Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel betaal jij af per maand voor uw bakske.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dragon Bekijk Berichten
    Daar ik nogal redelijk snel van auto verander zou het dom zijn al men auto's cash aan te kopen. Eerste jaren verlies je toch het meeste op de wagens. Normaal gezien wissel ik zeker om de 2 a 3 jaar van wagen. Daarom neem ik bij BMW bijna altijd een financiele renting op men zaak. Momenteel bij bmw financial services de MINI lopen voor 340 euro p/maand en de M5 1395 euro p/ maand. Op aanraden van de boekhouder leen ik alles wat mogelijk is en betaal ik bijna niets cash. Nieuwe koeltoog, friteuse enz... leasen of lenen.
    Amai

Daar moeten veel patatten voor gebakken worden dan! Daar verschiet ik nu echt van...

Ik gun het u zeker he, daar niet van!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
      Dus mensen die lenen voor een auto lenen dan nooit voor een huis, ofwat?

Als er het ergste gebeurd en je leent, zit de rest zowiezo met de schulden...
      Laat ons eens een topic openen van hoeveel leen ik voor mijn huis, ik denk dat je ogen gaat opentrekken en dat je heel wat andere (lees hogere) bedragen zal zien passeren als maandelijkse last.

In mijn geval is de financiering van mijn huis nog redelijk (minder dan 750 euro/maand op 20 jaar en niets gekregen van de ouders) waardoor wij nog budget hebben om te lenen voor een wagen. Gebeurt er nu morgen iets (job kwijt of dergelijke) waardoor we bv zouden terugvallen op 1 loon dan kunnen we perfect ons huis behouden. De wagen zouden we moeten verkopen maar die waarde zal normaal de openstaande lening kunnen terugbetalen.
      Velen die een lening hebben voor een woning zullen in dergelijke gevallen wel in de problemen kunnen komen.

Comment

• Het perverse is dat als dragon niet die leasing heeft en dat geld gaat sparen, de fiscus vrolijk zijn percentje van dat spaargeld afpakt. Wil dragon met dat geld privé iets gaan doen, neemt de fiscus nog mee raf. In weze rij je als zelfstandige dus zowiezo de helft "gratis": als je het zelf niet uitgeeft, komt de fiscus het wel afpakken.

Comment

Integendeel, dat brengt op

En voor een wagen heb je op het einde van de lening ook de volle pot voor betaald. Wrslk nog meer zelfs...
          Koop vandaag maar eens grond en laat er een huis op zetten. Binnen 5 jaar verkoop je dat terug. Ik wil eens zien hoeveel dat opgebracht heeft.
          Idem voor datzelfde huis binnen 20 of 30 jaar. Je zal er van verschieten wat dat huis je over die jaren heen gekost heeft aan KI, verzekering, onderhoud, ... .

Comment

• ... Maar je hebt wel een dak boven uw hoofd...

Alhoewel...

You can sleep in your car, but you can't race your house...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              You can sleep in your car, but you can't race your house...
              En in uw geval heeft dat zelfs een veranda die ge kunt openzetten als t goei weer is

Comment

• Probleem met leningen (voor wat dan ook) is dat velen zich op het moment van afsluiten baseren op hun huidige inkomsten en geen of onvoldoende rekening houden met eventuele tegenslagen (ziekte, ontslag,...).

Dus kom je voor x jaren vast te zitten met een zeker gelduitstroom naar leningen maar een onzekere instroom.
                Als die verhouding scheef komt te zitten ben je (en gezinsleden) de pineut
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

Comment

Ik wel
                  Kan je nooit zeker zijn. Er kunnen externe factoren bijkomen die er voor zorgen dat de buurt minder aantrekkelijk wordt waardoor de waarde van de huizen daar dalen. En dat kan vanalles zijn. Echt zeker ben je nooit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                    Probleem met leningen (voor wat dan ook) is dat velen zich op het moment van afsluiten baseren op hun huidige inkomsten en geen of onvoldoende rekening houden met eventuele tegenslagen (ziekte, ontslag,...).

Dus kom je voor x jaren vast te zitten met een zeker gelduitstroom naar leningen maar een onzekere instroom.
                    Als die verhouding scheef komt te zitten ben je (en gezinsleden) de pineut
                    Voor een huis kan je de dag van vandaag praktisch niet anders. Als je alle mogelijke tegenslagen wil incalculeren voor je gaat lenen dan ga je maar een heel klein bedrag kunnen lenen, en veel huis zal je dan niet hebben. Ik vind wel dat sommige mensen sowieso te weinig rekening houden als ze lenen, met bv. kinderen die ze willen en waarvan ze de extra kost niet mee incalculeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                      Kan je nooit zeker zijn. Er kunnen externe factoren bijkomen die er voor zorgen dat de buurt minder aantrekkelijk wordt waardoor de waarde van de huizen daar dalen. En dat kan vanalles zijn. Echt zeker ben je nooit
                      Genre, het leuke uitzicht op de velden achter je wordt bruusk verstoord als het gewest ineens beslist van dat veld op te kopen en er een nieuw afvalverwerkingsbedrijf te zetten, aka een stort

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                        Voor een huis kan je de dag van vandaag praktisch niet anders. Als je alle mogelijke tegenslagen wil incalculeren voor je gaat lenen dan ga je maar een heel klein bedrag kunnen lenen, en veel huis zal je dan niet hebben.
                        en dan kan je ook zeggen dat lenen voor een huis gewoon gevaarlijk is en dat je beter kan huren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                          Laat ons eens een topic openen van hoeveel leen ik voor mijn huis, ik denk dat je ogen gaat opentrekken en dat je heel wat andere (lees hogere) bedragen zal zien passeren als maandelijkse last.

In mijn geval is de financiering van mijn huis nog redelijk (minder dan 750 euro/maand op 20 jaar en niets gekregen van de ouders) waardoor wij nog budget hebben om te lenen voor een wagen. Gebeurt er nu morgen iets (job kwijt of dergelijke) waardoor we bv zouden terugvallen op 1 loon dan kunnen we perfect ons huis behouden. De wagen zouden we moeten verkopen maar die waarde zal normaal de openstaande lening kunnen terugbetalen.
                          Velen die een lening hebben voor een woning zullen in dergelijke gevallen wel in de problemen kunnen komen.
                          Daar geef ik je zeker geen ongelijk in, die mening deel ik zeker!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Genre, het leuke uitzicht op de velden achter je wordt bruusk verstoord als het gewest ineens beslist van dat veld op te kopen en er een nieuw afvalverwerkingsbedrijf te zetten, aka een stort
                            Of als ze beslissen om plots de Thalys door je tuin te laten passeren

Comment

en dan kan je ook zeggen dat lenen voor een huis gewoon gevaarlijk is en dat je beter kan huren
                              Voor velen zou dat idd geen slechte oplossing zijn.

Comment

• alles betaald, er zijn getuigen

Maar je hoeft je niet te schamen om af te betalen op auto, als je het maar verstandig doet en geen lening gaat nemen op een auto die achter 4jaar niets meer waard is dus het geld echt weggegooid was...

Comment

• Waar denken jullie eigenlijk dan waar een vastgoedmakelaar zijn geld mee verdient

Juist een huis goedkoop kopen en voor meer verkopen

Zelfde als een kredietinstelling die meestal graag een lening geven. Omdat je op het einde gewoon een pak meer betaald hebt...

Soit ik denk er het mijne over en weet wat ik zelf meemaak

Leen er op los zou ik zeggen, goed voor de economie

Comment

• Een huis huren of een lening afbetalen op een huis is een serieus verschil he. Na 20 jaar huur is er nog niets van u, na 20 jaar lenen meestal alles

Sommige minderbedeelden kunnen idd beter huren, als er dan weer eens iets misloopt zitten ze niet met nog meer schulden. Dat is waar.

Comment

En in uw geval heeft dat zelfs een veranda die ge kunt openzetten als t goei weer is
                                      Een veranda is van glas. Ik heb een tentje met een 3,2l stoof

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Een veranda is van glas. Ik heb een tentje
                                        Arme mensen veranda. Tsss !!

Comment

Waar denken jullie eigenlijk dan waar een vastgoedmakelaar zijn geld mee verdient

Juist een huis goedkoop kopen en voor meer verkopen
                                          Volgens mij verdient een makelaar zijn geld met het innen van een commissie op een verkocht goed.
                                          Er zijn er maar weinig die eerst voor eigen rekening een huis kopen en daarna duurder proberen te verkopen.
                                          Dat zijn dan geen makelaars maar vastgoedspeculanten.
                                          2021 Taycan 4S
                                          2021 Lexus UX250h

Comment

Working...
                                          X