Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel betaal jij af per maand voor uw bakske.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
    Maar als het geld er wel is ?
    Bv je hebt een spaarboekje van 25.000€ en je wil een auto kopen van 25.000€ .
    Dan kun je toch gerust een lening afsluiten voor bv de helft van dat bedrag en de andere helft wel van uw spaarboek .
    IK zou me wel niet op nul zetten voor een auto , dat zeker niet
    Dan wil je een wagen kopen die niet voor je budget bestemd is hè...Op nul zetten is idd geen goed plan. Ik ken iemand die zei dat hij minstens nog 3x zoveel op zijn rekening wou hebben staan dan dat een wagen hem kostte...

Ach ieder zijn idee. Het luik zelfstandigen daar spreek ik niet over, boekhoudkundig is dat een heel ander verhaal.

Oorspronkelijk geplaatst door Heksje Bekijk Berichten
    je moet wel iets van centen hebben natuurlijk... Als je pas afgestudeerd bent, en je hebt een auto nodig om naar je werk te geraken, dan zit er bijna niets anders op dan te lenen.

ik heb het geluk gehad dat mijn ouders een deel van mijn (nieuwe) ford fiësta betaald hebben, dat ik al iets gespaard had, en dat ik het resterende bedrag bij mijn ouders kon lenen.

Ik reken er wel op dat ik 10 jaar met die auto zal blijven rijden, dus dan vind ik het niet zo erg dat hij veel gekost heeft in vergelijking met wat ik had aan spaargeld.

Ik kan niet geloven dat veel pas afgestudeerden een auto kunnen kopen zonder hulp van de ouders of zonder te lenen.
    En zo gaat het bij velen veronderstel ik. Een duwtje in de rug van de ouders om dat eerste karretje te bekostigen...
    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Lijkt me redelijk zinloos om onderling te gaan vergelijken.
      Iedereen zijn privé en professionele situatie is anders.

Als je eens kijkt naar wat er allemaal te koop staat, dan kan ik me niet van de indruk ontdoen dat er zich de voorbije jaren een aantal serieus vergaloppeerd hebben in hun leningen (auto/huis/plasma tv etc...) en nu de tering naar de nering moeten zetten.
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
        BX GTi cash betaald.
        Moest daar voor lenen, da zou er toch wel iets over zijn, nee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Moest daar voor lenen, da zou er toch wel iets over zijn, nee?
          Dossierkosten duurder dan d'n otto zelf
          ----------------------------------------------------------------------------------
          2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
          2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
          Pictures here: BMW 7 Series
          1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
          Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
          It's like being in command of the Battlestar Galactica:
          It might need half a starsystem to turn around,
          but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
          Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• Meeste wagens in het verleden gefinancierd met bedragen van 250 euro/maand (renault Kangoo) tot 1.000 euro per maand (ML).
            Momenteel voor de S een financiering van 544 euro/maand en aan het twijfelen voor een bijkomende wagen met een lening rond de 400-500 euro/maand. Moet wel zeggen dat de vrouw zelfstandig is maar was dat niet het geval dan zou ik er ook geen enkel probleem mee hebben om te lenen voor een wagen.

Velen zeggen alleen te zullen lenen voor een huis (wat hun goed recht is)maar zetten dan wel een huis waarbij 1 loon opgaat naar de afbetaling ervan. Ben je dan goed bezig? Als er nu iets moest gebeuren dan moeten we in het slechtste geval de auto('s) verkopen, bij velen anderen staat er dan een bordje vanvoor op het gras.

Comment

• Daar ik nogal redelijk snel van auto verander zou het dom zijn al men auto's cash aan te kopen. Eerste jaren verlies je toch het meeste op de wagens. Normaal gezien wissel ik zeker om de 2 a 3 jaar van wagen. Daarom neem ik bij BMW bijna altijd een financiele renting op men zaak. Momenteel bij bmw financial services de MINI lopen voor 340 euro p/maand en de M5 1395 euro p/ maand. Op aanraden van de boekhouder leen ik alles wat mogelijk is en betaal ik bijna niets cash. Nieuwe koeltoog, friteuse enz... leasen of lenen.
              2014 Bmw 118d Estorill //M
              2000 Bmw 320d
              2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
              2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
              https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
              Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
              http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
              Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragon Bekijk Berichten
                Op aanraden van de boekhouder leen ik alles wat mogelijk is en betaal ik bijna niets cash. Nieuwe koeltoog, friteuse enz... leasen of lenen.
                Groot gelijk. Klinkt zoals de mijne. Alleen ben ik niks met diene koeltoog en die friteuse, en nu zit ik ermee

Comment

• Mijn eerste auto heb ik gekregen toen ik 18 jaar was. Mijn ouders hadden een nieuwe gekocht en kregen voor hun oude nog 40 000 fr ofzo. Dus heb ik die gekregen. Heb daar een jaar mee rondgereden en dan verkocht aan een handelaar voor 35 000 fr.

Daarna een auto van 180 000 fr gekocht. Was wel een heel stuk meer waard en deze verkocht na twee jaar voor 240 000 fr. Had hem overgekocht van een familielid en die wou mij een plezier doen. Vandaar de lage aankoopprijs.

Toen heb ik mijn Golf IV gekocht voor 12500 euro. De wagen had toen 60 000 km. Daar rij ik tot op vandaag nog mee en heeft intussen 190 000 km. Maar als alles goed blijft gaan is deze in de nabije toekomst verkocht voor 5500 euro.

Het plan is om nu een 120d te kopen met ongeveer 90 000 km op de klok voor ongeveer 12 500 euro. Dat maakt een 7500 euro opleggen. Dit zal zonder lening gedaan worden.
                  Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

Groot gelijk. Klinkt zoals de mijne. Alleen ben ik niks met diene koeltoog en die friteuse, en nu zit ik ermee
                    kalf
                    1963 Land Rover Series IIa
                    1994 Mercedes SL320
                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Tip: misschien ff bellen met dragon?

Comment

• Als zelfstandige gehoorzaam ik ook wel mijn boekhouder en leen dus telkens voor de wagen.

Degene die enkel willen lenen voor een huis is hun goed recht, maar ik kom veel mensen tegen die daar naar mijn mening vrij diep voor gaan. En dat vind ik veel beangstigender.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                          Degene die enkel willen lenen voor een huis is hun goed recht, maar ik kom veel mensen tegen die daar naar mijn mening vrij diep voor gaan. En dat vind ik veel beangstigender.
                          een huis daalt ook niet in waarde zoals een auto hé
                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                            Meeste wagens in het verleden gefinancierd met bedragen van 250 euro/maand (renault Kangoo) tot 1.000 euro per maand (ML).
                            Momenteel voor de S een financiering van 544 euro/maand en aan het twijfelen voor een bijkomende wagen met een lening rond de 400-500 euro/maand. Moet wel zeggen dat de vrouw zelfstandig is maar was dat niet het geval dan zou ik er ook geen enkel probleem mee hebben om te lenen voor een wagen.

Velen zeggen alleen te zullen lenen voor een huis (wat hun goed recht is)maar zetten dan wel een huis waarbij 1 loon opgaat naar de afbetaling ervan. Ben je dan goed bezig? Als er nu iets moest gebeuren dan moeten we in het slechtste geval de auto('s) verkopen, bij velen anderen staat er dan een bordje vanvoor op het gras.
                            Dus mensen die lenen voor een auto lenen dan nooit voor een huis, ofwat?

Als er het ergste gebeurd en je leent, zit de rest zowiezo met de schulden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                              een huis daalt ook niet in waarde zoals een auto hé
                              Integendeel, dat brengt op

En voor een wagen heb je op het einde van de lening ook de volle pot voor betaald. Wrslk nog meer zelfs...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                                En daar heb je op het einde van de lening ook de volle pot voor betaald. Wrslk nog meer zelfs...
                                tzijn dan ook zot hoge bedragen hé

neem es een hypotheek van 20 jaar op een Ferrari Enzo en weet het mij te zeggen
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Voor men eerste wagen heb ik 5000 euro geleend bij men ouders en op 9 maand terugbetaald. Das dus een 555,555555 euro per maand

De rest heb ik onmiddelijk betaald.
                                  My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

100% zeker weet je dat eigenlijk niet ^^

Comment

Dat had je gedacht.
                                      De voorbije 10 jaar waren echt uitzonderlijk.
                                      Prijzen zijn nu zelfs overal aan het dalen.
                                      En een huis kost ook veel aan onderhoud op langere termijn.
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

Comment

• Peugeot 106 volledig zelf cash betaald
                                        BMW 318TDS volledig cash betaald

Hoewel ik voor de BMW beter op 2 jaar had geleend (zaten net met de verbouwing dus extra cash was wel goed meegenomen).

Nuja, alles is goed verlopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                          100% zeker weet je dat eigenlijk niet ^^
                                          Ik wel

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                          Dat had je gedacht.
                                          De voorbije 10 jaar waren echt uitzonderlijk.
                                          Prijzen zijn nu zelfs overal aan het dalen.
                                          En een huis kost ook veel aan onderhoud op langere termijn.
                                          Hangt er dan ook van af welk krot je koopt he Trouwens zet in een krot wat nieuwe gyprocwandjes, nieuwe badkamer en keukentje en uw krot is op slag een pak meer waard

Prijzen zijn al lang terug gestagneerd. Appartementen hebben het wat minder gedaan ja...

Tzal in iedere geval niet zoveel waarde verliezen als een nieuwe wagen

Comment

Working...
                                          X