Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel betaal jij af per maand voor uw bakske.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
    BTW, vraagje tussendoor: wat is doorgaans de rente voor een autolening?
    Hangt er vanaf nieuw, jong tweedehands, tweedehands

Nieuw: 4-6%
    Jong tweedehands: 6 - 7,5%
    Tweedehands: >7,5%

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
      BTW, vraagje tussendoor: wat is doorgaans de rente voor een autolening?
      Alles tussen de 0 en 8 procent zie je passeren.

Bij de bank zo tussen de 4 en de 5,5% momenteel. Afhankelijk van wel of niet goede relatie..

Om het concreet te maken: Mijn 1 jaar oude auto heb ik kunnen financieren tegen 4,3% bij de bank. Maar ik denk niet dat iedereen dat krijgt daar.. (heb er ook een full omnium op drie voertuigen en 2 hypotheekleningen, 2 opstalverzekeringen etc etc)
      Last edited by msxx; 25/11/2009, 15:58.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
        Om het concreet te maken: Mijn 1 jaar oude auto heb ik kunnen financieren tegen 4,3% bij de bank. Maar ik denk niet dat iedereen dat krijgt daar.. (heb er ook een full omnium op drie voertuigen en 2 hypotheekleningen, 2 opstalverzekeringen etc etc)
        Allez, dan krijg jij ook een taske koffie aangeboden als je in de wachtzaal zit
        Terwijl andere niks krijgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          want?
          het topic op zich niet, maar sommige antwoorden neem ik toch met een korreltje zout hoor.
          "ik leen nooit voor een auto, ik heb de mijne cash betaald,..." moest je eens echt weten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
            het topic op zich niet, maar sommige antwoorden neem ik toch met een korreltje zout hoor.
            "ik leen nooit voor een auto, ik heb de mijne cash betaald,..." moest je eens echt weten...
            Gohja waarom zou het allemaal niet kunnen, ieder zijn situatie hé. Waarin ik jou volg is het feit dat mensen liever vertellen dat ze alles in één keer betaalden dan dat ze ervoor moesten lenen. De laatsten zullen hier vooral enkel komen lezen. Mensen hé.

Ik kon indertijd 1000€ per maand terugbetalen aan m'n vader, dat zou ik nu niet meer kunnen bijvoorbeeld, omdat ik nu meer onkosten heb.

Comment

• Nu hebben we beiden een bedrijfswagen dus hier geen lening voor een wagen. Voordien had ik een eigen wagen gekocht toen ik begon te werken. Ik ben eerst 2 maand met de bus (bijna 2 uur onderweg) gaan werken om dan van mijn eerste loon een auto te kopen.

Moest ik terug een eigen wagen kopen zou ik er enkel een kopen die ik kan betalen, al dan niet gaan lenen zal dan gewoon afhangen hoe financieel interessant dat het is.
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                Auto toch ook, mss niet voor 100% maar zeker voor 75%
                Ik ben geen zelfstandige ,heb geen bedrijfswagen. Ik ben ne gewone werkende mens dwz dat ik voor de aankoop van een auto niks kan aftrekken. Als jij dat wel kan moet je dat eens uitleggen hoe ge dat doet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                  Hoe hij zijn mening uit blijft het nog steeds kortzichtig.
                  Leg me maar eens uit wat je er zo kortzichtig aan vindt,ik wil gewoon zegggen dat ik alleen het geld dat ik kan missen uitgeef aan de aankoop van een wagen en voor de duidelijkheid het gaat niet om een tweedehands van 4000€ maar om een nieuwe wagen. Waarom zou ik gaan lenen als het mij geen enkel voordeel oplevert en enkel een meerkost is.

Comment

• OOOH RAMP

ik heb m'n corolla deels afbetaald.

Ik kreeg geen auto van mammie of pappie, en moest er zelf voor werken....en om op het werk te geraken had ik een auto nodig.

Dus: €315 per maand

dat kreng is intussen al lang afbetaald, en nu bolt m'n vrouw er gezapig mee verder.

Zal ik nu gestenigd worden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames
                      Stel, je huurt iets voor 750 euro per maand en je verdient 2000 euro per maand.
                      Dan kan je nog 1250 euro uitgeven aan andere dingen.

Als je een huis koopt van vergelijkbare klasse betaal je elke maand 1500 per maand af.
                      Dan kan je nog slechts 500 uitgeven aan andere dingen.
                      Je gaat op 4 punten de mist in met je redenering:
                      1. Het kost niet dubbel zoveel om een huis af te betalen als het te huren.
                      2. Een hypothecaire lening is bovendien fiscaal aftrekbaar, dankzij een lening kan je elk jaar > 1000 euro terugtrekken van de belastingen terwijl je anders wellicht zou moeten bijleggen. In mijn geval kan ik met mijn belastingvoordeel alleen al 2 afbetalingen doen.
                      3. Je maandelijkse afbetaling blijft gelijk over de hele looptijd van de lening: over 20 jaar betaal je exact evenveel af als vandaag. Huurprijzen daarentegen worden geïndexeerd: over 20 jaar zal je een pak meer huur betalen dan vandaag.
                      4. Vroeg of laat koop je tóch. Al het geld dat je ondertussen hebt uitgegeven aan huur is dan weggesmeten.
                      AutoMinded.be

Comment

• Ik ken de balle van economie en ik weet dat ik niet elke maand 2 of 3 afbetalingen wil hebben lopen. Ben nu eenmaal iemand dat net iets te veel nadenkt en twijfelt. Ik heb dan tot nu toe al mijn wagens netjes cash betaald.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door edge Bekijk Berichten
                          Leg me maar eens uit wat je er zo kortzichtig aan vindt,ik wil gewoon zegggen dat ik alleen het geld dat ik kan missen uitgeef aan de aankoop van een wagen en voor de duidelijkheid het gaat niet om een tweedehands van 4000€ maar om een nieuwe wagen. Waarom zou ik gaan lenen als het mij geen enkel voordeel oplevert en enkel een meerkost is.
                          Maar dat is het net, het levert wel voordelen op. Om de 3 jaar een nieuwe wagen, geen grote onderhoudskosten, geen problemen met verkoop van wagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door edge Bekijk Berichten
                            Je laat overkomen alsof mensen enkel lenen omdat ze hem zo niet kunnen betalen, en dat ze dat beter dus niet zouden doen (lenen = boven uw stand shoppen). Daar heb ik een probleem mee. Hoe jij je wagen financiert is uw probleem

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
                              Maar dat is het net, het levert wel voordelen op. Om de 3 jaar een nieuwe wagen, geen grote onderhoudskosten, geen problemen met verkoop van wagen.
                              Maar al die voordelen heeft ook zijn prijs. Op het einde van de rit ben je niet evenveel geld kwijt, zelfs niet ongeveer...
                              Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
                                OOOH RAMP

ik heb m'n corolla deels afbetaald.

Ik kreeg geen auto van mammie of pappie, en moest er zelf voor werken....en om op het werk te geraken had ik een auto nodig.

Dus: €315 per maand

dat kreng is intussen al lang afbetaald, en nu bolt m'n vrouw er gezapig mee verder.

Zal ik nu gestenigd worden?
                                AH, you maniac!!!
                                BMW 118D E87 M-pack

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                  Maar dan nog blijft het verstandiger om niet boven uwe stand te leven en dat pas te doen wanneer je ze evengoed zou kunnen leggen.
                                  Voila zi een man met de juiste woorden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                                    Voila zi een man met de juiste woorden
                                    Als ik zie wat er op de weg rond rijdt en welke huizen er gebouwd worden,
                                    leven er veel boven hunne stand

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                                      Als ik zie wat er op de weg rond rijdt en welke huizen er gebouwd worden,
                                      leven er veel boven hunne stand
                                      Das een zware veronderstelling, er is nog steeds véééééél geld in België hoor. en veel mensen die het goed weg kunnen steken.

(dokters bvb )
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

• Mijn corsamobiel heb ik gekocht in 2003 met een afbetaling op 4 jaar. Dat was mijn eerste auto.

Ik heb daarna mijn oldtimer BMW 320 uit 1977erbij gekocht. Dat was niet al te veel geld (toch niet bij de aanschaf...) en ook een hobby auto. Heb deze cash betaald. Daarna mijn droom auto gekocht die nooit gerestaureerd geraakt is. De zwarte BMW 635csi (sharky). Deze heb ik ook cash betaald tesamen met nog wat donorauto's. op de BMW 320 heb ik wel wat "leer"geld verloren maar de 635csi was ongeveer een nuloperatie.

Daarna de BMW 520d gekocht. Dat was een vrij dure auto ook al was het een occassie mede door de lage kms, volledige onderhoudsboek en te koop bij officieel dealer. Hiervoor ben ik 2 jaar geleden een financiering aangegaan op 4 jaar tijd. Ik heb 2 jaar netjes de afbetaling gevolgd en daarna heb ik de auto compleet afgelost. Ik werd zot als ik elke maand de afbetaling van de auto van de rekening zag gaan. Dan maar liever alles in één keer betalen en nadien terug bijsparen. Tot hiertoe heb ik het mij nog niet beklaagd

Ik heb dan een andere oldie gekocht. Een witte BMW 635csi. Deze heb ik cash betaald. Voor een hobby wil ik niet lenen. Ik heb zoiets niet persé nodig en is pure luxe.

De BMW 318is coupe heb ik gekocht omdat het vrouwke de VW Polo beu was. Met de opbrengsten van de polo kon ik mits kleine opleg de 318is cash betalen.

Gedurende korte periode kon ik gebruik maken van een "bedrijfswagen" waardoor de 318is de deur uit mocht. Daarna heb ik een opnieuw een occassie gekocht. Een 525d touring. Dat was een koopje waardoor cash betalen makkelijk haalbaar was. En binnenkort komt er vermoedelijk een andere bedrijfswagen aan waardoor de 525d terug overbodig is.

Al bij al heb ik toch maar een dure hobby. Ik had beter postzegels verzameld .
                                        Ik denk echter niet dat ik ooit nog een nieuwe auto ga kopen. Auto's dalen véél te snel in waarde. Ik zal wel profiteren van het aanbod op de markt

@ topic opener. Je moet niet jaloers zijn op de anderen. Er zijn meer dan genoeg forummers die profiteren van de luxe van de ouders ook al zullen ze het nooit toegeven.
                                        Wat ik me eigenlijk afvraag, HOEVEEL forummers wonen nog THUIS bij de ouders. Het aantal dure exotische wagens kan wel eens serieus afnemen éénmaal iedereen op zijn eigen benen staat met een afbetaling/huur , eten kopen, kledij kopen... En de prijs van een hoop stenen varieert uiteraard sterk van de regio waar je woont.
                                        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                        BMW F10 520da 2012
                                        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                          Das een zware veronderstelling, er is nog steeds véééééél geld in België hoor. en veel mensen die het goed weg kunnen steken.

(dokters bvb )
                                          Ja, het is inderdaad een beetje een zware veronderstelling. De oudere generaties hebben uiteindelijk inderdaad nog heel veel geld. Als je dan hoort dat er nog nooit zoveel geld op spaarboekjes heeft
                                          gestaan...

Maar toch. Mooie auto op de oprit, mooi huis, mooie tuin en dan ga je binnen...Enkele barkrukken en een aftandse tafel of meubelen. Of geen meubelen. Jaren aan een stuk. Het bestaat meer dan je denkt.

I know nothing

Comment

Working...
                                          X