Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Een huis huren of een lening afbetalen op een huis is een serieus verschil he. Na 20 jaar huur is er nog niets van u, na 20 jaar lenen meestal alles
En na die 20/30/40 jaar heb je de lichamelijke mogelijkheid niet meer om in je huis te wonen en moet je bv naar een bejaardentehuis. Uw woning wordt verkocht en met dat bedrag kan je het daar meestal wel uithouden tot je dood. Diezelfde persoon die ondertussen gehuurd heeft en ook naar dat bejaardentehuis moet die wordt daar ook opgenomen zonder dat er een waarborg (huis) tegenover staat om zijn verblijf te bekostigen, in die zijn geval legt de gemeenschap wel bij om zijn verblijf te betalen.
Wie is hier het beste af (of dat in de toekomst zo zal blijven is natuurlijk twijfelachtig maar op dit moment wel realiteit)
Waar denken jullie eigenlijk dan waar een vastgoedmakelaar zijn geld mee verdient
Juist een huis goedkoop kopen en voor meer verkopen
Maar die projectmakelaar verkoopt zijn eigen huis niet. Hij bouwt of verbouwd een 2de huis en verkoopt dit verder. Je moet zelf vertrekken van het feit dat je je eigen huis koopt/bouwt/verbouwt en dit na x-jaar gaat verkopen met winst (hopelijk). Maar wat dan, ga je in een tent wonen, nee je gaat opnieuw een huis kopen maar ondertussen zijn de prijzen ook gestegen en zal je de winst die je gemaakt hebben moeten weggeven om het nieuwe te kunnen kopen (en dan spreek in nog niet over het schrijfgeld dat je moet recupereren bij de aankoop).
Volgens mij verdient een makelaar zijn geld met het innen van een commissie op een verkocht goed.
Er zijn er maar weinig die eerst voor eigen rekening een huis kopen en daarna duurder proberen te verkopen.
Dat zijn dan geen makelaars maar vastgoedspeculanten.
Jij hebt zo'n huis gekocht zeker
Dan ken jij toch andere makelaars dan diegene die ik ken. Met commissiekes ga je er niet rijk mee worden... Waarom denk je dat er bij elke koopdag altijd wel paar mannekes van de makelaar zitten. Is het niet voor de premie, dan wel omdat ze iets onder de prijs kunnen kopen
En na die 20/30/40 jaar heb je de lichamelijke mogelijkheid niet meer om in je huis te wonen en moet je bv naar een bejaardentehuis. Uw woning wordt verkocht en met dat bedrag kan je het daar meestal wel uithouden tot je dood. Diezelfde persoon die ondertussen gehuurd heeft en ook naar dat bejaardentehuis moet die wordt daar ook opgenomen zonder dat er een waarborg (huis) tegenover staat om zijn verblijf te bekostigen, in die zijn geval legt de gemeenschap wel bij om zijn verblijf te betalen.
Wie is hier het beste af (of dat in de toekomst zo zal blijven is natuurlijk twijfelachtig maar op dit moment wel realiteit)
Dat is de goede instelling se, zo gaan we er in dit land nog komen!
Als je op je 25-30 jaar een huis (geen villa van 1M) zet ben je er heus nog niet aan als die lening is afbetaald denk ik zo. Mss heb jij anderen plannen?
Wel laat ik het er bij houden dat gewoon iedereen terug naar zichzelf kijkt en ziet wat het beste uitkomt
Ik kwam hier nog steeds omdat het een autoforum is...
Wel laat ik het er bij houden dat gewoon iedereen terug naar zichzelf kijkt en ziet wat het beste uitkomt
Ik kwam hier nog steeds omdat het een autoforum is...
Eigenlijk komt het daar op neer maar ik wilde duidelijk maken dat velen vinden dat lenen voor een wagen "not done" is maar anderzijds een eigen woning zo ophemelen en er van uit gaan dat dit altijd een win-situatie is (veilige belegging en andere verkoopspraatjes) zonder dat dit in de meeste gevallen zo is.
Ik heb mijn auto kunnen kopen met een 0% financiering van Renault. Waarom zou ik dat dan niet doen? Er komt 0€ bij en mijn spaarboekje blijft lekker opbrengen
Ik heb mijn auto kunnen kopen met een 0% financiering van Renault. Waarom zou ik dat dan niet doen? Er komt 0€ bij en mijn spaarboekje blijft lekker opbrengen
Of korting vragen ipv 0% financiering, van de rente op uw spaarboekje zal na inflatie ook bitter weinig overblijven.
Of korting vragen ipv 0% financiering, van de rente op uw spaarboekje zal na inflatie ook bitter weinig overblijven.
De netto opbrengst is nog niet vaak zo hoog geweest als nu ... je krijgt nog altijd meer dan 2% rente.. en de inflatie wisselt momenteel af met deflatie en is per saldo nihil
1996: nieuwe Renault Clio, betaald door de ouders (deelde die sowieso met mijn moeder)
2004: Renault total loss gereden, Mazda 323 Sport gekocht voor €500.. I shit you not.
2006: Motor Mazda begaf het, Audi A4 B5 van 1996 overkocht van vader, € 4000.
2009: Audi rijdt nog steeds, nu met 370.000 km op de teller.
Zo lang de Audi blijft bollen en niet te duur in onderhoud wordt, blijf ik lekker rond tuffen.
Laat ons eens een topic openen van hoeveel leen ik voor mijn huis, ik denk dat je ogen gaat opentrekken en dat je heel wat andere (lees hogere) bedragen zal zien passeren als maandelijkse last.
In mijn geval is de financiering van mijn huis nog redelijk (minder dan 750 euro/maand op 20 jaar en niets gekregen van de ouders) waardoor wij nog budget hebben om te lenen voor een wagen. Gebeurt er nu morgen iets (job kwijt of dergelijke) waardoor we bv zouden terugvallen op 1 loon dan kunnen we perfect ons huis behouden. De wagen zouden we moeten verkopen maar die waarde zal normaal de openstaande lening kunnen terugbetalen.
Velen die een lening hebben voor een woning zullen in dergelijke gevallen wel in de problemen kunnen komen.
Ook de lening van men woning die +-1000 euro /maand kost wordt voor ongeveer 1/3 ingebracht in de zaak
Het perverse is dat als dragon niet die leasing heeft en dat geld gaat sparen, de fiscus vrolijk zijn percentje van dat spaargeld afpakt. Wil dragon met dat geld privé iets gaan doen, neemt de fiscus nog mee raf. In weze rij je als zelfstandige dus zowiezo de helft "gratis": als je het zelf niet uitgeeft, komt de fiscus het wel afpakken.
Idd vorig jaar nog meegemaakt. Controle van de belastingen, volledig binnenstebuiten gedraaid zowel zaak als privé. En ze weten alles! echt alles!
2014 Bmw 118d Estorill //M
2000 Bmw 320d
2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.) https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... " Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje... http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld Rekening nummer:Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929
Stel, je huurt iets voor 750 euro per maand en je verdient 2000 euro per maand.
Dan kan je nog 1250 euro uitgeven aan andere dingen.
Als je een huis koopt van vergelijkbare klasse betaal je elke maand 1500 per maand af.
Dan kan je nog slechts 500 uitgeven aan andere dingen.
Niet iedereen is zo hard bezig met materiele zaken vergaren (voor nu of later)
Sommige mensen leven liever vandaag.
Mss sterf je wel voordat je huis is afbetaald, dan heb je al dat geld in de beek gesmeten in plaats van er van te genieten terwijl je leeft...
Pas op, ik ga er mee akkoord dat een huis kopen de beste manier van pensioensparen is, maar dan moet je nog wel die leeftijd halen he
Voor de beter bedeelden kan huizen kopen en verkopen dan weer een lucratieve bezigheid zijn, maar dat gaat ons hier te ver drijven...
My two cents
Ik heb ook lang zo gedacht maar met ouder worden begin je snel anders te denken. Stel dat je altijd hier en nu leeft en niet spaart en altijd maar "geniet" van je geld en je wordt toch oud genoeg om op pensioen te gaan... Als je dan niks hebt is het pas erg want op zo'n moment kan het zijn dat je net heel veel geld nodig hebt wegens een slechte gezondheid of in een tehuis zitten...
Die reden van je moet er nu van genieten wordt ook vaak gebruikt door mensen die veel roken en /of drinken of gewoon heel ongezond leven maar die veranderen dikwijls snel van gedacht wanneer ze ernstig ziek worden.
Het perverse is dat als dragon niet die leasing heeft en dat geld gaat sparen, de fiscus vrolijk zijn percentje van dat spaargeld afpakt. Wil dragon met dat geld privé iets gaan doen, neemt de fiscus nog mee raf. In weze rij je als zelfstandige dus zowiezo de helft "gratis": als je het zelf niet uitgeeft, komt de fiscus het wel afpakken.
Geloof je dit nu zelf?
Het enige voordeel van leasen tov aankopen met spaargeld is een eerste grote afbetaling die je integraal in kosten kan nemen.
Als je diezelfde auto koopt met eigen geld, wordt hij afgeschreven, wat wil zeggen dat 20% van de waarde 5 jaar lang in kosten wordt genomen.
ik betaal 240€ af per maand voor mijn nieuwe aangekochte vw caddy waar ik toch een jaar of 10 mee wil gaan rijden...
BMW E10 1600ti 1967
BMW E10 2002tii 1973
BMW E30 325i sedan 1986
BMW E36 318is cabrio 1995
BMW E36 320i cabrio 1994
BMW E91 318d touring 2006
MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003
Comment