je kan 't niet beleggen als je 't allemaal uitgeeft maar ik voel mij niet lekker 4 jaar aan een stuk 400 euro af te betalen voor iets dat enkel 'ouder' en dus 'minder waard' wordt.
grtjs
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenM ten tweede bezorgt het feit dat je dagelijk je kar in de prak kan rijden mij geen goed gevoel. Met wat tegenslag kan je zo nog enkele jaren moeten afbetalen voor een kar die je niet meer hebt en das jammer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenVoor de daaropvolgende kar (wij hadden net een gezin gesticht) zijn we gaan lenen, ongeveer de helft. De afbetaling lukte perfect maar ik heb er mij nooit echt goed bij gevoeld. Een wagen zijn waarde is ten eerste degressief en ten tweede bezorgt het feit dat je dagelijk je kar in de prak kan rijden mij geen goed gevoel. Met wat tegenslag kan je zo nog enkele jaren moeten afbetalen voor een kar die je niet meer hebt en das jammer.
maar ik voel mij niet lekker 4 jaar aan een stuk 400 euro af te betalen voor iets dat enkel 'ouder' en dus 'minder waard' wordt.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk BerichtenOmnium?Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenO M N I U M
Ik weet het, economisch/fiscaal gezien ben ik misschien totaal verkeerd. En waarschijnlijk zijn hier mensen op 't forum die dankzij hun lening al met veel dikkere bakken gereden hebben dan ikzelf.
Maar dan nog, ik betaal liever maandelijks 400 euro extra af voor vastgoed dan voor rollend materieel. 't Is een gevoel zeg maar.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenMaar dan nog, ik betaal liever maandelijks 400 euro extra af voor vastgoed dan voor rollend materieel. 't Is een gevoel zeg maar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenAlles in z'n context zien. Ik rij ook met de auto van m'n ouders naar school. Trein heb ik 1,5 jaar gedaan en dan kreeg ik een slechte treinverbinding. Sindsdien ga ik met de auto naar school, en mijn ouders vinden niet dat ik mijn vervoer naar school moet betalen. Ik stoef geenszins met m'n ouders hun auto of doe ook niet stoer daarmee. Ik gebruik hem gewoon om van A naar B te gaan, zonder show. Niet te rap conclusies trekken en veralgemenen.
Het is altijd leuk om de wagen van je ouders te lenen/gebruiken (zeker als het over duurder materiaal gaat), maar ergens komt het toch anders over...(of dit jaloersheid is...dat weet ik niet..)
Maarja, als je de keuze/kans hebt, waarom ook niet
Comment
Comment